Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia biegów - prowadnica wodzików.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arthek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Pon 15:04, 23 Lis 2020    Temat postu: Skrzynia biegów - prowadnica wodzików.

Warto przed montażem silnika sprawdzić luz poosiowy prowadnicy wodzików skrzyni biegów.
U mnie wynosił on 1.8 mm
W/g mnie to trochę za dużo i uważam że luz ten przyczynia się pośrednio do rozbicia otworu na prowadnicę w prawym karterze silnika.

U siebie zlikwiduję go dorabiając nową , odpowiednio dłuższą prowadnicę wodzików.
Ma ona nietypową średnicę 7 mm i jest hartowana.
Typowe handlowe pręty tego typu mają średnicę stopniowaną co 1mm do 6 mm średnicy , a potem jest dopiero od 8 mm średnicy w zwyż co 2 mm.

Rozwiązałem problem kupując gotowy , wypychacz do form wtryskowych , który ma fi 7mm i jest polerowany i hartowany ( czekam na przesyłkę )
Dotnę go na wymiar i podszlifuję jeden koniec tak jak to jest w oryginale.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Śro 11:26, 09 Gru 2020, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 18:15, 23 Lis 2020    Temat postu: Re: Skrzynia biegów - prowadnica wodzików.

arthek napisał:
Warto przed montażem silnika sprawdzić nie tylko luz poosiowy wału korbowego


Napisz jak to robisz, proszę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arthek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Pon 20:10, 23 Lis 2020    Temat postu:

Segery w kartery, łożyska główne w kartery ,głębokosciomierz w rękę i mierzymy głębokość osadzenia łożysk w obu karterach, szerokośc wału w miejscu osadzenia łożysk.
Jeśłi wkładamy uszczelkę pomiędzy kartery to mierzymy jej grubość.
Co do czego dodać lub odjąć , aby uzyskać interesującą nas wartość luzu , nie muszę chyba mówić.
PO wyliczeniu wychodzi czy trzeba dawać podkładki dystansowe czy nie. Jeśłi tak to zakładamy je pomiędzy wał a łożyska główne.
Cała filozofia .
U mnie wyszło 0,3 mm luzu więc nie muszę....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Śro 11:28, 09 Gru 2020, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 10:39, 24 Lis 2020    Temat postu:

luz poosiowy wału korbowego definiuje luz łożysk jakich użyłeś (jeżeli są nowe, C4 w przypadku 353) lub stan łożysk już eksploatowanych. Podkładki dajesz po to aby wał był ustawiony w osi cylindra. Wał nie może się swobodnie przesuwać w łożyskach, a łożyska nie mogą w bloku silnika, to nie jest wałek pośredni skrzyni który pracuje luźno w tulejach które się wyrabiają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arthek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Wto 11:09, 24 Lis 2020    Temat postu:

Powinienem użyć sformułowania: "zdystansować osiowo " wał względem karterów.
Przepraszam jeśli kogoś uraziłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Śro 11:28, 09 Gru 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 11:16, 24 Lis 2020    Temat postu:

Ja z tych niewtajemniczonych, a znawcy jak już coś napiszą, to używają poprawnej nomenklatury co by tacy jak ja niewtajemniczeni nie mieli wątpliwości czy ktoś udaje uczonego w piśmie czy faktycznie ogarnia temat.

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez seba dnia Wto 11:19, 24 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arthek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KIELCE

PostWysłany: Wto 11:29, 24 Lis 2020    Temat postu:

seba napisał:
Ja z tych niewtajemniczonych.


ok


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Śro 11:29, 09 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 14:44, 24 Lis 2020    Temat postu:

A już myślałem że się dowiem dlaczego jawy dzwonią...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin