Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wsteczny
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 19:47, 10 Lis 2010    Temat postu:

Przecież nikt nie będzie jeździł do tyłu przez 20000km, ten wsteczny służy tylko po to aby np. wycofać z garażu, przez te kilkanaście sekund raczej nic nie powinno dziać się silnikowi. Trzeba by zobaczyć na schemacie jak jest zrobiona elektryka w velorexie, bo przez samo kręcenie wałem do tyłu ciężko jest zapalić silnik, może jest tam jakiś wynalazek do przestawiania zapłonu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 20:09, 10 Lis 2010    Temat postu:

Całkiem możliwe bo sama prądnica-rozrusznik nie jest w stanie uruchomić silnika do tyłu gdy jest wzorowo ustawiony zapłon

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 22:19, 10 Lis 2010    Temat postu:

Może jestem w błędzie, ale gdybym miał płytkę od 350 to bym spróbował zamienić kable na przerywaczach. Bo jakbym to zrobił to iskra będzie w DMP, ale tylko wtedy jak wał obraca się normalnie czyli w prawo, a w lewo może być troszkę inaczej, nie wiem jakby to opisać, najlepiej by było zdjąć pokrywę elektrowni i obserwować w których położeniach wału otwierają się przerywacze kiedy kręci się wałem w lewo. Jak załatwię płytkę od 350 to się z tym pobawię, tylko po co mi wsteczny w solówce? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 22:24, 10 Lis 2010    Temat postu:

płytkę masz w swojej jawie tylko brakuje ci połówki. Słuchaj nic nie wykombinujesz!!!!!!! kurde mam jawy 350 i wiem że to nie tak działa . Daruj sobie pracę będziesz zdrowszy. Przecie jak masz drugą płytkę ( polówkę) od drugiego cylindra to ona jest też ustawiona przed GMP tłoka . Jak zamienisz kable na platynach to tylko piernie raz na 100 razy. bo będzie zapłon w złym momencie .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 22:32, 10 Lis 2010    Temat postu:

Ale zobaczę z ciekawości co pepiki mogły wykombinować żeby jeździć do tyłu, wystarczy tylko zdjąć pokrywę i świecę. I tak muszę na nowo ustawić przerwę na przerywaczu, to przy okazji sobie wszystko pooglądam i posprawdzam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 13:55, 11 Lis 2010    Temat postu:

trzeba by umieścić drugi przerywacz zaraz przy pierwszym i zrobić pstryczek do przełączania ich, ale jeszcze dochodzi kwestia ukształtowania krzywki, a więc ładowania i rozładowania kondensatora. W teorii byłoby to nie szkodliwe dla silnika, ale teoria z praktyką się trochę rozmijają. Na upartego można by stworzyć krzywkę z 2, ale ilu z nas jeździ z wózkiem? bo tylko wtedy ma to jakiś sens

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:52, 13 Lis 2010    Temat postu:

Płytka z przerywaczami o 350 nic nie da ! Przecież jeżeli zakręci się silnikiem do tyłu to nagle górny i dolny martwy punkt nie zamienią się miejscami, jak tłok jest na dole to żadnym magicznym sposobem nie będzie to GMP. Nie znam wartości ustawiania zapłonu dla Jawy ale na potrzeby zilustrowania sprawy załóżmy że jest to 4mm przed GMP, żeby silnik odpalił do tyłu trzeba ustawić zapłon ana logicznie 4mm za GMP i kręcić silnikiem do tyłu albo kopać uparcie aż tłok odbije w przeciwną stronę. Czekam na konkretne argumenty dla czego praca w przeciwną stronę jest szkodliwa dla silnika bo gdybać to sobie możemy do us...ej śmierci. Żeby jeździć Jawą do tyłu trzeba bylo zbudować płytkę z szybkim przestawieniem kąta zapłonu albo załstosować zewnętrzną przekładnię od jakiegoś quada, podejrzewam ż e w starszych Jawach można by ją ukryć pod pokrywą boczną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 10:13, 13 Lis 2010    Temat postu:

