Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

uszczelka labiryntowa miedzy łożyskami -> zmiana na simer
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeper
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 17:51, 04 Lut 2014    Temat postu: uszczelka labiryntowa miedzy łożyskami -> zmiana na simer

Witam, mam pytanie gdzie mozna dostać uszczelke labiryntow na lewej części wału korbowego ( pomiedzy dwoma łozyskami)?

Bo mi sie zniszczyła a nie moge na necie znaleźć.

dzieki za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konrad68124
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świąniki/Pabianice

PostWysłany: Wto 18:26, 04 Lut 2014    Temat postu:

W linku poniżej
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 9:27, 05 Lut 2014    Temat postu:

Zamiast labirynty załóż simering. Było już o tym bardzo dużo na forum. Zaoszczędzisz pieniądze i na pewno źle nie zrobisz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xeper
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 11:42, 05 Lut 2014    Temat postu:

możesz nawinąć temat?
znalazłem tylko to a tam nie ma nic o tym jaki simering i gdzie go dostac

http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/remont-silnika-353-kompletowanie-czesci,330.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Śro 12:29, 05 Lut 2014    Temat postu:

Nie chce mi się ponownie przeszukiwać forum, wpisz w naszej wyszukiwarce remont silnika i na pewno znajdziesz. Tylko musisz przeczytać sporo postów.
Simering ma mieć grubość 7mm. zmierz grubość uszczelnienia labiryntowego i dobierz simering (chyba 2 musisz wołożyć). Simering kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym a jak nie to w składnicy maszyn rolniczych.
Coś mi się kojarzy że Kreciu w opisie remontowym swojej jawy tam podał dokładnie jaki simering musi być.
powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Śro 12:39, 05 Lut 2014    Temat postu:

Rozmiar taki jak pod pradnica.
Swoja droga, problem dotyczy kazdej jawy i chyba opisany w kazdym mozliwym dziale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:06, 05 Lut 2014    Temat postu:

Można też stoczyć na grubość uszczelniacza stary labirynt i włożyć je razem. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:10, 05 Lut 2014    Temat postu:

Ja mam w labiryncie wytoczone gniazdo pod uszczelnienie o mniejszej średnicy. Spisuje sie super

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekwojcicki
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Czw 18:23, 13 Mar 2014    Temat postu:

Witam ja mam dwa uszczelniacze plecami do siebie zamiast labiryntu który można kupić np, na skuter dębica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujek
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 21:09, 06 Kwi 2015    Temat postu:

Obile napisał:
Ja mam w labiryncie wytoczone gniazdo pod uszczelnienie o mniejszej średnicy. Spisuje sie super


Labirynt ma na sobie z jednej strony wytoczoną fazkę. W którą stronę go ustawić? Dodam że w swoim chcę wytoczyć otwór pod mały uszczelniacz i wcisnąć go do środka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 20:54, 07 Kwi 2015    Temat postu:

A jest sens toczyć kombinować ten labirynt wielu osobom z tego co wiem wielu osobom narobił problemów, np. mnie. Nie mogłem uwierzyć jak się okazało że wał w miejscu gdzie był ten labirynt wytarł się pierwszy raz widziałem żeby stal wytarła się o aluminium! A z tego co wiem to wytarty lewy czop wału w jawie to żadna nowość. A jak łożyska dostają luzu i wał zaczyna uderzać o ten labirynt jeszcze rozbija gniazda łożysk. Moim zdaniem lepiej 2 simmeringi będzie różnica 1 mm czyli żadna. Tylko trzeba je odpowiednio założyć bo simmering też się musi smarować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:52, 08 Kwi 2015    Temat postu:

mradamf1985 napisał:
będzie różnica 1 mm czyli żadna.


Ktoś kiedyś obliczał te podpory i założył, że mają być w tych miejscach a nie w innych. Aluminiowa wkładka z uszczelnieniem będzie lepiej trzymać dystans między łożyskami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 17:25, 08 Kwi 2015    Temat postu:

Racja ale skoro nie dali tam simeringów to pewnie też to ktoś kiedyś policzył że lepszy labirynt. Są pierścienie 7 i 8 mm w sprzedaży i z tego wychodzi 15 mm jak oryginał. Te które ja kupiłem są cholernie sztywne nie ma tam możliwości żeby wbić głębiej łożysko. Choć wcale nie twierdzę że stoczenie labiryntu pod mniejszy uszczelniacz to zły pomysł, widziałem też że staczają też labirynt do 8 mm i dają normalny simmering czyli 7mm i razem też wychodzi 15 mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Sob 15:19, 18 Kwi 2015    Temat postu:

Z własnego doświadczenia powiem, że czasem warto poprawić fabrykę i np. właśnie zamienić labirynt na simmeringi. Co prawda nie w Jawie, ale w MZ poprawiłem fabrykę w ten sposób, że wymieniałem zabezpieczenia simmeringów na segery, bo zabezpieczenie od strony sprzęgła po prostu wyskoczyło z gniazda w trakcie podróży i omal nie zaliczyłem gleb, bo wpadło między tryby i zblokowło silnik a co za tym idzie-koło. Oczywiście simmering się obluzował i do skrzyni korbowej przedstawał się olej ze skrzyni. MZta kopciła, że ho ho. Inna rzecz, że fabryka montowala simmering jednowargowy spreżynką w stronę sprzęgła. Natomiast ja założyłem dwuwargowy odwrotnie i wszystko teraz hula super. Taka mała dygresja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradamf1985
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 20:38, 18 Kwi 2015    Temat postu:

Może wypowie się ktoś doświadczony w tej kwestii i rozwiąże ostatecznie wątpliwości: labirynt, 2 simmeringi czy roztoczony labirynt i simmering?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin