Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania przed składaniem silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 20:33, 14 Cze 2015    Temat postu: Pytania przed składaniem silnika

Witam mam 4 pytania.
1. Czy polerowanie kanału ssącego, komory spalania, denka tłoka i komory korbowej ma sens, wpływa to jakoś pozytywnie na silnik chodzi mi gównie o dłuższe użytkowanie silnika nie tylko miesiąc po złożeniu widziałem takie zabiegi ale wątpię żeby to miało sens?
2. Muszę kupić śruby do skręcenia silnika oryginalne są w złym stanie, ajkie kupić bo chyba nierdzewne się nie nadają do skręcania aluminium (chyba że się mylę) jeśli się nie nadają to co ocynk chrom, i dać jakiś smar na gwint czy np loctite?
3. Czytałem kilka razy że najlepiej wziąć łożyska np. SFK z koszykiem z tworzywa warto kupić jest duża różnica w porównaniu do metalowego koszyka może ma ktoś jakiś link do sklepu z takimi łożyskami?
4. Między simmeringiem a wirnikiem powinno być zabezpieczenie w postaci pierścienia segera, w katalogu nie ma ale u mnie jest ładne nacięcie i się zastanawiam czy nie powinno być ktoś narzekał że ten simmering lubi "wypluć"?
Mam nadzięję że nie za wiele wymagam jak na jeden post. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:13, 14 Cze 2015    Temat postu:

1. Silnik porządnie wyczyścić, nie ma sensu polerować.

2. Wewnątrz daj śruby z łbem imbusowym a te które widać wyczyść, wypoleruj i daj na ocynk albo chrom. Śruby dobrze się trzymają, nie potrzeba żadnego kleju.

3. Mogą byś SKF lub obojętnie jakie (byle nie chińskie)

4. Musi być simmering, inaczej wydmucha.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 21:16, 14 Cze 2015    Temat postu:

Dlaczego nierdzewne się nie nadają do aluminium? Ja mam stalowe chromowane.
O łożyskach na forum było nie raz, musisz poszukać....
Też się pytałem o polerowanie, dostałem odp że nie warto, wiec darowałem sobie.
Pierścień segera jest pomiędzy łożyskiem a simmeringiem. Jak dobrze pamiętam to simmering nie wchodzi tak głęboko żeby tam było jeszcze miejsce na kolejny pierścień.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 7:01, 15 Cze 2015    Temat postu:

Nierdzewka ponoć reaguje z aluminium ( ponoć, nie znam się na tych sprawach) co do imbusów widziałem silniki jawy podkręcanie na takie śruby i całkiem fajnie to wygląda wcale mnie nie kłuło w oczy że coś tu nie pasuje. O łożyskach czytałem tylko tak dopytuje czy jest sens brać te z koszykiem z tworzywa czy to raczej bajer.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 10:52, 15 Cze 2015    Temat postu:

bierz w koszyczkach z tworzywa, są dużo cichsze od metalowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 13:23, 15 Cze 2015    Temat postu:

Do skrzyni też z koszem z tworzywa czy zwykłe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:45, 15 Cze 2015    Temat postu:

może być z tworzywa, ale sprawdź czy jest odporne na temperaturę!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Wto 7:06, 23 Cze 2015    Temat postu:

Ja polecam Japońskie łożyska KOYO. Luz C3 (czyli wysokoobrotowe). Są drogie nawet bardzo, ale rewelacyjnie się spisują. Mają koszyczki z tworzywa, wiec są ciche. Kilka silników na tych łożyskach złożyłem i sprawują się świetnie. Co do śrub . Jak Jawor już nadmienił- tylko z łbem imbusowym. Nie ma problemu z odkręcaniem. Chociaż zwykle na śrubokręt płaski też nie sprawiają problemów - trzeba tylko do odkręcania używać odpowiednich narzędzi, w tym wypadku śrubokręt młotkowy polecam - żadna się nie oprze Wink Inną rzeczą jest fakt, że do skręcenia całego silnika używam śrub nierdzewnych i żadnych reakcji z aluminium nie ma, a przynajmniej ja nie zauważyłem. A właśnie zauważyłem reakcję śrub ocynkowych- wychodzi nalot (zdaje się, że po porostu ocynk się utlenianiają w reakcji z aluminium). W końcu ocynk to tylko powłoka. A śruba nierdzewna to lita stal. I co ważne, te komplety śrub silnika z Allegro mają twardość najczęściej 5,5. A śruba nierdzewna 7,0.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czeresss dnia Wto 7:08, 23 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 18:21, 23 Cze 2015    Temat postu:

Koyo też rozważam ma gość w sklepie nie daleko. Ja też uważam że imbus jest lepszy odkręcałem wielokrotnie zardzewiałe śruby imbusowe i idą ładnie a płaskie mają zazwyczaj za płytkie to nacięcie i nie chcąc nawet uszkadzają się. Odnośnie aluminium i śrub nierdzewnych może podrzucę link który rozwieje pewne nieścisłości.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Pią 5:47, 26 Cze 2015    Temat postu:

Bardzo dobrze, że wrzuciłeś ten link. Rozwiewa wszelkie niejasności Smile skoro już wszystko jasne, to pora na składanie silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 6:28, 27 Cze 2015    Temat postu:

Dlatego go wrzuciłem, na pewno się komuś przyda. Jeszcze trochę pracy mnie czeka a do domu wracam tylko na sen, wiec trochę potrwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiss90
Pan Henio



Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 20:59, 03 Wrz 2015    Temat postu:

podepnę się, Panowie jestem w trakcie składania silnika i moje pytanie dotyczy wałka skrzyni biegów (tego co łączy się z wałkiem prędkościomierza) czy dopuszczalny jest luz w tulejce czy ma siedzieć sztywno ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:40, 03 Wrz 2015    Temat postu:

poszukaj tematu o dystansowaniu skrzyni biegów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abdul
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:12, 04 Wrz 2015    Temat postu:

Luz promieniowy walka glownego czy posredniego powinien wynosic chyba 0.2 mm zreszta polecam sciagnac ksiazke do wfm osy (na chomikuj.pl) tam jest opisane jak sie dystansuje skrzynie. Tyle.ze do tego trzeba miec glebokosciomierz suwmiarkowy o szerokiej stopie i suwmiarke o dlugich szczekach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin