Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Adaptacja kierunkowskazów do 356
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:09, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Jawsim napisał:
Hehe- ten przełącznik jest niezły,ale zobaczysz jak cięzko sie przyzwyczaić do jego obsługi.


Jeśli nie znajdę zespolonego podobnego do oryginału, to kupię osobny i oczywiście jak to u Czechów... założę z drugiej strony... Wink
W końcu biegi też są na odwrót, czeski film. Wink

P.S. Możesz podesłać fotkę swojego włącznika?

Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Nie 8:23, 19 Kwi 2009    Temat postu:

W dziale "Nasze Jawy" znajdziesz fotki 353 Jawsima.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:45, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Znalazłem fotki - dziękuję!
Rzeczywiście kierunki (jak moja kanapa) Wink od razu biją po oczach, ale wiadomo, że tu chodzi o swobodne poruszanie, więc coś za coś... Wink

Po wielu rozterkach, dokonałem wyboru, zrobię zdjęcia, gdy już wszystko założę, bo sam jestem piekielnie ciekawy, jak wyjdzie na żywo.

Na koniec dwa pytania...
1. Gdzie najlepiej umieścić i jak podłączyć przerywacz* (na razie go nie mam).
2. Jakiej mocy dać żarówki, bo w std. wyposażeniu kierunków, które kupuję są 12 V, więc od razu chcę zamówić 6V. Czy 5 w nie będzie za mało...?

* już poprawiłem! Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falco dnia Pon 8:23, 20 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 8:18, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Nie przekaźnik a przerywacz- najlepiej w schowku obok aku, żarówki - zalezy od przerywacza- dla 6V 2x 21W będą to żarówki 6V 21W w kazdym- nie powinno się zakładac słabszych,dlatego musisz miec przerywacz 2X 10W wtedy do każdego kierunku żarówka 6V 10W i jest ok. chodzi o to,że przy tym 2x 10W przy włączonym kierunku na strone pobór wynosi 20W a nie 42W jak w przypadku 2x21W. Racja- kierunki biją po oczach ale dla tych,którzy ich nie mają- dla mnie kyvacki bez migaczy wygladają goło i jakoś tak ubogo,ale to po prostu kwestia przyzwyczajenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:39, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Jawsim napisał:
Nie przekaźnik a przerywacz


poprawiłem się, to był... czeski błąd. Wink

Jawsim napisał:
najlepiej w schowku obok aku, musisz miec przerywacz 2X 10W wtedy do każdego kierunku żarówka 6V 10W i jest ok.


Dziękuję, zamówię, więc 10W.

Jawsim napisał:
Racja- kierunki biją po oczach ale dla tych,którzy ich nie mają- dla mnie kyvacki bez migaczy wygladają goło i jakoś tak ubogo,ale to po prostu kwestia przyzwyczajenia.


hehehe... mam nadzieję, że moja koncepcja również się sprawdzi nie tylko stylistycznie, ale również praktycznie.

P.S. Nie pomyślałem jeszcze o jednej, ale ważnej rzeczy, czyli wiązce z przełącznika. Od świateł idzie wewnątrz kierownicy, najlepiej byłoby schować tak samo z prawej strony, ale obawiam się wiercenia w kierownicy, aby jej nie osłabić... Sad
Na mocowanie przełącznika potrzebny jest minimalny otworek, więc specjalnie nie ma stresu, ale co z kablami? Puszczać na zewnątrz...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 22:50, 20 Kwi 2009    Temat postu:

Wierć,bez obaw- najlepiej podobny otwór jak po stronie lewej- ale najpierw zdemontuj suwgaz i linkę gazu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:10, 21 Kwi 2009    Temat postu:

Jawsim napisał:
...najpierw zdemontuj suwgaz i linkę gazu.


Ok!
A możesz podpowiedzieć jak się zdejmuje ten element, bo nie chcę nic na siłę, a nie mogę go ruszyć... Sad

[link widoczny dla zalogowanych]

P.S. Co do kierunków, to wybieram coś z poniższej listy:

[link widoczny dla zalogowanych]
najprostszy montaż, ale kabelki na wierzchu.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Szkoda, że nie mam gdzie podjechać by po przymierzać na żywca...
"Nie miała baba problemu" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Wto 14:06, 21 Kwi 2009    Temat postu:

okręcając manetką znajdziesz na jej końcu otworek, przez ten otworek znajdziesz śrubkę którą wykręcisz i gotowe Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:10, 28 Kwi 2009    Temat postu:

Dziękuję za wszelkie wskazówki! Wink

Kości zostały rzucone, dokonałem wyboru... Wink
Poniżej zamieszczam fotki ze świeżo założonymi kierunkowskazami oraz włącznikiem (po prawej, oczywiście na odwrót!) Wink

Na razie bez instalacji, bo czekam na przerywacz.

Kierunki są tak założone, że nie ma żadnej ingerencji w budowę motocykla, można je zdjąć dosłownie w kilka minut.

Przełącznik jest przykręcony tymczasowo, bo również nie będę nic wiercił w kierownicy, tylko wykorzystam śrubę mocującą klamkę sprzęgła, ale do tego muszę dorobić dłuższe języczki. Po wszystkim będzie tuż przy manetce gazu, więc w zasięgu kciuka. Wink Muszę go tylko pochromować, bo "chromowany" na alledrogo, okazał się... polerowanym aluminium... Sad

Kabel do włącznika wyjdzie w jego oryginalnym bocznym otworze i kilka cm pójdzie wzdłuż kierownicy, zrezygnowałem z dziobania kiery. Wink

Oczywiście gust nie podlega dyskusji, ale powiem szczerze, że jestem zadowolony z efektu, TymBardziej, że dobierałem kierunki praktycznie tylko po zdjęciach.

Chętnie poznam Wasze opinie... Wink

[link widoczny dla zalogowanych]
(Fotki kierunków są pod koniec)

P.S. Założyłem też bakielitową, skręcaną oprawkę na bezpiecznik 16A od... Garbusa... Wink Wygląda o niebo lepiej niż plastikowa, która była wcześniej. Kupiłem dodatkowo korek paliwa z kluczykiem, wiem, że to też odbiega od oryginału, ale różne rzeczy gnoje robią na mieście... Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falco dnia Wto 17:17, 28 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 17:57, 28 Kwi 2009    Temat postu:

Ślicznie to wyszło, też je zamontuję. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 6:44, 29 Kwi 2009    Temat postu:

Cieszę się, że się podoba, bo zależało mi, aby tak wszystko zrobić, by nie psuć linii Pięknej... Wink

Zapomniałem jeszcze dodać, że trzeba zamienić żarówki, bo w wyposażaniu są małe bańkowe (w oprawce z cyckiem), ale 12V 10W.

Tyły pasują praktycznie idealnie, przednie mocowania po dokręceniu należy delikatnie (ręką) dogiąć, bo inaczej świeciły by na skos... Wink

Koszty:
- 4 x kierunkowskazy = 140zł
- 4 x żarówki 6V 10W = ???
- przerywacz 6V 10W = 35zł
- włącznik = 30zł
- przewód + kilka wsuwek = 5zł

Wrażenia estetyczne (bez)cenne, praktyczne do sprawdzenia na szlaku... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Czw 21:24, 18 Lis 2010    Temat postu:

Jeśli chodzi o kierunkowskazy to oczywiście były dostępne oryginalne. Montowane były na przednią osłonę oraz na te tylne dodatkowe nadkola. Przednia osłona fabrycznie ma już przetłoczoną blachę w miejscach kierunków, a w tych nadkolach są otwory do montażu lampek. Sam mam taką przednią osłonę i dwa kierunki, a nadkola właśnie kupiłem na Aukro i czekam na przesyłkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elkinio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Sob 12:42, 20 Lis 2010    Temat postu:

To i ja wtrącę swoje pięć groszy o kierunkach. Oczywiście były kierunkowskazy na osłony (na mojej z tyłu są właśnie takie). Osłony przednie jak i tylne były też robione bez przetłoczenia i otworów na kierunkowskazy. Do 592 i do 559 były też kierunkowskazy w w innym kształcie - mniejsze i na wysięgniku specjalnie montowanym z przodu (tak mam na przodzie mojej 559) i zaś z tyłu na metalowe uchwyty z rurką i blaszką na końcu pod śrubę. Taki typ kierunków mam "dołożony" na wózek z tym, że bez metalowych uchwytów. Ważna uwaga przednia osłona kłóci się z kierunkami na oryginalnym wysięgniku. Jak ktoś chciałby zobaczyć to tutaj są fotki: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elkinio
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Sob 13:05, 20 Lis 2010    Temat postu:

tak żeby być dokładnym na osłony powinny być takie : [link widoczny dla zalogowanych]
a tu był do kupienia komplecik zakładany nie na osłony [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psbox
Pan Henio



Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:08, 27 Lip 2015    Temat postu:

Przyłączam się do opinii, że posiadanie kierunkowskazów poprawia bezpieczeństwo jazdy i jest bardzo praktyczne. Można dodać kierunkowskazy bez większej ingerencji w oryginał. Jawa z kierunkowskazami nie traci na uroku.
Ja zastosowałem kierunkowskazy:
- [link widoczny dla zalogowanych] (z krótszym ramieniem, jest też wersja z długim ramieniem),
- do tego żarówki 21W/6V,
- przerywacz od Simsona (niestety egzemplarz, który kupiłem okazał się nic nie warty, w drodze odkształcił się element odpowiedzialny za zwieranie rozwieranie styków). Przerywacz umieściłem w lampie.
- przełącznik "stylowy" dostępny na aukcji internetowej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin