Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cylinder jawa 250 353
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damian1976
Pan Henio



Dołączył: 15 Wrz 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:31, 19 Sty 2016    Temat postu: Cylinder jawa 250 353

Witam chcialem spytac kogos bardziej doswiadczonego o cylinder a mianowicie ten ktory mam ma ulamane dwie cienkie czesci na koncu tuleji to jest ta czesc na dole cylindra ktora tworzy niby okno .Czy ma to jakies wieksze znaczenie wedlug mnie nie ale prosze o ewentualne sugestie.Z gory dziekuje i przepraszam za brak polskich znakow.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:46, 19 Sty 2016    Temat postu:

http://www.jawa250.fora.pl/nasze-jawy,50/jawa-250-1958r,3110-45.html

pod koniec strony:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damian1976
Pan Henio



Dołączył: 15 Wrz 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:02, 19 Sty 2016    Temat postu:

Tak jak myslalem ,dzieki za link.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Wto 16:13, 26 Sty 2016    Temat postu:

Chciałbym się podpiąć pod cylindrowy temat i poprosić abyście zerknęli na foto gładzi ylindra, który został uszkodzony prawdopodobnie przez zabezpieczenie sworznia. Czy to się nada do szlifu? Wydaje mi się, że te rysy nie sa hiper głębokie ale proszę żeby rzucił okiem ktoś, kto przerabiał temat.
[img][link widoczny dla zalogowanych]

[/img][link widoczny dla zalogowanych]

Gdybyście jeszcze ocenili stan innych elementów, będę wdzięczny. Robie listę zakupów części do remontu ale nie ma chyba co wymieniac oryginalnych, które jeszcze sa sprawne na jakiś wspolczesny badziew.

[img][link widoczny dla zalogowanych]
[/img][link widoczny dla zalogowanych]
[img][link widoczny dla zalogowanych]
[/img][link widoczny dla zalogowanych]
[img][link widoczny dla zalogowanych]
[/img][link widoczny dla zalogowanych]
[img][link widoczny dla zalogowanych]


Czy ta zębatkę pod koszem można nabyć osobno?
[img][link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnia sprawa, czy ten jeden ułamany zabek będzie bardzo przeszkadzał?

[/img][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 18:13, 26 Sty 2016    Temat postu:

Mam propozycje załóż temat w dziale "Nasze Jawy" bo strasznie potem to chaotycznie wychodzi jak w pytaniu o cylinder jest pół skrzyni biegów. Co do cylindra najlepiej zanieś (zawieź) do firmy która robi szlif ktoś pomierzy i będzie wiadomo, tutaj nie widać czy nominał czy miał szlif i jak głębokie są te rysy tłoki do 66,50 mm dostaniesz bez problemu ale na który kupić tam ci powiedzą nominał jest 65 mm szlify się robi jak mnie pamięć nie myli co 0,25 mm. W aparacie zmiany biegów masz przynajmniej jedną nie oryginalną sprężynę a obawiam się że obie więc je wymień sprawdź czy ci nie przeskakuje w rękach bo będą biegi wyskakiwać. Wodziki wyglądają na wytarte jeśli czuć pod palcem wytarcie wymień, kły wybieraka też wytarte ale niech się ktoś inny wypowie czy można naprawić czy wymienić bo tego nie robiłem. Zębatka rozumiem że chodzi o tę do łańcuszka sprzęgłowego? Jeśli tak to do innych motocykli wymieniałem do jawy nie widziałem osobno. W półksiężycu brak zęba nie powinien przeszkadzać trzeba złożyć i zobaczyć czy nie blokuje czy równo się schodzą zęby itd. Jeśli robisz dla siebie pomyśl nad drugim cylindrem na przyszłość nawet jeśli szlif wyjdzie, wszystkie części szukaj najlepiej oryginalne. Wodziki już kilka razy widziałem nowe z epoki sam zresztą kupiłem nie dawno takie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mradamf1985 dnia Wto 18:15, 26 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Wto 22:05, 26 Sty 2016    Temat postu:

Ok, przepraszam za zamieszanie Smile cylinder po pierwszym szlifie. Wlasnie o takie wskazówki mi chodzilo, poniewaz np mi sie wydawało, ze takie wytarcie kłów i wybierakow jest marginalne i bez znaczenia. W rękach wszystko wydaje sie dzialac ale wiadomo, ze podczas pracy silnika wyjdzie wszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 22:15, 26 Sty 2016    Temat postu:

Wg mnie cylinder jest do wymiany (tak jak pisał kolega wyżej, wizyta u specjalisty od szlifów będzie konieczna), wodziki i kły wybieraka też (jeden na 100%, wymienił bym oba) Automat od biegów jest wytarty w miejscu gdzie pracują kły. Zębatkę pod koszem bym zostawił, pół księżyc też. Kosz sprzęgłowy jest trochę wytarty na tulejce która przez podkładkę opiera się na łożysku wałka głównego skrzyni. Jak założysz kosz to zobacz czy jest w linii prostej z zębatką zdawczą na wale korbowym, jeżeli nie to podłóż grubszą podkłądkę pod kosz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Nie 11:36, 14 Lut 2016    Temat postu:

Możnaby spróbować III szlif. Jeśli rysy nie znikną, to trudno. Wyrzucić zawsze jest czas.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Pon 18:20, 15 Lut 2016    Temat postu:

Panowie, czy ktoś mi może powiedzieć czy cylinder z prawej strony pochodzi z 250? Z lewej strony znajduje się ten, który pochodzi z mojej Jawy, ten z prawej pochodzi od znajomego. Ma dokładnie re same wymiary, szpilki pasuja, okna w cylindrze na oko sa takie same, jedyna rożnica to kształt kołnierza wokół tulei cylindra. I tu pytanie, czy będzie pasował w miejsce dotychczasowego i czy będzie współpracował z dotychczasową głowicą?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 19:09, 15 Lut 2016    Temat postu:

Ten cylinder jest od 353, pierwszych wersji, chyba montowany do 58 lub 59r. Jest to słabsza wersja, do tego cylindra jest głowica z dużą komorą spalania przykręcana na takie specyficzne śruby jak w peraku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Pon 20:14, 15 Lut 2016    Temat postu:

Kurde, a to szkoda...juz mialem nadzieje, ze podejdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 20:28, 15 Lut 2016    Temat postu:

cylindry są wymienne. Ja mam założony zamiast takiego jaki Ty znalazłeś ten nowszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 22:00, 15 Lut 2016    Temat postu:

Ten z prawej jest od starszej 9 konnej ten z lewej z nowszej 12 konnej, nie muszę chyba tłumaczyć który lepszy? Very Happy. Po za tym głowica ci nie podejdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaweL
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Sty 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki

PostWysłany: Pon 22:04, 15 Lut 2016    Temat postu:

Tak, ale szkoda mi tego słabszego bo jest w b.dobrym stanie i chyba dopiero na drugim szlifie. Dzięki za pomoc Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Wto 9:21, 16 Lut 2016    Temat postu:

ja mam 58r i mam cylindek taki jak z prawej strony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin