Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tulejka dystnsowo-uszczelniająca wału
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Nie 2:51, 17 Sty 2010    Temat postu: Tulejka dystnsowo-uszczelniająca wału

Jestem w trakcie skladania silnika zastanawiam się nad Tulejka dystnsowo-uszczelniająca wału.

podaje link na którym zobaczyćie o co chodzi, dla laików:
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=767

Przecież na wale zawsze były 2 zimeryngi które chroniły przed przedostawaniem się fałszywego powietrza. Kto mi wyjaśni w jaki sposób aluminiowa tuleja jest w stanie powstrzymać owe powietrze przed przedostawaniem się do komory, bloku silnika. Czy jeszcze w niej brakuje. np pasków filcowych posmarowanych smarem.


Czekam na posty, oraz komentarze od wszystkich


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pon 19:12, 18 Sty 2010    Temat postu:

po coś tam ją zastosowano,chodzi o dystans między łożyskami,dystans ten wchodzi prawie z takim samym oporem jak łożyska,a czy uszczelnia?pewnie cos na pewno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Wto 21:58, 19 Sty 2010    Temat postu:

Tu znajdziesz schemat silnika jawa 250. Spójrz, rozbierając silnik Tulejka dystnsowo-uszczelniająca wału miałem po przawej str.
Czyli od strony prądnicy:
-Tulejka dystnsowo-uszczelniająca wału
-zabezpieczenie łożuska
-łożysko


Czy czasem ta tuleja nie przychodzi od strony lewej między łożyskami.
Pytam ponieważ silnik był w takim stanie że ratuj się kto może. A calośc po iluś tam wypadkach, kolo lubił łyknąć po czym wsiąść i jechać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Wto 22:04, 19 Sty 2010    Temat postu:

Dlatego pytałem, ponieważ w komoże silnika musi byc obieg mieszanki a nie żeby uciekało bokiem. Myślę iż twoja informacja będzie dla mnie cenną

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Wto 22:30, 19 Sty 2010    Temat postu:

sprawdze jutro bo sam nie pamiętam,mam silniki akurat w proszku!!ale tam gdzie wiekszy opór ................

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 10:31, 20 Sty 2010    Temat postu:

przy nowych łożyskach i nie niezjechanym labiryncie ( aluminiowej tulei ) jest prawie idealny styk z czopem wału , gdy łożyska padną rozwala sie uszczelnienie , można w to miejsce założyć bezproblemowo gumowy uszczelniacz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Śro 17:18, 20 Sty 2010    Temat postu:

Ja mam grdzieś po 1 mm z każdej str luzu między tuleją dys w wałem.

Ale gdzie wciśnąć tą tuleje od str prądnicy czy od str zębatki???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Sob 17:48, 23 Sty 2010    Temat postu:

Kolego .... istnieje takie coś jak katalog części... wystarczy troszkę POSZUKAĆ!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Nie 23:42, 24 Sty 2010    Temat postu:

Tylko wiesz co, żeby z katalogu co wynikało nie zapytał bym tu dziś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Pon 20:05, 25 Sty 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Pon 22:11, 25 Sty 2010    Temat postu:

Aaaaa i teraz sie wydało dlaczego kole wstawił jawe do lamusa. Już tłumacze

Porównując do zdjęcia które podesłałeś wynika. Podczas rozpoławiania silnika w prawej połówce miałem takie elemęty jak łożysko oraz tuleja dystansowa i zabezpieczenie, natomiast w lewej 2 łożyska i zimeryng.


jeszcze 1 sprawa
A ty u siebie jak masz zrobione? masz tą tuleje czy 2 zimeryngi.
Czy ta tuleja coś daje? a co z ciśnieniem w komorze? olej się nie przedostanie?


chyba że mamy łożyka zabezpieczoną blachą z boku!?


Co o tym sądzicie?



_______________________________
Prawda "Motór jest wieczny"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 22:51, 25 Sty 2010    Temat postu:

zastanów sie logicznie jakby to nie zdawało egzaminu to by tego nie stosowali . Łożysko możesz zastosować zamknięte ale tylko od strony tulei bo inaczej sie zatrze , Ja u siebie założyłem simeringa i jest dobrze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Wto 21:15, 26 Sty 2010    Temat postu:

ja mam simmeringi i łożyska bez blach.... i wszystko jest oki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 16:48, 28 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Czy ta tuleja coś daje? a co z ciśnieniem w komorze? olej się nie przedostanie?

ta tuleja to inaczej uszczelniacz odśrodkowy,([link widoczny dla zalogowanych]) ma ona swoje wady, najlepsze uszczelnienie jest przy wysokich obrotach silnika, i niby jak maszyna długo stoi, a oleju w skrzyni jest za dużo, może się on przedostać do komory wału.
Osobiście stosuję simmering i podkładkę dystansujacą (bo nie znalazłem simmera o odpowiedniej wysokości) a wychodzi to sporo taniej niz labirynty


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Czw 16:53, 28 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Śro 14:45, 03 Lut 2010    Temat postu:

Dzieki panowie za informacje, niestety nie będę teraz częstym gościem na forum. Ponieważ muszę się przeprowadzić. Pozdrawiam wszystkich

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin