Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

skąd ta sprężynka
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Sob 19:29, 06 Lis 2010    Temat postu:

pewnie masz wał od panelki (18mm sworzeń), bo kyvacka ma 15mm.

tulejka powinna być, ale to nie aż tak duża, skoro ty twierdzisz że jest duża różnica...

a sworzeń do tłoka ci pasuje? i jakiej jest średnicy ten sworzeń?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrufkaz
Pan Henio



Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:32, 06 Lis 2010    Temat postu:

sworzen do tloka pasuje (nówka sworzen z tlokiem ) - srednica sworznia 15 mm
srednica otworu w korbowodzie 17.5 mm (blad pomiarowy 0.5 Smile ) - jakas mosiezna tuleka tam jest - widac na focie

wal od panelki ? dobrze ze nie pralki Smile - co to panelka ?
da się jakoś wybrnąć z tej sytuaji ?

dzięki
Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 22:24, 06 Lis 2010    Temat postu:

może nie masz dotoczonej tej tulei w korbowodzie,robiłeś wszystko u jednego gościa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrufkaz
Pan Henio



Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:11, 07 Lis 2010    Temat postu:

tlok ze sworzniem kupilem w sklepie
zanioslem razem z cylindrem do warsztatu gdzie mi zrobili szlif
wał wraz z korbowodem kupilem na allegro uzywany.

czyli co powinnem dotoczyc jeszcze tuleke ktora wejdzie pomiedzy sworzen tloka a korbowód ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Nie 12:36, 07 Lis 2010    Temat postu:

tam powinna być tylko jedna tulejka wstawiona, i po wstawieniu rozwiercona pod wymiar sworznia...

ale coś mi się zdaje, że jednak masz wał do innej jawy 250 Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 20:39, 07 Lis 2010    Temat postu:

Może to wał od CZ, bo one miały grubsze sworznie niż JAWA.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 20:46, 07 Lis 2010    Temat postu:

Sworzeń to pikuś , ważna jest długość korbowodu i skok tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa_1961
Pan Henio



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Zielonej Góry

PostWysłany: Pią 17:28, 04 Lut 2011    Temat postu:

Albo mi się zdaje albo tam powinno być jeszcze jakieś łożysko rolkowe?? Jak nie to sorki za błąd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KinioPP
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecinek

PostWysłany: Pią 21:38, 04 Lut 2011    Temat postu:

Łożysko jest jak widać ślizgowe.
Wcześniej rozbierałem tylko 353 i miałem zonka jak ściągałem tłoki w 634 - igiełki w skrzyni korbowej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Sob 13:22, 05 Lut 2011    Temat postu:

Wał może jest od 353 ale korbowód moze być od jawy Panel ( następca kivacki ) czyli ten- [link widoczny dla zalogowanych]
Wystarczy zrobić nową tuleję zamiast tej i spokój. Czyli pod sworzeń od 353 ( 15 mm) - albo zmierz czy zewnętrzne średnice tulei sa takie same w obu korbowodach i jesli tak to wywal tą co masz i wstaw tą [link widoczny dla zalogowanych] ale jak znam życie trzeba dorobić nową.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Sob 13:24, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 21:15, 05 Lut 2011    Temat postu:

znacie jakiś dobry sposób na wymianę tulei główki korbowodu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 14:53, 09 Lut 2011    Temat postu:

dotoczyć tulejkę opierającą się o korbowód, ze średnicą wewnętrzną taką żeby weszła w nią tulejka korbowodu. 2 podkładki, jedna zapierająca się o dotoczoną tulejkę, druga zapierająca się o tulejkę korbowodu. odpowiednio długa śrubka i skręcasz.
Poglądowo wygląda to mniej więcej tak: [link widoczny dla zalogowanych] rys 4.89 bo nie mogę znaleźć lepszej ryciny, właściwej dla jawy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin