Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POMOCY !!! Paliwo w filtrze powietrza
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Pon 7:39, 15 Paź 2018    Temat postu: POMOCY !!! Paliwo w filtrze powietrza

Witam
Już drugi miesiąc walczę z regulacją Jawy po renowacji. W Jawie został wymieniony tłok wraz z pierścieniami (tłok i pierścienie z Gmoto) założone strzałką do wydechu, regeneracja wału, szlifowanie cylindra, docieranie połówek, wszystko skręcone na nowch łożyskach i uszczelnieniach. Po odpaleniu Jawa pracuje prawidłowo ale podczas jazdy strasznie jest słaba i przerywa. Zlokalizowałem że do filtra powietrza wdmuchiwane jest bardzo dużo benzyny tak, że po 30 sekundach stania pod motorem ogromna plama z benzyny, która skapuję z filtra. Wymieniłem gaźnik na używany na którym jawa kolegi śmiga doskonale - żadnej poprawy, później kupiłem nową produkcję na Słowacji dalej nic więc trzy gaźniki na każdym to samo. Następnie pomyślałem o zapłonie że niby źle wyregulowany to zakupiłem zapłon od Saviera ale to nic nie pomogło. Cztery rodzaje świec dalej brak poprawy. Skończyły się już pomysły co może być nie tak. Wspomnę jeszcze że po zgaszeniu nie można jej odpalić dopiero po kilkuminutowej przerwie i przelaniu gaźnika.

Proszę o jakieś pomysły co można sprawdzić lub wykluczyć.
Może ktoś z forum mieszka w okolicach Jarosławia (Podkarpacie) i pomógłby w dokończeniu dzieła oczywiście odpłatnie.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Wto 8:29, 16 Paź 2018    Temat postu:

Zacznę od końca co do tego odpalania.....sprawdz czy masz szczelność na głowicy. Przerabiałem temat ciepła mi nie nie odpalała. A paliwo hm.. jesli cieknie pod motor to pływak nie trzyma, ale na 3 gaźnikach......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Wto 13:18, 16 Paź 2018    Temat postu:

To cieknące paliwo może być spowodowane przez to, że zamiast baku jest prowizoryczny zbiornik z kosiarki bez kranika ?????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Wto 20:54, 16 Paź 2018    Temat postu:

dorsz87 napisał:
To cieknące paliwo może być spowodowane przez to, że zamiast baku jest prowizoryczny zbiornik z kosiarki bez kranika ?????

Powinien pływak zamykac paliwo. Dziwne że 3 gaźniki zachowują sie tak samo.
zalóz sytrzykawke wlej paliwo zaznacz poziom i zobacz czy paliwo schodzi. Nie powinno....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Śro 22:17, 17 Paź 2018    Temat postu:

Wygląda na brak szczelności pod cylindrem lub złe wymiary tłoka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Czw 8:35, 18 Paź 2018    Temat postu:

Sprawdziłem patent z strzykawką i przez 4 godziny nie ubyło nawet kropli także pływak trzyma. Co do tłoka to na weekendzie wyciągnę silnik z ramy i pomierzę tłok (chodzi chyba bardziej o wysokość i o okienka niż średnice bo ona musi być dopasowana do cylindra ?). Uszczelka pod cylindrem raczej jest ok przed składaniem była nowa i jeszcze delikatnie posmarowałem silikonem.
Dzięki za zainteresowanie i proszę o kolejne pomysły powoli będę wykluczał możliwe usterki.
Jak ktoś posiada wyjęty tłok, który jest oryginalny bądź motor pracował na nim prawidłowo proszę o podanie wymiarów porównam ze swoimi i czy na dole okienek w tłoku powinna być poprzeczka łącząca czy nie bo widziałem dwie wersje tłoków - u mnie jest z poprzeczką


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 10:11, 18 Paź 2018    Temat postu:

dorsz87 pomylił Ci się tłok z cylindrem. Ta poprzeczka jest w cylindrze.
jak masz cylinder bez poprzeczki tzn jest ona ułamana, to w niczym nie przeszkadza. Ja u siebie nie mam tej poprzeczki i motór jeździ Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Czw 11:33, 18 Paź 2018    Temat postu:

Chodziło mi o poprzeczkę pod okienkami w TŁOKU nie w cylindrze. Na allegro są tłoki z poprzeczką i bez niej wydaje mi się że ma to tylko wzmocnić konstrukcję ale mogę się mylić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Czw 20:42, 18 Paź 2018    Temat postu:

Możesz wkleić fotkę tłoka z aukcji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Pią 6:24, 19 Paź 2018    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Pią 6:26, 19 Paź 2018    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Pią 8:03, 19 Paź 2018    Temat postu:

Na zdjęciach znajduje się tłok, który obecnie mam założony. Wcześniej się pomyliłem tłok kupowałem
w skuter Dębica a nie w Gmoto. Na górze tłoka są oznaczenia "2", "SA", "BY" oraz strzałka.
Dziś pomierzyłem cylinder i sprawa ma się następująco:
góra: 65,45
środek1: 65,48
środek2: 65,53
dół: 65,55
Na górze cylindra mam wybitą literkę "C" oraz liczbę 128. Wkrótce zmierzę tłok i zamki w pierścieniach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 12:21, 19 Paź 2018    Temat postu:

dorsz 87 masz rację jest taki tłok. Nie zwracałem wcześniej uwagi na poprzeczki w tłoku i jak napisałeś o poprzeczce to błędnie skojarzyłem z cylindrem.
Co do cieknącego paliwa to nie mam pojęcia dlaczego cieknie. Ale mam pytanie czy tą metalową klapkę (nie wiem jak to się fachowo nazywa, która łączy filtr powietrza z gaźnikiem) masz w pozycji zamkniętej czy otwartej?
U mnie jak jest w którejś pozycji ( chyba jak jest otwarta) to mam problemy z odpaleniem gdy jest ciepły i motór jest słaby. Jak zmienię położenie to wszystko jest ok ładnie pali i nie czuję braku mocy. Można powiedzieć że miałem podobne objawy jak u Ciebie.
Nie miałem plamy od benzyny, może dla tego że zawsze zamykam na postoju kranik, wycieknie tylko to co jest w gaźniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pią 12:29, 19 Paź 2018    Temat postu:

http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=4181 posiadam tłok od 353 z 58 roku fabryczny ,trochę zmasakrowany ale trzymam do porównania. Wygląda że wszystko jest OK ale zastanawia mnie czy tłok jest dobrany odpowiednio do szlifu cylindra ,brak widocznych śladów docierania , po wymiarach tłoka masz 2 szlif ciekawi mnie pomiar cylindra. Chyba że jest za luzno i kompresja ucieka wypychając paliwo.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Pią 12:34, 19 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dorsz87
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław/Podkarpacie

PostWysłany: Pią 13:20, 19 Paź 2018    Temat postu:

NBR Dzięki wielkie za zdjęcia z pomiarami.
Pomiary, które podałem powyżej są to pomiary Cylindra. Wymiary tłoka podam trochę później ponieważ najpierw muszę zrobić przyrząd do wyciskania sworznia aby go zdemontować i pomierzyć.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz czy przyczyną zawirowań kompresji może być labirynt, który znajduje się między dwoma łożyskami, może tam ucieka kompresja do skrzyni biegów ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin