Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KORBOWOD JAWA 250 353 1958R

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k704080
Pan Henio



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:13, 25 Sty 2012    Temat postu: KORBOWOD JAWA 250 353 1958R

WITAM WAS mam male zmartwionko kupilem niedawno na alledrogo wal cylinder i tlok wszystko nowe nigdy nieuzywane z piwnicy wyciagniete za 350zl cylinderek super tlok tez wal jest w super stanie zadnych luzow gwint super zadbnych wzerow wyglada NA NOWY
ale korbowod chodzi luzno na igielkach jakies powiedzmy 15 obrotow poczym sie jakby blokowal ciezkawo sie obraca co mam znim zrobic pomuzcie lalem wd probowalem go jakos rozruszac . aha i jak nim krece przykladowo w lewa strone i zaczyna sie blokowac obrut w przeciwnym kierunku i jest super
poradzcie cos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 17:24, 25 Sty 2012    Temat postu:

poprostu w łożysku igiełkowym w stopie korbowodu jest coś - opiłek, ziarenka jakieś - ogólnie jakiś twardy niepożądany mały śmieć- w stopie korbowodu są nacięcia po obu stronach - musiał byś wlewać np strzykawką mieszanke oleju i bęzyny lub olej napędowy/nafte i jednocześnie kręcić korbowodem , możesz też od czasu do czasu przedmuchać to sprężonym powietrzem (taką końcówką do przedmuchiwania która ma rurke kilkunastu-centymetrową) po chwili kombinowania wkońcu powinno to wypłynąć lub zostać wydmuchane - wał jest ogólnie częścią wrażliwą na złe przechowywanie - nawet jeśli był nie montowany to może być np zcentrowany w skutek tego ze ktoś coś ciężkiego na nim połażył itd itp - miałem taki przypadek

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 17:26, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k704080
Pan Henio



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:06, 25 Sty 2012    Temat postu:

a jesli ten wal jest zcentrowany jak to mozna szybko w domowy sposob wykryc??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 18:17, 25 Sty 2012    Temat postu:

to znaczy nie twierdze że jest, tylko ja kiedyś taki miałem - niby nowy, ale w skutek złego przechowywania/ braku ostrożności w obchodzeniu się z nim został ,,ściśniety,, lekko w części naprzeciwko sworznia stopy korbowodu (tarcze wału było minimalnie nierównoległe- i po złożeniu silnika wał obracał się ciężej w pewnym momencie obrotu- w warsztacie gdzie regenerują wały wyprostowali mi go za 20zł

jeśli nie masz przyrządów (takzwanych kłów i czujników zegarowych, oraz jeśli nie wiesz jak to zrobić to w ten sposób tego nie sprawdzisz możliwe
ale nie stresuj się tym, ja tylko wspomniałem o takiej ewentualności - u ciebie poprostu jest coć w łożysku igiełkowym


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 18:19, 25 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k704080
Pan Henio



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:42, 25 Sty 2012    Temat postu:

dzieki bede probowal ze szczykawa i olejem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 22:00, 25 Sty 2012    Temat postu:

lepszy od oleju był by mniej-gęsty płyn- ropa, nafta lub mieszanka oleju z bęzyną

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k704080
Pan Henio



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:06, 25 Sty 2012    Temat postu:

WCISLOLEM TAM W TE OTWORY RURKE OD WD 40 ZUZYLEM 0,5 L MIESZANKA OLEJU I BENZYNY WYPLYNELO TROCHE SMIECI JEST DUZO LEPIEJ ALE JESZCZE ZALAPUJE I MA LEKKIE OPORY ALE JUZ OBKRECA SIE LZEJ MOZE JESZCZE JAKIES POMYSLY??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 22:33, 25 Sty 2012    Temat postu:

a słychać chrobotanie/zgrzytanie ? jeśli tak to jest to np piasek i lepiej to wyczyścić bo skraca to trwałość łożyska igiełkowego, jeśli nie słychać odgłosu piasku to może to być trocina lub włókno ze szmaty którą wał był przykry- niby to nie to co piach, ale też lepiej to usunąć- ja w kąpieli z oleju napędowego(ropy) obmywałem takie żeczy i skutek był dobry, ale tylko raz wał musiałem czyścić z opiłków aluminium, a z regóły były to łożyska gdy np zostawiłem nowe odpakowane a obok ojciec na drugi dzień listewki docinał - po powrocie z pracy troche nerwów a następnie szuru- buru szuru-buru i tak do osiągnięcia pełnej czystości

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k704080
Pan Henio



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:26, 28 Sty 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Nie 10:41, 29 Sty 2012    Temat postu:

tylko ściągnij to czerwone zabezpieczenie z łożyska z obu stron Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waqu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mielec

PostWysłany: Nie 16:02, 29 Sty 2012    Temat postu:

Chyba miałem kupować ten zestaw z allegro, czy może cylinder nie jest kawałek uszczerbany na samym dole?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k704080
Pan Henio



Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:13, 31 Sty 2012    Temat postu:

Tak cylinderek jest uszczerbiony na dole ale to wzasadzie jest ok tylko mam problemik z tym walem ale dam rady Smile
a te zabezpieczenia zostaja do puki niezabiore sie za ostateczny montarzyk Smile)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez k704080 dnia Wto 14:17, 31 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin