Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POMOCY ! nie chce wejść na obroty, pluje paliwem w filtr pow
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pią 23:13, 02 Kwi 2010    Temat postu: POMOCY ! nie chce wejść na obroty, pluje paliwem w filtr pow

witam
problem jak wyżej, postaram się dokladnie opisć.
Jawa po złożeniu w całość od pierwszego kopa pieknie zapaliła, ustawiony zapłon książkowo, gaźnik przeczyszczony i przedmuchany sprężarką, wymieniony kondestator, iskrownik, świeca, nowe pierścienie, zimmering na prądnicy, wyregulowany gaźnik (przynajmniej tak mi się zdaje), chce mu dać gazu a on nie wkręca się na obroty i pluje paliwem w filtr, więc przez 5h reguluje i w prawo i w lewo, inny nowy gaźnik i nic dalej to samo. godz 16 wołam sąsiada i szwagra.
sąsiad mówi wymień zimmering na prąd. więc wymieniam też na nowy ale org. czeski, i ustawia zapłon na włączonym moto, (żadnych przerw ani wyprzedzeń) trochę lepiej zaczyna się wkręcać ale dochodzi do pewnych obrotów i h..j dalej nie gada i cały czas pluje paliwem.
o dziwo zapala od kopa malo tego nogi mnie po całym dniu bolą więc ręką kopkę i też pali :) zawsze pieknie. dysze od pow. co 1mm przekręcałem i też h..j, świece wymieniałem (co prawda wszystkie 95 od malucha) i nic dysze od pow. od różnych gaźników i różnych śr. i też dupa, aku 6,47V, piękne ładowanie, iglica na wszystkich możliwych rowkach już była, sąsiad mówi że dziwne ale w momencie wkręcenia dyszy od pow. do końca, jawa powinna zgasnąć a jej to w ogóle nic nie rusza, (chodzi cały czas jak dawniej) pyta się mnie czy jakiegoś oringu nie powinno być ?
paliwo z rożnych stacji z różną mieszanką oleju wlewałem (a nawet bez)

pomóżcie gdzie szukać ? ( gażnik, zapłon, lewe powietrze, źle położony chrom :) ???

wszystko robione tylko na cieplym silniku, jak go odpalilem o 10 rano tak dopiero zagsiłem o 23 więc nie miał szans być przetestowany na zimnym ale na takim się przecież nie jeździ.
wcześniej jak ją rozbierałem wszystko było dodatkowo uszczelnione silikonem czerwonym, ( cylinder-blok, głowica-cylinder, gaźnik-cylinder) teraz nie uszczelniałem ale dałem wszystkie nowe podkładki i zkręciłem że mało gwintów nie pozrywało. może te nowe pierścienie ? jest 00:11 a ja k..wa spać prze to nie mogę

ręce mi dziś opadły. POMOCY !!! ???

a tak poza tym Życzę Wszytskim zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych

czekam na wasze opinie i porady hofek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pią 23:20, 02 Kwi 2010    Temat postu:

a i jeszcze zapomniałem że świeca ma kolor czarny jak smoła, ale jest sucha i bez żadnych wyprysków, poprostu czarna a nie lekko brązowa ja powinna być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 7:10, 03 Kwi 2010    Temat postu:

zdejmij filtr powietrza i zobacz reakcję i napisz tutaj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Sob 9:01, 03 Kwi 2010    Temat postu:

A otwarty masz tłumik szmerów???

A świeca czarna jak smoła pewnie spowodowana zbyt bogatą mieszanką...

Jaki olej dałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Sob 10:08, 03 Kwi 2010    Temat postu:

do gustawa - już po godzinie zdjąłem filtr bo był tak mokry od paliwa że z niego ciekło, po tym już wszystkie próby były bez "niczego" i po przystawieniu ręki i dodawaniu gazu paliwo tak parskało na rękę że aż po palcach spływało.

do krecia - co to jest tłumik szmerów ? gdzie się znajduje ? i jak go otworzyć ?

świeca czarna - mieszanka za bogata czyli sruba od powietrza za mocno wkręcona ale to przerabiałem przez ponad 4h ( wkręcona do oporu, wykręcona o 2 obroty, wykręcona o 4 obroty wszystko bez zmian)

mam na razie założoną strzykawkę 150ml zamiast zbiornika paliwa i wlewam co i raz paliwo to mogę sobie pozwolić na różne kombinacje raz z mixolem S raz z tym co ty polecałeś orlen 2T czerwony i różne składy mieszanki ale w większości dodawałem na 10L paliwa 230ml oleju tego czerwonego. bo takiego mam 10l pod ręką.

już tak myślę może o tym lewym powietrzu ? że chyba w tych czasach bez dodatkowych uszczelniaczy (silikony odporne na wysoką temp.) poprostu ten motocykl nigdy nie będzie w 100% sprawny.

nie wiem gdzie bardziej skupić uwagę ? na czym ? (gaźnik, zapłon, lewe pow.)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 11:01, 03 Kwi 2010    Temat postu:

zdejmij głowice i zobacz czy tłok jest dobrze załozony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Sob 12:38, 03 Kwi 2010    Temat postu: Re: POMOCY ! nie chce wejść na obroty, pluje paliwem w filtr

Cytat:

wcześniej jak ją rozbierałem wszystko było dodatkowo uszczelnione silikonem czerwonym, ( cylinder-blok, głowica-cylinder, gaźnik-cylinder) teraz nie uszczelniałem ale dałem wszystkie nowe podkładki i zkręciłem że mało gwintów nie pozrywało.


tzn nie uszczelniałeś niczym karterów Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 21:15, 03 Kwi 2010    Temat postu:

a masz znajomka z jawą?,podmiencie gazniki,żeby wykluczyć gaźnik!!!podmianki starych gaźników nie daja gwarancji,a jak pluje paliwem czyli cały czas zalewa interes i po ptokach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Nie 7:35, 04 Kwi 2010    Temat postu:

A jaką masz świecę??? może ciepłota źle dobrana???

Pływak w gaźniku dobry jest???

A iglica jak ustawiona?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alvaro
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk

PostWysłany: Pon 12:45, 05 Kwi 2010    Temat postu:

Świeca czarna i pluje paliwem bo go nie przepala!
Ja bym szukał przyczyny w zapłonie.
To że założyłeś nowy kondensator to nie znaczy że jest on dobry - załóż inny kondensator, albo najlepiej podłącz dwa.
Spróbuj innych świec.
złóż inny iskrownik ale zanim go założysz przeczyść dokładnie papierem ściernym platynki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 14:33, 05 Kwi 2010    Temat postu:

skoro na wolnych chodzi ładnie to nie może być kondensator , a weź zapal i zamknij kranik i próbuj na wysokie obroty wejść powinien przetrawić wszystko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pon 20:34, 05 Kwi 2010    Temat postu:

do gustaw - jeśli pytasz czy strzałką w stronę wydechów to tak sprawdzałem to już, jeśli chodzi o kranik to na razie go brak, prowizorka ze strzykawki 150ml.

do neronman - niczym nie uszczelniałem prócz uszczelek, sugierujesz że w tym wieku motor nie może być szczelny i trzeba zawsze dawać jakiś uszczelniacz dodatkowo ?

do rawciojawa - też o tym pomyślałem ale nie mam nikogo z jawą znajomego i jutro z rana rozejrzę się na allegro za jakimś złomkiem na podmianę.

do krecia - co do świecy to kilka zminiałem na takie same bo tylko takie posiadam czyli iskra 95 te maluchowskie, pływaki mam dwa i też przerabiałem z nimi dwoma, i iglica też była już na każdym rowku, a co to ten tłumik szmerów ??? i gdzie się mieści ???

do alvaro - właśnie tak myślę że jutro z rana się wezmę mam jeszcze urlop i może pozakładam te stare graty co były w niej bo wszystko co mogło się zużyć juz powymieniałem (przerywacz, krzywka, kondensator,) prócz cewki ale z tego co mi widomo to gdyby była ta ostatnia zje..na to bym wcale nie odpalił, a ona naprawdę jak na ten sprzęt to pali od dotknięcia i włąśnie wszyscy się dziwią że ręką ją odpalam. a o jakich świecach myślisz ? inne firmy czy inne cieploty ?

wnioskuję z waszych wypowiedzi że szukać winy gaźnik lub zapłon ? i to że skoro pluje w gaźnik to wina zapłonu ? ale jest za wczesny czy za późny ?
lewe powietrze z tego co się naczytałem na forum powoduje samoczynne wzrosty obrotów, i nie powinno to być przyczyną ?

jutro od rana wezmę się poprosyu na spokojnie od rana i złoże od początku na starych częściach.

dzięki za podpowiedzi ale cały czas piszcie jak wam co mądrego i nie tylko do głów wpadnie. pozdro hofek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Wto 10:48, 06 Kwi 2010    Temat postu:

nie kupuj używki,gaźnika bo kupisz gorszy szmelc niz masz,jęzeli to gaźnik oczywiście,zrób mały patent z tym paliwem,wlej do butelki wkręć kranik w korek,zrób małe podciśnienie,może poprostu niedostaje paliwa,gdzie wlewasz tą szczykawka?świeca od malucha 95,u mnie najlepiej sie sprawdza inne orginalne siadaja szybko,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:45, 06 Kwi 2010    Temat postu:

miałem kiedyś taki problem ale przyczyną była wytarta przepustnica... latała na wszystkie możliwe strony i powodowała nieodpowiednią prace gaźnika.

tłumik szmerów = filtr powietrza + "opakowanie"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alvaro
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk

PostWysłany: Wto 16:13, 06 Kwi 2010    Temat postu:

Kolego gustawie

Przypuszczam że gdybyś znał zasadę działania, budowę, i najczęstszą przyczynę awaryjności kondensatora to nie pisał byś że silnik z uszkodzonym kondensatorem nie będzie pracował na wolnych obrotach. Wszystko zależy od stopnia jego uszkodzenia i mimo że jest zepsuty to w jednym przypadku będzie chodził na wolnych a w drugim nie!!

Drobna rada na przyszłość : jeśli czegoś nie wiesz albo nie jesteś pewien to może się lepiej nie wypowiadać żeby kogoś nie wprowadzać w błąd..


hofek

Na 100% wykluczam fałszywe powietrze bo jeśli pluje paliwem z gaźnika i dostał by jeszcze fałszywego powietrza to sam by się wkręcał na wysokie obroty.

A sprawdź czy też pluje do wydechu, czy do kolanek też poszło paliwo??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin