Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zapłon w 353
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Czw 22:13, 04 Mar 2010    Temat postu:

jak tylko znajdę zaraz podeśle link (spokojnie rozluźnij łuda człowieku) Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Czw 22:43, 04 Mar 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jestem też w trakcie odrestaurowania Junaka, ale zasada jest dokładnie ta sama więc proszę Aker czytaj bardzo UWAŻNIE szczególnie końcówkę bo jak ja mówię że czytałem to czytałem !!!

I nie frasuj się tak na przyszłość Smile

a ja chylę czoła i przepraszam za drobne przejęzyczenie.
Pozdro Hofek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pią 7:09, 05 Mar 2010    Temat postu:

myślę ze tam jest jednak troszkę inaczej bo tam jest rozrząd i są luzy , a jeśli masz jawę po generalce to takich luzów nie ma bądź są prawie nie wyczuwalne . A w dodatku to w każdej jawie zapłon się ustawia inaczej bo to co jest napisane w książce to są dane fabryczne - wyjściowe do dalszej regulacji. Jeśli są naprawdę luzy na układzie korbowym to można ustawić tak jak mówisz .. no ale luzów na nie być ( według twojej książki ) .


Spokojnie przecież to tylko wymiana zdań Hofek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pią 15:51, 05 Mar 2010    Temat postu:

wszystko się zgadza i masz w 99% rację, tylko ja wychodzę z założenia całe życie że jak do końca czegoś nie jestem pewien to uważnie podkulam ogon i słucham "starszych" i się nie unoszę jak ktoś zwraca mi uwagę.
Po za tym wydaje mi się że forum jest własnie po to by takie sprawy rozwiązwać otawarcie żeby wszyscy brali z tego jakieś doświadczenie

Dla tego to co napisałeś rozwiązuje na zawsze problem kręcenia srubą czy to w lewo czy w prawo Smile Smile Smile
pozdro i szacun Hofek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 12:21, 07 Mar 2010    Temat postu:

skok międzyzębny ma wpływ w junaku bo tam nie masz czym pokręcić wałem (jak w jawie- śrubą prądnicy) więc kręcisz a właściwie pukasz w kopniak który jest z wałem nie jest połączony bezpośrednio tylko zębatkami

a luz promieniowy który mógłby mieć jakieś znaczenie w nowym silniku zawierał się w przedziale 0,008-0,013 więc nie ma prawa mieć znaczenia. Luz kwalifikujący do remontu 0,09-0,13 już jakieś znaczenie może mieć, jednak nie sądzę aby większość z nas ustawiała zapłon czujnikiem zegarowym, a większy wpływ na ustawienie może mieć leciwość płytki na której znajduje się przerywacz i wyrobienie plastikowej tulejki przerywacza


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Nie 12:30, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Nie 19:35, 07 Mar 2010    Temat postu:

zgadzam się z tym co piszesz, ale ja ustawiam na taki czujnik bo posiadam go od czasów szkolnych potrzebny był do pracy dyplomowej, ale oprócz eksploatowania tulei w przerywaczu pamiętaj że ściera się materiał styku z krzywką (nie pamiętam nazwy) i na dobrą sprawę po przejechaniu juuż 1700 km na wskaźniku zmiana jest o 1mm skoku przed GMP nie wyczuwalna przy ustawianiu na tzw szprychę.

tyle co pamiętam ze szkoły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin