Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont silnika Jawy 250 by Sleszu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 16:40, 02 Kwi 2012    Temat postu:

gnębi mnie od kilku dni jedno pytanie i z ciekawości w końcu muszę zapytać Smile - nie szkoda było ci nominalnego cylindra przeszlifować odrazu na IV szlif? pozbawiłeś się możliwości wykonania wszystkich poprzednich skracając okres przydatności cylindra . ja mam kilka takich cylindrów i większość to III lub IV nad-wymiar a tylko jeden to nominał - może ja jestm dziwakiem, ale wolał bym kupić tłok na I lub II szlif - a jeśli nie dało by się to kupił bym cylinder z trzecim nad-wymiarem aby go na czwarty roz-szlifować Smile (z allegro kupowałem wiele cylindrów do różnych motocykli i między innymi do jaw - czasem trafiały się za 10zł , czasem za 20 a czasem za 30 Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pon 16:43, 02 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Pon 17:57, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Powiem Ci tak... Smile Człowiek jest dopiero mądry po fakcie Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 18:41, 02 Kwi 2012    Temat postu:

no też pare razy ,,byłem mądry po fakcie,, Smile w razie potrzeby zawsze pozostaje opcja nabycia tłoków nad-wymiarowych na V lub VI szlif - są dostępne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Pon 20:00, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Wracając do 6v akumulatora, sprawdzałem go dzisiaj miernikiem i okazało się, że nie jest naładowany (miernik pokazał tylko 2v) :/ muszę sprawić sobie jakiś dobry prostownik.


Ok, akumulator 6v naładowany, Jawa odpaliła, ale nie mam ładowania :/ kontrolka jasno świeci.

W pierwszej kolejności sprawdzę zwarcie do masy wirnika, rozumiem, że podłączona żarówka nie powinna świecić.

Jak mogę sprawdzić stojan ?

O elektrotechnice mam szczątkowe pojęcie.
___________________________________________________________

Nie sprawdzałem jeszcze wirnika, ale sprawdziłem, czy prąd płynie przez szczotki. Żarówka połączona w szereg z aku i szczotkami bardzo słabo świeciła, chyba szczotki powinny być ok ? Z tego co mi się wydaje to powinna słabiej świecić, niż podłączona solo do akumulatora... ale tak jak mówiłem, mam kiepskie pojęcie :/
____________________________________________________________

Ładowanie zrobione, okazało się, że instalacja była zrobiona z - na masie, zamieniłem na + bo mam regulator MR7V-P z + na masie. Podłączyłem wszystko jak w schemacie
Kiedy odpalę silnik, kontrolka ładowania gaśnie, muszę teraz sprawdzić, czy ładnie ładuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sleszu dnia Sob 16:19, 07 Kwi 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Wto 17:05, 15 Maj 2012    Temat postu:

mmm... pękł mi kawałek pierścienia przy zamku - trochę podzwoniło i po chwili ucichło, odłamek pokiereszował powierzchnię tłoka i wbił się w głowicę... co zrobić z tym fantem ? Silnik o dziwo pracuje normalnie... Na bank wymienię uszkodzony pierścień, ale co z tłokiem i głowicą, zeszlifować dziurki ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 17:28, 15 Maj 2012    Temat postu:

Z głowicy to bym go wyciągnął i zaspawał ubytek magiem. Tłok do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Wto 17:57, 15 Maj 2012    Temat postu:

Bo ja wiem, czy warto nowy czeski tłok wymieniać... Tylko załagodzę wgniecenia. Silnik nawet z łupniętym pierścieniem ładnie pracował i miał moc xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1910
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Wto 21:33, 15 Maj 2012    Temat postu:

ale jest puknięty od góry? Jeśli tak to nie ma znaczenia (większego)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 21:43, 15 Maj 2012    Temat postu:

Mathini napisał:
Z głowicy to bym go wyciągnął i zaspawał ubytek magiem. Tłok do wymiany.


magiem ? - lepiej tigiem - ale ja nigdy nie zaspawywałem takich ,,wgniotków,, bo są one płytkie i po wygładzeniu nie stanowią kłopotu a co do tłoka to zależy jak to wygląda - możesz jakieś zdjęcie dodać? jeśli to tylko rysa to niema kłopotu bo od szczelności są pierścienie - ale jeśli wyłamany jest ten fragment między jednym pierścieniem a drugim to już gorzej - zwłaszcza jeśli na dłuższym odcinku, jeszcze gorzej jeśli to ten kawałek nad górnym pierścieniem

ale jeśli pierścień uległ zniszczeniu to nie było to bez powodu - coś masz nietak - dałeś tłok strzałką do wydechu? zobacz czy żaden z zamków nie przechodzi przez ,,okno,, w gładzi cylindra

i najważniejsze - napisałeś że itak silnik pracuje ok - nie odpalaj go lepiej z połamanym pierścieniem bo więcej szkód możesz zrobić - bez tego fragmentu może on przesuwać się w rowku i dalej łamać

nie rób też tak że wyjmiesz go całkiem i odpalisz bez, bo przez rowek po pierścieniu gazy będą się przedostawać z jednych okienek do drugich - w skrajnym wypadku może nawet dojść do zapłonu mieszanki w skrzyni korbowej co może uszkodzić simmeringi (ale to naprawde skrajny przypadek) moc też powinna się wtedy obniżyć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Wto 21:48, 15 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Śro 14:30, 16 Maj 2012    Temat postu:

Tłok jest strzałką do wydechu. Pierścień ułamał się po skosie, jakieś 3mm, nadal zamyka się na zamku, ale i tak zostanie wymieniony. Tłok jest pokaleczony od góry, gładź tłoka jest ok Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 16:14, 16 Maj 2012    Temat postu:

to zagładź wgłębienie jeśli jest płytkie - np 0,5mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 19:31, 16 Maj 2012    Temat postu:

Jak tłok dobrze założony a pierścień pękł, to pewno masz "ostre" okienka. Weź zwykły okrągły pilnik do metalu i przyszlifuj trochę ranty okienek w cylindrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1910
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Śro 20:52, 16 Maj 2012    Temat postu:

jak przyszlifujesz to cylinder do wyrzucenia. Bardziej tutaj chodzi o stępienie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 21:04, 16 Maj 2012    Temat postu:

w 353 nie powinno być problemu z krawędziami okieneki bo okna przelotowe są proporcjonalnie nie za szerokie, wydechowe są dwa małe zamiast jednego dużego (czyli pierścień ma oparcie o ,,mostek,, pomiędzy okienkami) a kanał od strony gaźnika ma ,,języczek,, który niepozwala dolnemu pierścieniowi wpaść w okno - w jawie 559 np jest jedno duże okienko wydechowe i nic się nie dzieje - jeśli szerokość okienka nie przekracza 0,6 średnicy cylindra to pierścienie nie powinny na tym ucierpieć

pozatym ja dokonałem korekt okien i kanałów według starego sposobu ,tak jak kiedyś przerabiano silniki 353 do celów sportowych i niemam najmniejszych problemów

a co do zaokrąglania krawędzi - promień/fazka musiała by być symboliczna bo każda zmiana wysokości okienka zmienia czas jego otwarcia (mierzony w S.O.W.K. - stopniach obrotu wału korbowego)

pierścień sam z siebie w przeszlifowanym cylindrze z nowym tłokiem nigdy nie powinien pęknąć - napewno jest jakiś powód - chyba że pierścień sam w sobie był wadliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 21:08, 16 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Wto 19:17, 05 Cze 2012    Temat postu:

Jak zablokować szprychy, żeby wykręcić nyple 0.o ? Czy jest na to jakaś mało inwazyjna metoda ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin