Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tulejowanie cylindra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slavek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Wto 17:30, 20 Sty 2009    Temat postu: Tulejowanie cylindra

Zaznaczam że nie ma doświadzcenia w tym temacie więc pytam.
Posiadam nominalny tłok do jawy 250 i zastanawiam się co bedzie korzystniejsze : Zrobienie szlifu i nabycie odpowiedniego tłoka ,czy tulejowanie cylindra i założenie posiadanego nominalnego tłoka???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 17:54, 20 Sty 2009    Temat postu:

Taniej będzie kupić nowy tłok i zrobić szlif. Tulejowanie to ostateczność.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Wto 18:27, 20 Sty 2009    Temat postu:

Cały szkopuł w tym,że tulejowanie 2T jest bardziej skomplikowane niż 4T. O ile w czterosuwie tuleja to po prostu z grubsza rzecz ujmując kawał rury tak w 2T sprawę komplikują te francowate okna. Bo trzeba je wykonać po wprasowaniu tulei a nie każdemu zakładowi to się chce robić bo wymaga to specjalnego sprzętu. Najczęściej otwory należy wydłubać samemu- warto zatem szukać cylindra do szlifu lub szlifować ten który mamy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slavek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Wto 18:40, 20 Sty 2009    Temat postu:

Dzięki za szybką odpowiedz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 22:05, 20 Sty 2009    Temat postu:

a jakby mieć już okna zrobione bo ja np bym chciał żeby mi prze tulejowali cylindry na tuleje z cz 350 bo są takie same . Czy będą chcieli to zrobić gdy okna będą już wycięte?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Wto 22:39, 20 Sty 2009    Temat postu:

Nie, bo tulei się nie wyciąga tylko frezuje,hmmm, no po prostu trzeba ją zniszczyć, rozwiercić jakby,żeby wstawić nową. Wstawia się zawsze tuleje całą- bo wykonuje sie to pod naciskiem i wszelkie otwory spowodowały by pęknięcie. W fabrykach inaczej to robili, tam montowali co prawda tuleje z oknami,ale mieli specjalną maszynerię, której teraz już nikt raczej w szlifierni nie używa. Efekty tych wciskanych tulei z gotowymi oknami widać po nie do końca dokładnym ich spasowaniu wzgledem okien w "żeberkowej" części cylindra. Chyba,ze masz jakimś cudem same tyleje cylindra od CZ 350,bez żeberek? czy tak?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Wto 22:40, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 20:01, 21 Sty 2009    Temat postu:

Na pewno najpierw trzeba kupić tłok i dopiero dać do szlifu, z pytaniem na który szlif kupić idzie się do zakładu do którego będziemy oddawać. Po zakupie dobrze byłoby tłok wygotować w oleju, zmniejszy to prawdopodobieństwo ze tłok nam kiedyś spuchnie, a i przy szlifie wezmą poprawkę na wymiary tłoka w razie by się zwiększył przy gotowaniu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Slavek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Pon 10:57, 26 Sty 2009    Temat postu:

aker6 napisał:
Na pewno najpierw trzeba kupić tłok i dopiero dać do szlifu, z pytaniem na który szlif kupić idzie się do zakładu do którego będziemy oddawać. Po zakupie dobrze byłoby tłok wygotować w oleju, zmniejszy to prawdopodobieństwo ze tłok nam kiedyś spuchnie, a i przy szlifie wezmą poprawkę na wymiary tłoka w razie by się zwiększył przy gotowaniu


A ja słyszałem taką wersje że nie kupujemy nadwymiarowego tłoka przed szlifowaniem cylindra, bo podczas obróbki może być tak że niektóre rysy na gładzi pozostały, a średnica cylindra osiągneła już najbliższy wymiar naprawczy i konieczne jest powiększenie jej do kolejnego nadwymiaru.

Co do gotowania tłoka w oleju to" nie poprawia zbytnio właściwości tłoka wykonanego z nieznanego stopu, gdyż największymi wadami takiego tłoka, jest nadmierna rozszerzalność i niejednorodność materiału.Niejednorodność materiału tłoka, powoduje jego punktowe nadmierne rozszerzanie .Tłok w tych miejscach musi się dotrzeć mechanicznie w możliwie najłagodniejszych warunkach pracy"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 11:11, 26 Sty 2009    Temat postu:

Zdarza się że tłok po spuchnięciu nie wraca do poprzedniego rozmiaru i przed tym właśnie chroni wygotowanie i właśnie dla tego gotuje się przed oddaniem cylindra do szlifu, bo jeżeli powiększy swój rozmiar to do takiego rozmiaru zrobią pasowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ar3k
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:30, 05 Lut 2009    Temat postu:

a ile razy i ile czasu trzeba gotować tłok? i w jakim oleju?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 11:45, 06 Lut 2009    Temat postu:

Kilka- 3-5 razy
w jakimkolwiek oleju,najlepiej w silnikowym. Ale może być przekładniowy. gdyby miało to znaczenie to od razu by ktos napisał ,że gotowac w takim a takim oleju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benn_s
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 20:44, 06 Lut 2009    Temat postu:

co do tulejowania - małe pytanko jak trafic w okno żeby wszystko było ok ?? ja posiadałem wcześniej cz 125 CROSS i miałem nową nominalna tuleje z fabrycznie zrobionymi oknami Smile poza tym co do robienia okien niewyobrażam tego w domowych warunkach !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin