Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nagar na tłoku
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ar3k
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 23:07, 29 Sty 2009    Temat postu: nagar na tłoku

witam!
podczas polerowania silnika postanowiłem wyjąc cylinder i pomalować go, gdy zobaczyłem tłok trochę zdziwiłem sie bo w dużej części ma nagar a pierścienie dosyć sztywno miejscami sie zacinają .... czy to normalne?? różne pomysły chodziły po głowie .... co o tym sądzicie ?
dodałbym link ze zdjęciami ale jeszcze nie mogę Razz :/

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ar3k dnia Czw 23:09, 29 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 0:12, 30 Sty 2009    Temat postu:

hmmm
jeśli moto stało to może być w wyniku nieużywania, a jeśli jeździł całkiem niedawno to jest to spowodowane zbyt dużą dawką oleju.
kiedyś dostępny był tylko hipol i tego typu wynalazki i stosowało się 1:30 a obecnie są lepsze oleje i stosujemy dawkę 1:50
założenie że lepiej więcej niż mniej oleju jest błędne. wręcz odwrotnie.
a do tego co opisujesz mógł dołożyć się źle ustawiony zapłon

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 0:39, 30 Sty 2009    Temat postu:

Black Hipol to kiepski przykład oleju do mieszanki. Jak juz to LUX10 albo miksol lub miksol S

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Pią 0:40, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ar3k
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:32, 30 Sty 2009    Temat postu:

ostatnio jeździłem w listopadzie, zapłon ustawiany był chyba ok września lub października (był przyspieszony) a do mieszanki stosuje miksol 1;25

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pią 14:09, 30 Sty 2009    Temat postu:

ja polecam orlen platinum 2t, jest 2x droższy ale można go lać 1:40 bez problemu. Nie polecam Orlenu 2t semi (czerwonego) jego jedyną zaletą jest mniejsza ilość nagaru, ale trzeba lać tyle co Mixolu.

Rowki w tłoku można wyczyścić starym złamanym pierścieniem, denko delikatnie i cierpliwie oskrobać np nożem. Podobno przed zmianą oleju dobrze jest oczyścić z nagaru, bo oleje półsyntetyczne zmywają nagar i mógłby wlecieć gdzie nie trzeba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 15:35, 30 Sty 2009    Temat postu:

tak racja
ale jaki był inny olej w latach świetności jawy?
każdy lał co miał pod ręką czy to był lux czy hipol.
mój ojciec co mam po nim w spadku 175-tkę lał hipol i jawa miała się dobrze do czasu aż zerwał się uchwyt tylnego bębna i poszedł w krzaki
a on wcale nie był odosobnionym przypadkiem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez black-dimon dnia Pią 15:41, 30 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pią 19:27, 30 Sty 2009    Temat postu:

Hipol do benzyny ! Szok! Superol to wiem, selektol nawet... Przekładniówka nie bardzo miesza sie z paliwem,żeby nie powiedziec,że wcale- masakra- nie mów mi nawet o czymś takim bo serce się kraje. Ale to musiało dymić! Ehhh-ale co fakt to fakt. Potem człek kupuje niby z przebiegiem 18000 a w silniku smoła i węgiel.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 0:35, 31 Sty 2009    Temat postu:

powiem krótko: potrzeba matką wynalazku
polak potrafi i kombinuje jak się da. może i dymiło; nie byłem świadkiem jak to wtedy jeździło i dymiło. wtedy jeszcze nie urodziłem się.
z drugiej strony cały czas nie jeździł na hipolu - tylko "z braku laku"
wiem, że obecnie ten silniczek hula jak nowy Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez black-dimon dnia Sob 0:38, 31 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benn_s
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 18:28, 01 Lut 2009    Temat postu:

słyszałem o dolewaniu oleju do pił spalinowych stihl - ponoć silnik chodzi jak rakieta Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 19:16, 01 Lut 2009    Temat postu:

stosowałem stihla ale wyszedł z tego tylko remont . szybciej został zuzyty cylinder . Nie polecam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 23:12, 01 Lut 2009    Temat postu:

jeżeli silnik miałeś w środku czysty, to nie mógł zaszkodzić lepszy olej, byłoby to absurdem Exclamation co innego jeżeli był nagar na tłoku i głowicy. Prawdopodobne też jest że miałeś cienką warstewkę w rowkach pierścieni, wypłukało ją i pierścionki mając więcej luzu zaczęły dzwonić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 23:41, 01 Lut 2009    Temat postu:

Dokładnie- miałem to samo w 250- najpierw aż dziwne,że chodziła ładnie-około 60 000 przebiegu! Ale po wlaniu platinum 2t który wypłukał cały syf zaczęła dzwonić- wniosek prosty- silnik był wytłumiony i "naprawiony" nagarem i smołą- ale luzy były-zwłaszcza na stopie korbowodu. Oleje Stihl do pilarek itp sa doskonałej jakości i produkuja mało osadu- poza tym fajnie pachną po spaleniu. Ale nadają się do czystych silników i najlepiej po remoncie- wtedy nawet po kilku sezonach na denku tłoka będzie co najwyżej lekkie zabarwienie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Nie 23:42, 01 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 7:59, 02 Lut 2009    Temat postu:

ja tam chyba za mało oleju lałem bo stosowałem go do Ts ki w każdym razie silnik po remoncie przechodził tylko 13 tys i zaczął klepać dawka to 1:50

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ar3k
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:45, 02 Lut 2009    Temat postu:

oto w końcu dokładam fotki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 15:14, 02 Lut 2009    Temat postu:

O fuck! Szlif się kłania bo zalatuje mi to baryłkowatością cylindra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin