Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zapłon w 353
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Nie 10:25, 31 Sty 2010    Temat postu: zapłon w 353

witam,nie moge coś znaleźć tematu ustawianie zapłonu w jawie,jak ustawiacie zapłon (nie chodzi mi o przerwę na przerywaczu) ja zawsze robiłem to na oko i było ok,nawet udawało mi sie go odpalać na lewych obrotach,fajnie było jak miałem doczepiony wózek boczny,szpan na wsi normalnie!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Nie 11:48, 31 Sty 2010    Temat postu:

Smile na oko to chłop w szpitalu leżał.... hihi

Opis ustawiania masz w instrukcji...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Nie 15:38, 31 Sty 2010    Temat postu:

to jest odpowiedź?-po co śmiecisz!!!!grrrrrr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Wto 23:20, 09 Lut 2010    Temat postu:

bo zazwyczaj ustawia się wg instrukcji, po coś została stworzona, chyba że rasowałeś silnik, to wtedy inna bajka. Przy prawidłowym ustawieniu motocykl równo przyśpiesza aż do Vmax. Czasem miałem ustawiony ciut wcześniejszy co skutkowało że od 80 dostawał w porównaniu z mniejszymi prędkościami buta (coś jak w dieslu) ale przypuszczam że przy niskich obrotach wał dostawał w dupę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 22:40, 27 Lut 2010    Temat postu:

jeszcze jedno pytanko,o co chodzi z tym +na mase,co podłącze w taki sposób to sie wszystko pierdniczy,podłaczam normalnie wraca do normy,mimo że na apku jest + na mase
sprawdzał może ktoś u siebie ile powinna ładowac prądnica?mi pokazuje jakieś 6,70V przy 1/2 gaziu,podejrzewam że to chyba za mało?dzięki za info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Nie 15:29, 28 Lut 2010    Temat postu:

a ja zadam takie chyba głupie pytanie ale zadaje bo nie jestem pewien.
w wielu artykułach o ustawiwniu zapłonu jest mowa o GMP (górny martwy punkt) ale pada też sformułowanie "ZZ" niestety nie wiem co oznacza i czy jest to to
samo co GMP ???

i czy macie tak ustawione jak mówi instrukcja czyli wyprzedzenie o ok 4-4,5mm czy może jakoś inaczej ???

Pozdro hofek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 20:05, 28 Lut 2010    Temat postu:

ładowanie powinno być ok 7,2V

GMP=ZZ (zwrot zewnętrzny)
po ustawieniu w GMP 0,3-0,4 na przerywaczu dokonuje się cofnięcia tłoka (kręcąc przeciwnie do wskazówek zegara) o 4-4,5mm i koryguje się płytką ustawienie na 0,05-0,1mm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Nie 20:06, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pon 21:24, 01 Mar 2010    Temat postu:

a jak by to było na polskie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Wto 22:45, 02 Mar 2010    Temat postu:

tak jak opisał aker, tylko mała korekta bo po GMP nie cofa się tloka tylko jeszcze raz się kręci zgodnie z ruchem wskazówek i nie dochodząc do GMP 4mm przed nim powinna pojawić się przerwa na platynkch czyli 0,05mm, ale powinno się mieć miernik (najlepiej zegarowy) a jak nie to jest taki na alledrogo za 25,00

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 12:20, 03 Mar 2010    Temat postu:

prościej jest cofnąć, świecę mamy wykręconą, zakładamy klucz na śrubę trzymającą wirnik i cofamy, nie ma prawa się odkręcić przecież

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Śro 21:39, 03 Mar 2010    Temat postu:

ok,zrobiłem ładowanie mam prawie 10V n a aku,żarówki lecą jak to zmniejszyć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Czw 15:09, 04 Mar 2010    Temat postu:

w momencie cofania luzy jakie są (bo nie wierzę że ich nie ma) powodują niewielką róznicę w mm. to oczywiście drobny szczegół ale ze szczegułów składa się całość.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 15:48, 04 Mar 2010    Temat postu:

wiesz jakby luzy były w mm to już byś nie jeździł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Czw 16:00, 04 Mar 2010    Temat postu:

to ozczywiście jest wyczytane ze znanej książki o naprawie motocykli którą tu tak bardzo wszyscy zachwalają, sam tego nie wymyśliłem, bo gdybym to ja wymyślił......? NOBEL ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 21:06, 04 Mar 2010    Temat postu:

hofek napisał:
to ozczywiście jest wyczytane ze znanej książki o naprawie motocykli którą tu tak bardzo wszyscy zachwalają, sam tego nie wymyśliłem, bo gdybym to ja wymyślił......? NOBEL ?

przepraszam w jakiej książce niby? w "Naprawie motocykli" Inz. Andrzej Cichowski nic na ten temat nie ma, a w książce obsługowej Jawy jest na str.41 jest:
d) przez obrócenie wału korbowego w lewo (wstecz) obniżamy położenie tłoka u typu 250 o 4-4,5mm, u typu 350 o 3,2-3,4mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin