Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzęgło - problem z nowymi tarczami.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 15:49, 06 Sty 2011    Temat postu: Sprzęgło - problem z nowymi tarczami.

Witam w Nowym Roku.
Miałem taki problem ze sprzęgłem że nie można było go wyregulować popuszczone zgrzytały biegi a podciągnięte ślizgało się ale można było jeździć. Olej miałem zalany jakiś do samochodowych skrzyni biegów dosyć gesty75W-90. Po demontażu zauważyłem że założone są tylko cztery tarcze korkowe ale grube 5mm. Więc kupiłem na allegro komplet pięciu tarcz tylko tych tanich wyglądają dość solidnie i są dobrze dopasowane [link widoczny dla zalogowanych] oraz musiałem dokupić jedną przekładkę. Po założeniu ich i zalaniu olejem Castrol mineralny 15W-40 do silników samochodowych, trzeba teraz całkiem popuścić sprzęgło żeby w ogóle móc ruszyć z miejsca tak się ślizga. Nowe okładziny mają element cierny pod ukosem i czy może mam je źle założone odwrotnie. Zastanawiam się też czy to może być wina może rzadkiego oleju. Proszę o rady co tam może być.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Czw 15:51, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 16:38, 06 Sty 2011    Temat postu:

Wiesz ja też mam ten problem ale z tarczami naklejanymi takie jak oferuje kreciu sprzęgło mimo nowych tarcz i sprężyn się ślizga, wydaje mi się że to wina materiału jaki został użyty do produkcji. Ja mam taki pomysł aby je potraktować troszkę papierem ściernym . Bo tarcze kupiłem w Czechach za 75zl i szkoda mi je sprzedać teraz gdy już są używane za marny grosz. Ja będę walczył do końca. Dodam że w moim przypadku z miejsca się rusza w miarę dobrze ale jak idzie przyspieszyć to jest okropnie;//

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:41, 06 Sty 2011    Temat postu:

Proponuje dać grubsze podkładki pod zabezpieczenia sprężyn Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 17:48, 06 Sty 2011    Temat postu:

Moim zdaniem to albo jak pisze Jawor, dac grubsze podkładki bo sprężyny mogą nie dociskac, albo wyregulowanie linki, te słynne 2-3 mm na klamce sprzęgła, ale wiesz żaden fachowiec zw mnie A jak składałeś sprzęgło to trudno było sprężynki napiąc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 18:01, 06 Sty 2011    Temat postu:

Podkładki i tak mam grube chyba oryginalne tak że jak składałem sprzęgło potrzeba było dwóch chłopa. Ale właśnie byłem na Orlenie i kupiłem parę browarów i olej LUX 10 i zaraz schodzę do garażu wymienić olej i zobaczymy czy coś pomoże.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Czw 18:04, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 18:08, 06 Sty 2011    Temat postu:

Ja mam dodatkowe podkładki pod sprężyny mimo że i one są nowe ale i tak dupa. Sprzęgło się ślizga - winne są tarcze i q-niec. Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 18:50, 06 Sty 2011    Temat postu:

To napisz jak tam na nowym oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 20:47, 06 Sty 2011    Temat postu:

gustaw napisał:
Ja mam dodatkowe podkładki pod sprężyny mimo że i one są nowe ale i tak dupa. Sprzęgło się ślizga - winne są tarcze i q-niec. Cool

Poprostu masz nadmiar mocy Twisted Evil
Ja też mam problem ze ślizgającym się sprzęgłem w CZ 175, ale zauważyłem że ślizga się tylko wtedy gdy używam ręcznego sprzęgła, linka chodzi lekko, jest nasmarowana, ale pomimo tego się ślizga dopóki nie odepchnę palcami klamki do przodu. Kiedy wrzucam biegi bez ręcznego sprzęgła nic się nie ślizga i chodzi elegancko. Myślę nad założeniem na linkę przy silniku sprężynki która by pomagała cofać się lince tak jak było w Jawce 50


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 20:50, 06 Sty 2011    Temat postu:

Na nowym oleju raczej bez zmian co prawda po próbach w garażu bo drogi u nas po deszczu strasznie oblodzone Smile Tak czuję że to wina tarcz bo jak mawiają" tanie mięso to psy jedzą"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:07, 06 Sty 2011    Temat postu:

jasne że wina tarcz. Nie dawajcie się zwodzić na te wszystkie "oryginalne" części, wszystko to samo tylko w innym opakowaniu. Teoretycznie można też zrobić sprzęgło na 6 przekładek i powinno być lepiej.

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 22:25, 06 Sty 2011    Temat postu:

Ja mam inny patent na tarcze.
Kiedyś też miałem z tym problem, nowe tarcze i poszły do kosza.
Trochę to żmudna robota ale skuteczna:
Kupiłem korkowy klocek ( u kolegi co ma mieszalnie lakierów samochodowych ) i nożem z ostrzem odłamywanym powycinałem na wymiar klocki do tarcz, powciskałem w otwory w tarczy i działa.

Nie pamiętam na jaką grubość docinałem Sad
Niedużym minusem jest to, że sprzęgło układało się przez jakiś czas ale to chyba normalne.

Musi to być prawdziwy korek nie z dodatkiem gumy bo i z takim się spotkałem - względnie może to być korek od szampana ( po sylwestrze pewnie dostatek Very Happy )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Czw 22:32, 06 Sty 2011    Temat postu:

Dawno temu miałem motorynkę Romet Pony, i też grzebałem coś przy sprzęgle, pamiętam że dostałem od kogoś tarcze, ale jakieś takie inne, jakby całe plastikowe, też nie dało się sprzęgła ustawic, tarcze poszły do kosza, a na typowym korku działało idealnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:35, 06 Sty 2011    Temat postu:

black-dimon a gotowałeś ten korek?

po włożeniu korka w tarcze, powinno się go zagotować i zacisnąć na jakiejś prasie (tak się kiedyś robiło Laughing )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Czw 22:37, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 22:54, 06 Sty 2011    Temat postu:

nie, nie gotowałem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:00, 06 Sty 2011    Temat postu:

korek wtedy mięknie a dociśnięcie dopasowywuje go do otworów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin