Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulacja sprzęgła a zmiana biegów.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 9:21, 05 Sty 2009    Temat postu: Regulacja sprzęgła a zmiana biegów.

W zasadzie mocno się kiedyś zdziwiłem jak po kapitalnym remoncie silnika biegi wchodziły opornie i miały tendencję do wyskakiwania.Wiedziałem jedno-skrzynię złożyłem poprawnie.Obejrzałem mechanizm przełączania biegów-OK.To co u licha?! A powodem tego była zła regulacja automatu sprzęgła-naprężenie wstępne było zbyt małe i luz miedzy małą dźwigienką automatu i krzywką wysprzęglającą był odrobine za duży co powodowało,że podczas zmiany biegów dźwignia wykonywała większy ruch ( dźwignia zmiany biegów) i zamiast włączyć kolejny bieg to potrafiła wykonać 1 i 1/2 skoku i zgrzyt. Za małe naprężenie wstępne jest też powodem trudności w włączaniu "luzu" przy pracującym silniku gdy stoimy w miejscu. Również włączenie 1 biegu jest hałaśliwe. Żeby to załatwić na cacy należy- wymontować automat sprzęgła i wyszorować go dokładnie,po czym spryskać wd-40 i pędzelkiem potraktować olejem ,np przekładniowym.Nie smarujmy smarem-raz,że bardziej łapie on brud a dwa,że chłonie wilgoć. Jeśli nie ma kulki między laskami popychacza sprzęgła to można ją dać w otworze na popychacz w automacie wysprzęglającym.I tam również kilka kropli oliwki. Kulka ma wiele zadań,ale między innymi nie dopuszcza do rozregulowania się samoczynnego sprzęgła ( śruba regulacyjna stoi w miejscu podczas gdy laski popychacza się obracają razem z koszem sprzęgłowym przy gęstym oleju-zimnym silniku.Pierwsze co regulujemy to wstępne naprężenie- śrubą regulacyjną. Linkę całkowicie luzujemy i u góry i na dole,a najlepiej to sprawdzić,czy nie jest spękana,jesli nie to warto ją wyjąć z pancerza ( w jawie to świetnie rozwiązali z tym skręcanym kołkiem na dole) wytrzeć i nasączyć olejem. Następnie dokręcamy śrubę regulacyjną aż do momentu jak całkowicie przestanie być wyczuwalny luz na pierścieniu obrotowym dźwigienki automatu-przylgnie on do krzywki. Wtedy wystarczy odrobinę wykręcić śrube regulacyjną żeby wyczuwalny był minimalny luz między krzywką a dźwigienką. Dopiero wtedy regulujemy naciąg linki przy automacie i na końcu luz na klamce-około 1-2 mm. Nie ma co przesadzać z tym luzem bo naprawdę wystarczy odrobina. To tyle. Szerokiej drogi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 14:09, 05 Sty 2009    Temat postu:

ja dodam iż instrukcja obsługi mówi że między krzywką a rolką ma być luz 0.05mm (ciekawe jak tam wsunąć listek żeby go nie pokrzywić ;P)
No i że ostateczną regulację trzeba dokonać metodą prób, bo zdarza się że sprzęgło się ślizga, wtedy wykręcamy trochę śruby.
Dobrze było by również sprawdzić gdzieś moc sprężyn, i wyregulować podkładkami tak aby wszystkie potrzebowały mniej więcej równej siły do zciśnięcia
Zresztą poczytajcie Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

u mnie były równej długości, ale stwierdziłem że są trochę bardziej miękkie niż jak były nowe i dałem po milimetrowej podkładce pod każdą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Wto 21:36, 06 Sty 2009    Temat postu:

jeżeli wyskakują biegi to nie znaczy ze to wina sprzęgła,stawiał bym raczej na automat,sprzęgło można wyregulować ale jeżeli mamy wyrobiony slizg na krzywce to za dużo nie zrobimy!!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Wto 21:50, 06 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Wto 22:08, 06 Sty 2009    Temat postu:

Napisałem,że powodem wyskakiwania biegów u mnie była zła regulacja. Nie jest to ogól oczywiście,ale i to jest przyczyną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 22:25, 06 Sty 2009    Temat postu:

U mnie tez był właśnie problem bo 4 bieg zaczął wyskakiwać po przez źle wyregulowane sprzęgło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SZAJBUS_SzeF
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lędziny woj. Śląskie

PostWysłany: Śro 13:58, 07 Sty 2009    Temat postu:

Dobrze wyregulowane sprzęgło to moim zdaniem podstawa! Osobiście robię to "na oko" metodą prób i błędów i zawsze jest dobrze. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Śro 14:32, 07 Sty 2009    Temat postu:

Bo nie ma innej metody skutecznej- tzn finalny efekt zawsze jest na oko- wszak mechanizm nowy nie jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domin89
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła/Ujście

PostWysłany: Nie 22:25, 29 Mar 2009    Temat postu:

witam

Wie ktos może jaka jest grubosc korka w nowych tarczach sprzęgłowych do jawy 250? Od poczatku mojej zabawy z jawa mam problem ze sprzęgłem, albo ciagnie albo sie ślisga, nie mówiąc o strasznym zgrzytaniu podczas włączania po odpaleniu jedynki.

Kupował ktoś ten komplet chinek z allegro?? Moze ktos wie czy to sie dobrze spisuje. Jakos kształt korka mnie odstrasza a i ofert kupna na to za bardzo nie ma...Razz
Pozdrawiam...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 17:58, 30 Mar 2009    Temat postu:

miałem w nowych tarczach ze starych zapasów korki o grubości 3,2-4mm, trzeba było je troche podocierać Wink
Cytat:
Od poczatku mojej zabawy z jawa mam problem ze sprzęgłem, albo ciagnie albo sie ślisga, nie mówiąc o strasznym zgrzytaniu podczas włączania po odpaleniu jedynki.

Jaki masz olej w skrzyni?

Pewnie jakbym nie miał wyboru to kupiłbym i takie tarcze, ale korek nie powinien być mielony. Od dziadków usłyszysz że najlepsze na wkładki do tarcz były korki z jaboli, bo kiedyś takie właśnie naturalne lite korki były


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1542
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 15:45, 31 Mar 2009    Temat postu:

ja mam w mojej 354 zrobione z korków od "szampana" i też działa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1908
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Wto 20:22, 31 Mar 2009    Temat postu:

z tego co pamiętam było coś napisane w "Świecie Motocykli" na temat usprawnień sprzęgła w Jawie... O wypełniaczach do 350 napewno... hmm zobacze Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Nie 23:29, 13 Wrz 2009    Temat postu:

U mnie dośc ciężko wchodzi jedynka (na zimno to aż strach wrzucac) ale jak podkręce sprzęgło to znowu ślizga się na wysokich obrotach. Dotąd do skrzyni lałem Hipol ale wyczytałem na forum,że to nie jest najlepszy wybór, że zdecydowanie lepszy jest Lux 10. Czy tak faktycznie jest? Jeśli tak to czy mogę tak po prostu spuścic Hipol i wlac Lux 10? ...A może te moje problemy z biegami to nie wynik złego oleju tylko zużytych tarcz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:14, 14 Wrz 2009    Temat postu:

Jeśli chcesz wymienić olej na inny to wystarczy tylko, że stary spuścisz wtedy gdy silnik będzie rozgrzany.
Proponuję żebyś też nalał setkę lub dwie nowego oleju zanim jeszcze zakręcisz korek spustowy -tak dla przepłukania.
Jawa nie ma tak skomplikowanej skrzyni jak współczesne motocykle czy samochody i nie odczuje drastycznie zmiany oleju ale prawdą jest, że na luxie10 chodzi najlepiej.
Ja też mam dokładnie tak jak ty z tymi biegami.
Musisz to ustawić zgodnie ze wskazówkami kolegów.
Cierpliwości życzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Sob 21:46, 12 Gru 2009    Temat postu:

A czy udało sie komus sprzegło wyregulować do tego stopnia żeby przy wrzucaniu jedynki nie zgrzytało, przy niskich obrotach silnik nie gasł no i zeby oczywiście nie slizgało sie ?? Czyli jednym słowem zeby pracowało tak jak sie tego nalezy spodziewać po dobrym sprzęglę. Laughing

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 12:36, 13 Gru 2009    Temat postu:

nie mogę powiedzieć ze mi się udało bo to kwestia wprawy i robię to bez problemowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin