Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zerwane gwinty...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Sob 17:03, 15 Sie 2009    Temat postu: Zerwane gwinty...

Cześć
Znacie jakieś sposoby na zerwane gwinty w karterach ? Mam dwa zerwane w miejscach których nie chciałbym rozwiercać na większy wymiar żeby nie kaleczyć prawej pokrywy (miejsce na tą długą śrubę którą przykręca się na środku dekiel i jedna ze śrub prądnicy) - nie wiem co z tym zrobić..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 21:37, 15 Sie 2009    Temat postu:

jest takie coś jak co do zerwanych gwintów,tylko niewiem czy na śróbe m-6 akurat bedzie,wiercisz mniejszym wiertłem zerwaną sróbe,przyrząd ma lewy gwint więc wkrecając to urządzonko wykręcasz zerwaną szpilke

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 21:38, 23 Sie 2009    Temat postu:

Jemu raczej chodzi o naprawę gwintu w karterze a nie wykręcenie urwanej śruby. Można albo przedłużyć otwór i zastosować dłuższą śrubę albo delikatnie smarknac tigiem sam otwór w karterze i wykonac nowy gwint.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubanaba
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podl./Lublin

PostWysłany: Śro 8:26, 26 Sie 2009    Temat postu:

rafciojawa u mnie na ukręconą śrubę najlepiej pomagało albo rozwiercanie albo nawiercenie otworu i wbicie klucza torx - takiego gwiazdkowego - wykrętaki o ktorych piszesz wymagają sporej wprawy, są twarde i wytzymale ale bardzo kruche - wiem bo jeden złamałem Razz
Ale problem był w tym co pisze jawsim, oprócz tego o czym pisał znalazłem jeszcze zestaw naprawczy na allegro (na zasadzie wkręcanej(?) sprezynki - za za 130 zł można naprawić 20 gwintow... Rolling Eyes Takze tylko naspawanie i gwintowanie wchodziłoby w gre...
Na srube od dekla pomogło wywyercenie delikatnie głębiej i nagwintowanie, prądnice zrobiłem na szpilkach - mam nadzieje ze jak sie nie bedzie ruszało tych szpilek to potrzyma Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaswiz
Pan Henio



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:35, 28 Sie 2009    Temat postu:

a próbowałeś rozwiercać srube na stole z przykrecona do niego wiertarka.wtedy masz pewnosc ze wiertło Ci nie pojdzie na bok i bedziesz mógł wiercic tak głeboko jak chcesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Nie 11:41, 17 Sty 2010    Temat postu:

Moim zdaniem najleprze na takie zerwane gwinty najlepsze są tulejki. W silniku połowe otworów mam zrobione dodatkowo w głowicy tylko że musiałem wsadzić dłuższą ściece.

Tu jet wszystko pokazane.
[link widoczny dla zalogowanych]

Tylko że tutaj jest tulejka z 1 str gwintowana (w środku). Ja w karterach mam nagwintowany otwór WIĘKSZY i wkręconą tuleje z gwintem takim jaki powinien być w orginale!!!!!!!!!!!
Zaniosłem do jakiegoś warsztatu co zajmował się frezowaniem, toczeniem i itd. w Żninie. Pare razy odkręcałem i co najważniejsze NIE WYKRĘCA SIĘ. A przecięż o to chodzi żęby gwint był w takim rozmiarze jak orginał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kowal1406
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz/Żnin

PostWysłany: Nie 12:05, 17 Sty 2010    Temat postu:

Mnieej więcej wygląda to tak

[link widoczny dla zalogowanych]

tylko że do każdego dorabiają indywidualnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Czw 16:56, 28 Sty 2010    Temat postu:

najlepiej było by mieć w pobliżu zakład z elektrodrążarką (chyba tak to sie nazywa) i oddać im do wytopienia taką śrubkę. Dawałem do dawnych zakładów telczy koło zamachowe od agregatu autounion i wytopili śruby nie uszkadzając oryginalnego gwintu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin