Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem ze zdjęciem cylindra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Sob 19:14, 14 Lis 2009    Temat postu: Problem ze zdjęciem cylindra

Próbowałem dziś zdjąć cylinder i niestety po 4 godzinach opukiwania przez drewienko udało mi się ściągnąć jakieś 1,5mm Neutral Najwyraźniej zapiekł się. I pytanie: Czy istnieją jakieś ściągacze do cylindrów? Znacie może jakiś efektywny sposób na zdjęcie takiego ustrojstwa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Sob 20:52, 14 Lis 2009    Temat postu:

a tłok masz na dole????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neronman
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miastko

PostWysłany: Sob 21:47, 14 Lis 2009    Temat postu:

śruby wykręcone ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Sob 22:06, 14 Lis 2009    Temat postu:

Tak, tłok na dole. Śruby wykręciłem (dwie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 22:14, 14 Lis 2009    Temat postu:

musisz sie zastanowić na czym bardziej Ci zależy na tłoku czy cylindrze . ba czasem jest tak żeby jedno uratować trzeba drugie popsuć . na bym najwygodniej w życiu powiercił w tłoku dziurki i po matulku bym go rozwalił .
Oczywiście pierw trzeba zastosować WD 40 , opalarkę . jedno zasadnicze pytanie.. rusza sie wal?? cylinder wychodzi z karterów? bo jak nie to masz przesrane, ja mimo ze rozwaliłem tłok psikałem WD-40 i podgrzewałem opalarka kartery to przy wyciąganiu( już na sile ) pękła tuleja . Ogólnie powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Sob 22:26, 14 Lis 2009    Temat postu:

tam są raczej 4 śruby Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Sob 22:40, 14 Lis 2009    Temat postu:

Tak, wał się rusza i to bardzo ładnie, tłok w cylindrze też bez problemów, zresztą gładź jest w perfekcyjnym stanie, tłok też Crying or Very sad Cylinder musiał się tam niżej gdzies w karterach zapiec jakoś. A może rozkręcić śruby spajające kartery i spróbować je rozdzielić delikatnie od dołu. Nawet na 3mm , może jakoś sie uda "odczepić" tego drania. Co myślicie o czymś takim? Boję się że te cztery śruby wygnę na których jest cylinder i głowica, ale ryzyk fizyk...
Jeszcze gwoli ścisłości - głowicę zdjąłem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aro dnia Sob 22:42, 14 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 22:47, 14 Lis 2009    Temat postu:

ty masz lepsza sytuacje bo w 354 to by nie wyszło, próbuj wykręcić szpilki i obrócić cylindrem ale próba rozpołowienia karterów tez jest ok. tylko najpierw szpilki wykręć!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Sob 23:03, 14 Lis 2009    Temat postu:

Ale jak?Smile przecież gwint na nich spitole. Chyba że są jakieś sposoby na to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 23:20, 14 Lis 2009    Temat postu:

zakręcasz dwie nakrętki na szpilkę i je skręcasz czyli kontrujesz , nie boj sie nic nie popsujesz jak już mocno skontrujesz to dolna nakrętka odkręcasz, w tedy będzie ona sie wspierać na górnej . Spróbuj a na pewno sie uda szpilki tak łatwo nie urwiesz to nie komar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Sob 23:28, 14 Lis 2009    Temat postu:

Ok, dzięki Gustaw za radę. Spróbuję w poniedziałek. Dam znać z jakim efektem. Oby się udało Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 22:09, 18 Lis 2009    Temat postu:

Ja w 354 zastosowałem środek STAREX ( niebieski jest skuteczniejszy od czerwonego) to jest do wiercenia i gwintowania. (WD40 wg mnie to lipa) Polałem na tłoki i poszedłem, na drugi dzień poprawka środkiem, gumowy młotek i ogrom zapału.
Uderzałem młotkiem dookoła po żeberkach (z wyczuciem), później drewnianym kołkiem w tłok, a na koniec w gwint od wydechu i z tyłu w żeberka.
Ważne gumowy młotek!!!!
Po kawałku dookoła prawo lewo i cylinder zaczął się ruszać na boki, a później góra dół.
Jak już ruszył trochę to jeszcze go środkiem i po 3 godzinach i 3 litrach potu Very Happy operacja skończyła się powodzeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 13:37, 19 Lis 2009    Temat postu:

ty miałeś lepiej a ten silnik co ja rozbierałem był po powodzi i szlag wszystko trafił

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin