Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ściągacz do rozpoławiania karterów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Nie 21:55, 10 Paź 2010    Temat postu: ściągacz do rozpoławiania karterów

j/w ostatnio zastanawiałem się jak by sobie tu usprawnić rozpołowienie silnika,szukałem właśnie gdzieś w necie,są takowe do junaka wsk itp,ale z jawą sie nie z potkałem,proszę o opinie i jakies ewentualnie wasze doświadczenia w tym ewenementem,sam wiem że czasami niektóre rozpoławiają sie lekko inne przejetrudno i beż łoma sie nie obejdzie ale nie o to chodzi,proszę o odpowiedz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 23:04, 13 Paź 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
mam zrobiony ze schematu, pasuje, polecam ceownik albo b.gruby płaskownik, ja mam z 18mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubienia/Opolskie

PostWysłany: Śro 21:03, 03 Lis 2010    Temat postu:

W jaki sposób używasz tego ściągacza? Zakładasz go na stronę od sprzegła? Czy przy rozpoławianiu silnika wał oraz skrzynia biegów pozostają w tej połówce od strony prądnicy? Czy jest dokładnie odwrotnie?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Śro 21:35, 03 Lis 2010    Temat postu:

ODWROTNIE!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Wto 10:33, 04 Sty 2011    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=zSPj4gaYnxk&feature=related Ciekawy patent.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukee.84
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pustkow Zurawski

PostWysłany: Śro 16:03, 20 Kwi 2011    Temat postu:

a ja wlasnie za nic w swiecie nie moge rozpolowic silnika. probuje tak jak ten gostek z filmiku a kartery ani drgną :/ prądnica sciągnięta, kosz sprzeglowy, zebatki, azdezot biegów tez i nic. powinienem robic to na siłe?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukee.84 dnia Śro 16:06, 20 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Śro 16:06, 20 Kwi 2011    Temat postu:

a tulejki ustalające wybiłeś? sprawdź czy żadne śruby gdzieś nie trzymają...

Nie ma bata, żeby nie poszło...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukee.84
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pustkow Zurawski

PostWysłany: Śro 16:32, 20 Kwi 2011    Temat postu:

dwie tulejki wybite, jest ich wiecej? wszystkie śruby wykręcone a trzyma jak sam skurczysyn

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spider
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siennica Różana Lubelskie

PostWysłany: Śro 19:32, 20 Kwi 2011    Temat postu:

A spróbuj napiąć śrubę w ściągaczu tak konkretnie i unieść silnik lekko tak aby nie dotykał podłoża i obstukać go młotkiem gumowym musi zejść. Ja tez się męczyłem bo poprzedni właściciel składał silnik na uszczelce pomiędzy karterami z użyciem czegoś w rodzaju żywicy epoksydowej po takim zabiegu poszło.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 9:39, 21 Kwi 2011    Temat postu:

możesz też nagrzać silnik jakiś palnikiem, pewnie pomoże

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukee.84
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pustkow Zurawski

PostWysłany: Czw 14:10, 21 Kwi 2011    Temat postu:

chłopaki poszłoSmile silnik rozpołowiony, wał ściągnięty, łożyska wybite. oleju w silniku nie było ani kropli ale jakimś cudem nic nie pordzewiało, wał czysty ale idzie do regeneracji bo korbowód lata jak żyd po pustym sklepie. nie obyło sie bez strat. załatwiłem ten aluminiowy prążkowany dystans miedzy łożyskami na wale ale już go wybiłem i chyba gdzieś go dostanę?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukee.84 dnia Czw 14:16, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Czw 15:38, 21 Kwi 2011    Temat postu:

mam ten labirynt na zbyciu, jakbyś potrzebował, bo ja został przy wariancie 2 simmeringów.... odezwij się o szczegóły na priva lub gg

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Sob 14:17, 10 Gru 2011    Temat postu:

Podpinam się pod temat. Zrobiłem ściągacz wg wzoru i wszystko pięknie, tylko że udało mi się "rozdzielić" jedynie przednią część silnika. Tzn coś trzyma z tyłu w okolicy wałka kopnika :/ Kartery nawet delikatnie ruszone ręką ładnie się odchylają, poza tym jednym miejscem. Nie chcę nic na siłę robić, więc wolę zapytać co może być przyczyną. Śruby wykręcone, tulejki wybite. Coś jakby od środka trzymało, jakby skrzynka była skręcona z dwoma karterami w okolicy automatu. Próbowałem co prawda mocniej, ale nie dało rezultatu. Może coś pominąłem w tym miejscu. Jakieś sugestie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Nie 18:19, 11 Gru 2011    Temat postu:

Ja za pierwszym razem jak rozpoławiałem silnik to nie wykręciłem tej śruby która jest też dystansem na którą przykręca się automat do sprzęgła ta dolna. (sześciokątny wałek)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Nie 18:20, 11 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Wto 4:47, 13 Gru 2011    Temat postu:

Dzięki Smile też nie wykręciłem, teraz już będę pamiętał. Pytanie jeszcze: Jak się dobrać do łożyska w lewym karterze (łożysko od wału). Od wewnętrznej strony jest obudowane. Jakiś specjalny ściągacz trzeba mieć do wyciskania łożysk?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Aro dnia Wto 4:49, 13 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin