Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Praca silnika - Gaźnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zeniox
Pan Henio



Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:04, 11 Lip 2015    Temat postu: Praca silnika - Gaźnik

Cześć wszystkim.
Mam do uruchomienia Jawę 250 z 1958 roku ze stacyjką na baku.
Teraz moim głównym problemem jest gaźnik. Oryginalny jest niestety uszkodzony (popękane elementy w środku) jest to ten typ z prostokątną komorą pływakową Jikov.
Zanim zacząłem czytać tematy na forum kupiłem nowy gaźnik na necie za 80 zł (fajny bo tani) ale jak podejrzewam był to błąd.
Po odpaleniu silnik pracuje cały czas na wysokich obrotach, następuje strzelanie z powrotem do gaźnika następnie silnik sam gaśnie kręcenie żadną ze śrubek nie zmienia tego stanu rzeczy.
Generalnie dopiero zaczynam przygodę motocyklową a Jawę uruchamiam z teściem. Dostałem do niego polecenie aby zakupić nowy kondensator i nową linkę gazu, jednak wydaje mi się że główną przyczyną tego stanu rzeczy jest ten chiński gaźnik.
Czy mógłbym poprosić doświadczonych forumowiczów o wyrażenie swojej opinii i o podpowiedzi w tej sprawie dodatkowo może o jakieś linki do używanych dobrze rokujących gaźników. Z góry dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:34, 11 Lip 2015    Temat postu:

To może być jakaś bardziej zawiła sprawa, ale odnośnie wchodzenia na obroty zaraz po uruchomieniu silnika to sprawdź, czy przepustnica w gaźniku zamyka całkiem gardziel (sprawdź po prostu od strony filtra powietrza). Ja miałem taki objaw przez zbyt krótką linkę (a w zasadzie za długi pancerz). Gaźnik z prostokątną komorą pływakową jest obecnie już dość ciężko dostać w należytym stanie. Wrzuć zdjęcie swojego gaźnika to może coś więcej nam to powie, ewentualnie daj znać jakie ma oznaczenie (powinieneś je znaleźć na króćcu patrząc z góry na gaźnik). Doczytaj też wszystkie tematy odnośnie gaźników i regulacji jakie znajdziesz na forum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zeniox
Pan Henio



Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:28, 12 Lip 2015    Temat postu:

Oznaczenie gaźnika to 2926 M-11. Zacznę od zakupienia nowej linki gazu i kondensatora. Moja linka jest dość zużyta i to też może być pośrednia przyczyna. Muszę zacząć eliminować problem małymi krokami. Czy macie może jakieś sugestie odnośnie zakupu nowej linki gazu i kondensatora, chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia. Następnie zacznę działać z tym moim nowym chińskim gaźnikiem ... zobaczymy. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom_KRK
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 18:18, 12 Lip 2015    Temat postu:

A sprawdzałeś czy na pozycji "zero" manetki od gazu przepustnica jest opuszczona do samego dołu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 20:12, 12 Lip 2015    Temat postu:

Może być wina linki, może być za głęboko śruba wkręcona od przepustnicy albo kiepsko spasowana przepustnica w nowym gaźniku która się zawiesiła, widziałem już takie rzeczy. Odkręć nakrętkę i zobacz. Rozumiem że uszczelki dałeś bo "lewe powietrze" też może dać taki efekt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Śro 20:49, 15 Lip 2015    Temat postu:

z chińską tandetą nie dojdziesz do ładu... lepiej szukaj oryginalnego, lecz trochę podjechanego Wink a będzie mógł wszystko wyregulować...

W tym chińskim zamienniku to chociaż sprawdziłeś jakie dysze są zamontowane?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zeniox
Pan Henio



Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:39, 16 Lip 2015    Temat postu:

Ostatnio miałem inne sprawy dlatego dopiero teraz odpisuje.
Zgadam się co do tej chińskiej tandety, dysze są całkowicie inne niż w moim oryginalnym gaźniku.
Sprawdziłem też tą przepustnice czasami zamyka się do końca słychać charakterystyczny dźwięk a czasami zostaje minimalnie w górze, dlatego z pewnością linka też jest do wymiany.

Mógłbym prosić o jakieś porady dotyczące linki gazu i kondensatorów, czy te oferowane nowe na necie są dobre?.

Jeżeli chodzi o uszczelkę to mam tą standardową pomiędzy gaźnikiem a głowicą, czy może powinny być jeszcze jakieś dodatkowe? i z czego najlepiej taką uszczelkę zrobić?.

I moje ostatnie pytanie: czy są jakieś sposoby aby sprawdzić czy dostaje się jakieś lewe powietrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zeniox
Pan Henio



Dołączył: 21 Cze 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:43, 16 Lip 2015    Temat postu:

Jakie inne gaźniki i od jakich innych motorów mogą pasować by do jawy 250? (mój gaźnik to 2926 M-11)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 21:53, 16 Lip 2015    Temat postu:

Szukaj używanego też z oznaczeniem 2926 tylko z okrągłą komorą pływakową.Co do uszczelek powinno być 2 sztuki a w środku między nimi podkładka dystansowa z jakiegoś tworzywa. Co do linki poczytaj widziałem gdzieś na forum nie dawno ktoś pisał na ten temat. Sprawdzałem teraz mój gaźnik taki jak pisałem wyżej ma oznaczenie "2926 SBD 11"

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mradamf1985 dnia Pią 12:16, 17 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin