 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Nie 10:25, 31 Sty 2010 Temat postu: zapłon w 353 |
|
|
witam,nie moge coś znaleźć tematu ustawianie zapłonu w jawie,jak ustawiacie zapłon (nie chodzi mi o przerwę na przerywaczu) ja zawsze robiłem to na oko i było ok,nawet udawało mi sie go odpalać na lewych obrotach,fajnie było jak miałem doczepiony wózek boczny,szpan na wsi normalnie!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kreciu84
Wyjadacz

Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Września (WLKP)
|
Wysłany: Nie 11:48, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
na oko to chłop w szpitalu leżał.... hihi
Opis ustawiania masz w instrukcji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Nie 15:38, 31 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
to jest odpowiedź?-po co śmiecisz!!!!grrrrrr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Wto 23:20, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
bo zazwyczaj ustawia się wg instrukcji, po coś została stworzona, chyba że rasowałeś silnik, to wtedy inna bajka. Przy prawidłowym ustawieniu motocykl równo przyśpiesza aż do Vmax. Czasem miałem ustawiony ciut wcześniejszy co skutkowało że od 80 dostawał w porównaniu z mniejszymi prędkościami buta (coś jak w dieslu) ale przypuszczam że przy niskich obrotach wał dostawał w dupę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Sob 22:40, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
jeszcze jedno pytanko,o co chodzi z tym +na mase,co podłącze w taki sposób to sie wszystko pierdniczy,podłaczam normalnie wraca do normy,mimo że na apku jest + na mase
sprawdzał może ktoś u siebie ile powinna ładowac prądnica?mi pokazuje jakieś 6,70V przy 1/2 gaziu,podejrzewam że to chyba za mało?dzięki za info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec

Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Nie 15:29, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a ja zadam takie chyba głupie pytanie ale zadaje bo nie jestem pewien.
w wielu artykułach o ustawiwniu zapłonu jest mowa o GMP (górny martwy punkt) ale pada też sformułowanie "ZZ" niestety nie wiem co oznacza i czy jest to to
samo co GMP ???
i czy macie tak ustawione jak mówi instrukcja czyli wyprzedzenie o ok 4-4,5mm czy może jakoś inaczej ???
Pozdro hofek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Nie 20:05, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
ładowanie powinno być ok 7,2V
GMP=ZZ (zwrot zewnętrzny)
po ustawieniu w GMP 0,3-0,4 na przerywaczu dokonuje się cofnięcia tłoka (kręcąc przeciwnie do wskazówek zegara) o 4-4,5mm i koryguje się płytką ustawienie na 0,05-0,1mm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Nie 20:06, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Pon 21:24, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
a jak by to było na polskie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec

Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Wto 22:45, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
tak jak opisał aker, tylko mała korekta bo po GMP nie cofa się tloka tylko jeszcze raz się kręci zgodnie z ruchem wskazówek i nie dochodząc do GMP 4mm przed nim powinna pojawić się przerwa na platynkch czyli 0,05mm, ale powinno się mieć miernik (najlepiej zegarowy) a jak nie to jest taki na alledrogo za 25,00
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Śro 12:20, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
prościej jest cofnąć, świecę mamy wykręconą, zakładamy klucz na śrubę trzymającą wirnik i cofamy, nie ma prawa się odkręcić przecież
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafciojawa
Kierownik warsztatu

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Smolec
|
Wysłany: Śro 21:39, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
ok,zrobiłem ładowanie mam prawie 10V n a aku,żarówki lecą jak to zmniejszyć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec

Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Czw 15:09, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
w momencie cofania luzy jakie są (bo nie wierzę że ich nie ma) powodują niewielką róznicę w mm. to oczywiście drobny szczegół ale ze szczegułów składa się całość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gustaw
Wyjadacz

Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
|
Wysłany: Czw 15:48, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
wiesz jakby luzy były w mm to już byś nie jeździł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hofek
Fachowiec

Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Czw 16:00, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
to ozczywiście jest wyczytane ze znanej książki o naprawie motocykli którą tu tak bardzo wszyscy zachwalają, sam tego nie wymyśliłem, bo gdybym to ja wymyślił......? NOBEL ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aker6
Kierownik warsztatu

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
|
Wysłany: Czw 21:06, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
hofek napisał: | to ozczywiście jest wyczytane ze znanej książki o naprawie motocykli którą tu tak bardzo wszyscy zachwalają, sam tego nie wymyśliłem, bo gdybym to ja wymyślił......? NOBEL ? |
przepraszam w jakiej książce niby? w "Naprawie motocykli" Inz. Andrzej Cichowski nic na ten temat nie ma, a w książce obsługowej Jawy jest na str.41 jest:
d) przez obrócenie wału korbowego w lewo (wstecz) obniżamy położenie tłoka u typu 250 o 4-4,5mm, u typu 350 o 3,2-3,4mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|