Odpal do tyłu i posłuchaj silnika będziesz słyszał co się dzieje Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:35, 13 Lis 2010    Temat postu:

Ale mi wciąż chodzi o konkrety a nie to co słychać. Co konkretnie się dzieje ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Sob 11:13, 13 Lis 2010    Temat postu:

Konkretnie jest tak: kopiesz wał się kręci w prawo, jak z słabo kopniesz albo/i zapłon jest za bardzo przyśpieszony to po pierwszym wybuchu tłok dostaje tak potężne pierdolnięcie, że wał zaczyna się kręcić w druga stronę. Takie przeciążenie na pewno nie jest zdrowe dla wału i reszty elementów przenoszących napęd.

Jak pisze Obile, w Velorexie rozrusznik kręcił w dwie strony, więc nie było tego gwałtownego szarpnięcia wału w druga stronę. My tu gadamy o odpaleniu z kopniaka więc to będzie występować i rozwalać wał i całą resztę. A jeszcze przecież jest tryb koła rozruchowego pod koszem sprzęgłowym który będzie się ześlizgiwał na lewych obrotach i może rzęzić.

Z 2 przerywaczami patent na pewno nie wypali BO:
kręcimy wałem w prawo jak mamy zapłon 4mm (lub więcej) przed GMP, wtedy istnieje szansa że tłok po zapłonie się cofnie, ale jeśli ustawisz zapłon do lewych obrotów to musiałbyś ustawić na 4mm po GMP a w tej pozycji już nie ma szans żeby tłok się cofnął i złapał lewe obroty. Musiałbyś mieć jeszcze przekładnie, która pozwoliłaby kopniakiem obracać wał w lewo albo odpalać z pychu do tyłuVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:24, 13 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
po pierwszym wybuchu tłok dostaje tak potężne pierdolnięcie


rzeczywiście przy odpalaniu kopniak mi odbił niemiłosiernie. Laughing

wczoraj kupiłem krzywkę wirnika od TS'ki. Dzisiaj założę i zobaczymy jak bedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:43, 13 Lis 2010    Temat postu:

Tu już jakiś pomysł - koło rozruchowe. Czy ono jest na stałe zazębione ? Gdyby tak było to żęziło by przy pracy w przód a obróciło by kopniakiem i zalkleszczyło by silnik przy pracy w tył. Tłok dostaje potężnego kopa podczas każdego cyklu pracy, silnik jest tak zbudowany żeby jego mechanizmy wytrzmywały te przeciążenia inaczej starczał by na 10 minut pracy, to nie konkret. Podczas odpalania tłok często odbija do tyłu, jest to spowodowane kompresją, często nawet tego nie zauwaźamy do puki starter nie zostawi siniaka na łydce, w przypadku złego ustawienia zapłonu silnik odpala wtedy do tyłu. Skoro nie ma innych pomysłów to wam powiem, te nie pokojące dźwięki to spalanie detonacyjne spowodowane złym ustawieniem zapłonu, ono jest szkodliwe dla silnika.
Jawor, a czym różni się krzywka od TS-ki ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 12:32, 13 Lis 2010    Temat postu:

odpisze ze niczym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 16:58, 13 Lis 2010    Temat postu:

Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:01, 15 Lis 2010    Temat postu:

muszę jednak kupić płytkę zapłonu do Jawy... To co ona przeszła przechodzi ludzkie pojęcie. Wygięta we wszystkie strony, odwrócona, przykręcona na jeden wkręt (z drugiej strony przyłapana śrubą trzymającą prądnice) . Ledwo ustawiłem kąt wyprzedzenia zapłonu (po wielu nieudanych próbach) Na korpusie prądnicy też widać nieudolność poprzedniego właściciela.

Prądnice mam od Jawy 125

Chętnie kupie to bakelitowe jebadełko trzymające mechaniczny regler.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Pią 11:36, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin