Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nie chce palić z kopa na średnio ciepłym silniku.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Czw 11:33, 08 Lip 2010    Temat postu: nie chce palić z kopa na średnio ciepłym silniku.

Siema

takiego tematu jeszcze nie było albo ja nie znalazłem.

więc tak, rano wywlekam jawę z garażu (zimna oczywiśćie) odkęcam kranik, przelewam paliwko tak ok 5sek. załączam ssanie (zakrywam tłumik szmerów) i po drugim trzecim kopie jawa pali ( co prawda muszę ją przez kilka minut pilnować z manetką gazu co by nie zgasła), ale później idę na kawę a jawa sobie cyka.

Ale jak na początku jej nie przypilnuje i mi zgaśnie (silnik ciepły tak że można ręke na głowicy przytrzymać) to już za hu..ja nie chce drugi raz odpalić, muszę ją katować tak z 15 mniut i po wielkich trudach powoli powoli odpali.

natomiast jak już jest po przejechaniu kilku kilometów i silnik gorący jak Pamela Anderson w słonecznym patrolu to pali od pierwszego kopa jak za dotknięciem różczki. (wszystkim kopara opada)

stane z kumplem zgaszę ja na 10 mniut pogadamy o dupie marynie też pięknie pali,
ale już po godzinie kiedy temp, spadnie do tzw ciepłej (ręke można przytrzymać na cylinrze) znów mnie kurwica strzela i mało kopniaka nie połamnę (bo z pychu jeszcze nigdy nie była palona i nie będzie).
wszystkie kombinacje jeżeli chodzi o ustawienia już przerabiałem łacznie ze świecami, zapłonem, jałowymi obrotami itp.)

Gdzie leży przyczyna ??? czy ktoś ma podobne objawy ??? czy może tak musi być ???


pozdro hofek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1894
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pią 1:25, 09 Lip 2010    Temat postu:

kiedyś mialem taki problem, winą było źle ustawione sprzęgło (ślizgało się przy rozgrzanym oleju) Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 7:54, 10 Lip 2010    Temat postu:

co ma piernik do wiatraka,kopniak jest niezależny od sprzęgła !!przyczyna tkwi w gaźniku na sto procentów:
1.zła regulacja gaźnika
2.zalewa sie
3.coś jest przypchane
4.trza nowy silnik fheee
u mnie jest tak samo,jak postoi to musze lekko podpompować ale delikatnie bo jak przelejesz to już masz odpowiedź
spróbuj zakręcać kranik paliwa po każdym zgaszeniu moto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1894
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Sob 8:30, 10 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
co ma piernik do wiatraka


no właśnie ma Smile Sprzegło było zjechane i źle wyregulowane (przy wysokiej temp. oleju ślizgało się i nie przenosiło odpowiedniej mocy rozruchowej na wał, i przy normalnym (takim jak przy zimnym silniku) kopnięciu nie dało rady odpalić Smile

ale to tylko specyficzne jawy mogą mieć takie problemy Laughing

pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Sob 8:30, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 8:57, 10 Lip 2010    Temat postu:

a bede sie kłócił nie ma wpływu,kopniak ma swoją zębatke która uderza na kosz od tyłu dlatego tego nie widzisz dalej łańcuszek sprzęgłowy przenosi napęd na wał a tarcze sprzęgłowe łapią ci dopiero wałek do skrzyni i dalej poprzez przekładnie biegów na wałek zdawczy,dlatego jawa,wsk, pali nam na wciśniętym sprzęgłe jak i bez niego,inaczej jest w innych moto,np komar,motorynka,na wciśniętym sprzęgle będziesz miał efekt ślizgającego się sprzęgła i kopka będzie ci chodzić lekko i ślizgać sie na tarczach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Sob 9:59, 10 Lip 2010    Temat postu:

do rawciojawa.

dziś już wcale nie palić z kopa, tylko na full rozgrzanym silniku.

1) Gaźnik - wymieniałem go trzy razy bo posiadam trzy gaźniki, regulowałem wszytskie trzy sróbką od powietrza i ustawianiem iglicy.

2) Zawsze świece są suche nawet jak przeleje paliwo i popłynie na ziemię.

3) wszytkie gaźniki czyszczone i dmuchane sprężarką.

zapłon musi być ok bo mam ten elektroniczny z czujnikiem położenia wału (jawaczesci) i jego się nie ustawia, poza tym jak już z nią pobiegam po podwurku i odpali a ja mam jęzor przy kolanach, to idzie jak burza CBR 900RR mają problemy się za mna zebrać, naprawdę co do tego nie mam żadnych zastrzeżeń.

świece wszystkie jakie są na rynku do tego motocykla przerabiałem.

Tak zachodzę w głowę czy może nie dostaje odpowiednio paliwa lub powietrza ? a może jakieś nieszczelności gdzieś są ? ale z drugiej strony dopiero co przeszła gruntowny remont.

POMOCY POMOCY !!! gdzie szukać ????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 10:14, 10 Lip 2010    Temat postu:

2) Zawsze świece są suche nawet jak przeleje paliwo i popłynie na ziemię.-po przelaniu świeca powiinna być mokra,moim zdaniem nie dostaje
paliwka
kup nowy gaźnik,z tymi starymi różnie bywa,ja miałem z 5 szt niby w stanie super,a i tak palił tylko na jednym są na alegro,nie drogo,albo jak byś miał od kogoś pożyczyć i zobaczyć na chwile!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Sob 10:32, 10 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Nie 10:16, 11 Lip 2010    Temat postu:

jeszcze jeden gaźnik ??? będę miał ich już cztery. a nie mam od kogo na jeden dzień zawinąć.

ale z drugiej strony jak pisłem jak już odpalę to gra muzyka, chodzi jak burza jeśli była by to wina gażnika to po odpaleniu przy różnych temp. by się różnie jeździło a ona chodzi ładnie na różnych temp.

Tak myślę że może gdzieś brakuje kompresji na zimnym, cała jawa jest skręcona tylko na uszczelkach bez chermetyka, może te jawy z tych lat bez chermetyka nie mogą chodzić dobrze ???

Zaczynam tracić cierpliwość to tego motorka, ile kur...wa można grzebać przy nim ??? więcej grzebania biż jazdy, porzejechałem dopiero 500km a grzebie już 5 miesięcy.


NARKA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Nie 13:38, 11 Lip 2010    Temat postu:

ja przez 8 lat zaglądałem tylko do baku,w koncu zaglądnąłem głębiej i stwierdziłem że czas na remont

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
orzeł175
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:34, 11 Lip 2010    Temat postu:

Taki urok starych motocykli i to jest piękne.Cewka może być do dupy jak się nagrzeje to odmawia współpracy, kondensator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pon 10:56, 12 Lip 2010    Temat postu:

no to mi pomoglście Sad cewki tam nie ma jest cały układ zapłonowy wymieniony na elektroniczny jak juz pisałem, a iskra jest taka jak łuk spawalniczy wiec nie tu jest problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Nie 12:58, 18 Lip 2010    Temat postu:

więc sprawa została załatwiona, dzieki firmie IMPOL

Napisałem maila do p. Jerzego Ruszczyka z JAWA "IMPOL" i wszystko opisłem tak jak w temacie powyżej, odpowiedeział żeby wstrzyknąć bespośrednio pod świecę 10mg benzyny i jak odpali to znaczy że są gdzieś nieszczelnośći i nie zasysa paliwa.

tak właśnie zrobiłem, rozkręciłem wszystko na nowo, dałem nowe uszczelki i hermetyk, skręciłem na nowo i o dziwo pali z pierwszego kopa czy zimna czy ciepła.

Naprawdę polecam tą firmę ze względu na podejście do klienta, i oczywiście jest to firma zajmująca się tylko JAWĄ, wszystkie częśći tam można kupić no i zawsze służą dobrą radą. Polecam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin