Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont silnika Jawy 250 by Sleszu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 16:40, 02 Kwi 2012    Temat postu:

gnębi mnie od kilku dni jedno pytanie i z ciekawości w końcu muszę zapytać Smile - nie szkoda było ci nominalnego cylindra przeszlifować odrazu na IV szlif? pozbawiłeś się możliwości wykonania wszystkich poprzednich skracając okres przydatności cylindra . ja mam kilka takich cylindrów i większość to III lub IV nad-wymiar a tylko jeden to nominał - może ja jestm dziwakiem, ale wolał bym kupić tłok na I lub II szlif - a jeśli nie dało by się to kupił bym cylinder z trzecim nad-wymiarem aby go na czwarty roz-szlifować Smile (z allegro kupowałem wiele cylindrów do różnych motocykli i między innymi do jaw - czasem trafiały się za 10zł , czasem za 20 a czasem za 30 Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Pon 16:43, 02 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Pon 17:57, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Powiem Ci tak... Smile Człowiek jest dopiero mądry po fakcie Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 18:41, 02 Kwi 2012    Temat postu:

no też pare razy ,,byłem mądry po fakcie,, Smile w razie potrzeby zawsze pozostaje opcja nabycia tłoków nad-wymiarowych na V lub VI szlif - są dostępne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Pon 20:00, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Wracając do 6v akumulatora, sprawdzałem go dzisiaj miernikiem i okazało się, że nie jest naładowany (miernik pokazał tylko 2v) :/ muszę sprawić sobie jakiś dobry prostownik.


Ok, akumulator 6v naładowany, Jawa odpaliła, ale nie mam ładowania :/ kontrolka jasno świeci.

W pierwszej kolejności sprawdzę zwarcie do masy wirnika, rozumiem, że podłączona żarówka nie powinna świecić.

Jak mogę sprawdzić stojan ?

O elektrotechnice mam szczątkowe pojęcie.
___________________________________________________________

Nie sprawdzałem jeszcze wirnika, ale sprawdziłem, czy prąd płynie przez szczotki. Żarówka połączona w szereg z aku i szczotkami bardzo słabo świeciła, chyba szczotki powinny być ok ? Z tego co mi się wydaje to powinna słabiej świecić, niż podłączona solo do akumulatora... ale tak jak mówiłem, mam kiepskie pojęcie :/
____________________________________________________________

Ładowanie zrobione, okazało się, że instalacja była zrobiona z - na masie, zamieniłem na + bo mam regulator MR7V-P z + na masie. Podłączyłem wszystko jak w schemacie
Kiedy odpalę silnik, kontrolka ładowania gaśnie, muszę teraz sprawdzić, czy ładnie ładuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sleszu dnia Sob 16:19, 07 Kwi 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Wto 17:05, 15 Maj 2012    Temat postu:

mmm... pękł mi kawałek pierścienia przy zamku - trochę podzwoniło i po chwili ucichło, odłamek pokiereszował powierzchnię tłoka i wbił się w głowicę... co zrobić z tym fantem ? Silnik o dziwo pracuje normalnie... Na bank wymienię uszkodzony pierścień, ale co z tłokiem i głowicą, zeszlifować dziurki ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Wto 17:28, 15 Maj 2012    Temat postu:

Z głowicy to bym go wyciągnął i zaspawał ubytek magiem. Tłok do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Wto 17:57, 15 Maj 2012    Temat postu:

Bo ja wiem, czy warto nowy czeski tłok wymieniać... Tylko załagodzę wgniecenia. Silnik nawet z łupniętym pierścieniem ładnie pracował i miał moc xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:33, 15 Maj 2012    Temat postu:

ale jest puknięty od góry? Jeśli tak to nie ma znaczenia (większego)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 21:43, 15 Maj 2012    Temat postu:

Mathini napisał:
Z głowicy to bym go wyciągnął i zaspawał ubytek magiem. Tłok do wymiany.


magiem ? - lepiej tigiem - ale ja nigdy nie zaspawywałem takich ,,wgniotków,, bo są one płytkie i po wygładzeniu nie stanowią kłopotu a co do tłoka to zależy jak to wygląda - możesz jakieś zdjęcie dodać? jeśli to tylko rysa to niema kłopotu bo od szczelności są pierścienie - ale jeśli wyłamany jest ten fragment między jednym pierścieniem a drugim to już gorzej - zwłaszcza jeśli na dłuższym odcinku, jeszcze gorzej jeśli to ten kawałek nad górnym pierścieniem

ale jeśli pierścień uległ zniszczeniu to nie było to bez powodu - coś masz nietak - dałeś tłok strzałką do wydechu? zobacz czy żaden z zamków nie przechodzi przez ,,okno,, w gładzi cylindra

i najważniejsze - napisałeś że itak silnik pracuje ok - nie odpalaj go lepiej z połamanym pierścieniem bo więcej szkód możesz zrobić - bez tego fragmentu może on przesuwać się w rowku i dalej łamać

nie rób też tak że wyjmiesz go całkiem i odpalisz bez, bo przez rowek po pierścieniu gazy będą się przedostawać z jednych okienek do drugich - w skrajnym wypadku może nawet dojść do zapłonu mieszanki w skrzyni korbowej co może uszkodzić simmeringi (ale to naprawde skrajny przypadek) moc też powinna się wtedy obniżyć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Wto 21:48, 15 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Śro 14:30, 16 Maj 2012    Temat postu:

Tłok jest strzałką do wydechu. Pierścień ułamał się po skosie, jakieś 3mm, nadal zamyka się na zamku, ale i tak zostanie wymieniony. Tłok jest pokaleczony od góry, gładź tłoka jest ok Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 16:14, 16 Maj 2012    Temat postu:

to zagładź wgłębienie jeśli jest płytkie - np 0,5mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathini
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 19:31, 16 Maj 2012    Temat postu:

Jak tłok dobrze założony a pierścień pękł, to pewno masz "ostre" okienka. Weź zwykły okrągły pilnik do metalu i przyszlifuj trochę ranty okienek w cylindrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:52, 16 Maj 2012    Temat postu:

jak przyszlifujesz to cylinder do wyrzucenia. Bardziej tutaj chodzi o stępienie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Śro 21:04, 16 Maj 2012    Temat postu:

w 353 nie powinno być problemu z krawędziami okieneki bo okna przelotowe są proporcjonalnie nie za szerokie, wydechowe są dwa małe zamiast jednego dużego (czyli pierścień ma oparcie o ,,mostek,, pomiędzy okienkami) a kanał od strony gaźnika ma ,,języczek,, który niepozwala dolnemu pierścieniowi wpaść w okno - w jawie 559 np jest jedno duże okienko wydechowe i nic się nie dzieje - jeśli szerokość okienka nie przekracza 0,6 średnicy cylindra to pierścienie nie powinny na tym ucierpieć

pozatym ja dokonałem korekt okien i kanałów według starego sposobu ,tak jak kiedyś przerabiano silniki 353 do celów sportowych i niemam najmniejszych problemów

a co do zaokrąglania krawędzi - promień/fazka musiała by być symboliczna bo każda zmiana wysokości okienka zmienia czas jego otwarcia (mierzony w S.O.W.K. - stopniach obrotu wału korbowego)

pierścień sam z siebie w przeszlifowanym cylindrze z nowym tłokiem nigdy nie powinien pęknąć - napewno jest jakiś powód - chyba że pierścień sam w sobie był wadliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Śro 21:08, 16 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sleszu
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Szamotuły

PostWysłany: Wto 19:17, 05 Cze 2012    Temat postu:

Jak zablokować szprychy, żeby wykręcić nyple 0.o ? Czy jest na to jakaś mało inwazyjna metoda ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin