Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z pierwszym biegiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomopulos
Pan Henio



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 14:23, 05 Paź 2014    Temat postu: Problem z pierwszym biegiem

Witam, mam problem z wbiciem jedynki w mojej jawie. Sprawa wygląda tak:
Wbijając biegi w dół wszystkie wchodzą bez problemu, natomiast w górę zamiast wbić bieg, dźwignia przeskakuje w pozycję kikstartera. Na zgaszonym silniku i przy maksymalnie wykręconej śrubce regulacyjnej automatu zmiany biegów, gdy dźwignia nie ma oporu jedynka wchodzi (choć i wtedy czasem przeskakuje).
Odkręciłem pokrywę od sprzęgła, na wałku kopki widać lekkie ślady zużycia, sprężynka też trochę wygięta. Czy to może być przyczyną czy raczej coś w automacie zmiany biegów, w skrzyni np. spiłowane te "kły" co są na sprężynkach?
Silnik tak ładnie pracuje, że szkoda mi go rozbierać Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:23, 05 Paź 2014    Temat postu:

winą jest na pewno jedna z rzeczy którą wymieniłeś. Stawiam na sprężynę lub wałek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 18:06, 05 Paź 2014    Temat postu:

co to jest śruba regulacyjna automatu zmiany biegów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomopulos
Pan Henio



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 18:40, 05 Paź 2014    Temat postu:

Chodziło mi o tą śrubę po prawej stronie silnika, którą reguluje się sprzęgło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 19:15, 05 Paź 2014    Temat postu:

Ściągnij automat od sprzęgła i wtedy sprawdź czy biegi dobrze wchodzą. Nie wydaje mi się że regulacja sprzęgła ma wpływ tylko na 1 bieg. a jak jest z redukcją biegów z biegu 4? wchodzą bez problemu czy też dźwignia idzie w pozycję startera? Może masz już zbyt duży luz na wałku od kopniaka? ściągnij uszczelkę z wałka i wklej pod nią trochę taśmy izolacyjnej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomopulos
Pan Henio



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 19:44, 05 Paź 2014    Temat postu:

Sprawdziłem teraz i przy wykręconym automacie biegi wszystkie wchodzą, 2,3,4 bez problemu a jedynka od czasu do czasu jak przytrzymam kopkę żeby się nie cofała za mocno i nie wskakiwał w pozycję startową.
Gdy wkręcę automat biegi wchodzą tyko w dół a redukcja w górę nie działa wcale, nawet z 4 na 3.
Czyli wnioskuję, że to coś z wałkiem, lekki opór sprawia, że zbyt łatwo przeskakuje do pozycji kopki.
Jutro po pracy pokombinuje, mam jeszcze drugi wałek to zobaczę jak na nim działa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomopulos
Pan Henio



Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 17:54, 07 Paź 2014    Temat postu:

Wstawiłem wałek z drugiego silnika i biegi wchodzą bez problemu. Czyli tamten wałek jest już zbyt mocno zużyty.
Dziękuje za pomoc w diagnozowaniu usterki.

Za daleko się jednak nie przejechałem bo po 100 m złapałem gumę w nowiutkiej dętce Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin