Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wsteczny
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 15:05, 07 Lis 2010    Temat postu: Wsteczny

Panowie

Dzisiaj odpalam Jawę, wrzucam 1 a ona jedzie na wstecznym Laughing reszta biegów tak samo...

zgasiłem sinik, wrzuciłem 2 i z popa poszła (jadąc do przodu). Potem było już ok.

możecie mi powiedzieć o co chodzi?? Laughing Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:28, 07 Lis 2010    Temat postu:

Silnik Ci na pewno załapał do tyłu po prostu, wszystkie biegi stały sie tak jakby wstecznymi. Często działo sie to w Mz z tego co pamiętam

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Obile dnia Nie 16:29, 07 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 16:35, 07 Lis 2010    Temat postu:

źle ustawiony zapłon

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:43, 07 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
źle ustawiony zapłon


za wczesny Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 19:02, 07 Lis 2010    Temat postu:

zgadza się Exclamation

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Nie 20:25, 07 Lis 2010    Temat postu:

powiem wam że ja też tak miałem,takie ustawienie zapłonu było przydatne z wózkiem bocznym,tak wyczaiłem kiedy kopnąć że 8/10 kopnięć odpalałem na lewych obrotach,bomba jawa ze wstekiem
Dla ciekawostki podam że,welorexy miały specjalny przełącznik,który nam przełączał zapłon,ale za każdym razem trzeba było zgasić silnik,ciekawe jak to rozwiązali.?
podejrzewam że,rozwiązali to zmianą biegunowości na rozrusznik,kręciło albo w lewo albo w prawo
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Nie 21:42, 07 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 20:35, 07 Lis 2010    Temat postu:

Można by założyć płytkę z przerywaczami od 350, wtedy można tak ustawić że 1 przerywacz będzie służył do jazdy w przód, a drugi do wstecznego, tylko jeszcze jakiś przełącznik który włączał by odpowiedni przerywacz i jazda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:42, 07 Lis 2010    Temat postu:

Cytat:
Można by założyć płytkę z przerywaczami od 350, wtedy można tak ustawić że 1 przerywacz będzie służył do jazdy w przód, a drugi do wstecznego, tylko jeszcze jakiś przełącznik który włączał by odpowiedni przerywacz i jazda.


dobry pomysł Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 20:45, 07 Lis 2010    Temat postu:

muczos - nie wiesz co piszesz wiec nie pisz głupot to jest nie wykonalne na płytce od 350 bo byś miał iskrę w DMP . Ponadto lewe obroty są bardzo szkodliwe dla silnika, stuka i brzeczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:18, 08 Lis 2010    Temat postu:

przerywacz i krzywka podejdzie od jakiejś nowszej Jawy, np 350 ?? bo u siebie mam już zużyte...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 19:51, 08 Lis 2010    Temat postu:

tak płytka ,platynki , kondensator , pasują od nowszych jaw 350

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:27, 08 Lis 2010    Temat postu:

a krzywka wirnika?? hmm...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 9:30, 09 Lis 2010    Temat postu:

Krzywko pasują od wszystkich modeli jawy, nawet 50

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:14, 10 Lis 2010    Temat postu:

gustaw napisał:
Ponadto lewe obroty są bardzo szkodliwe dla silnika, stuka i brzeczy.


Czy szkodliwe można by się kłócić. Silnik pracuje tak samo nie działają na niego zadne inne siły tak samo skrzynia ma koła zębate o zębach prostych więc znosza i prace w lewo i prawo tak samo.

A na przykład można dać słynny Velorex, w którym był zwykły silnik wyciągnięty prosto z motocykla. Uruchamiany był za pomocą czegoś podobnego do rozrusznika i był specjalny przełącznik zmieniający biegunowość na tym "rozruszniku" i silnik łapał w lewo, co umożliwiało jazdę do tyłu. Czyli velorex miał 4 biegi do przodu i 4 do tyłu. Takie rozwiązania były stosowane w wielu innych pojazdach dwusuwowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 18:47, 10 Lis 2010    Temat postu:

zgadza się .. ale ..
po to są przełączniki i jakieś pierdoły do przestawiania punktu wyprzedzenia zapłonu , do tego także zaprojektowane są krzywki wału. Silnik który zapala do tyłu ma ciągle zapłon ustawiony do normalnych obrotów. A krzywka przeważnie nie jest idealnie taka sama jak przed GMP . Przy zapaleniu motocykla do tyłu zapłon jest w złym punkcie przez co silnik rzęzi niesamowicie. Polecam najpierw wypróbować a później pisać bo daję gwarancję poxipolu że silnik zaprojektowany do obrotów w prawo nie wytrzyma zbyt długo przy obrotach lewych. Z resztą niech się wypowie Jawsim myślę że on też rozumie zasadę zapłonu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin