Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Adaptacja kierunkowskazów do 356
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:34, 10 Kwi 2009    Temat postu: Adaptacja kierunkowskazów do 356

AhOj! Wink

przymierzam się do zakupu i montażu kierunkowskazów do SenNej... 356 175 '58, oryginał oryginałem, ale poważnie myślę nad bezpieczeństwem jazdy, czyli bez machania rękami... Wink

Wiem, że w nowszych modelach 592 były już montowane fabrycznie czy ktoś z Was może coś podpowiedzieć jak tę sprawę rozwiązać...?

Dziękuję!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falco dnia Wto 7:42, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 22:09, 10 Kwi 2009    Temat postu:

Jawsim ma zamontowane od jakiejś starej japonii, poza nim chyba nikt nie używa kierunków. On musi wypowiedzieć się w tym temacie. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Sob 10:01, 11 Kwi 2009    Temat postu:

No mogę powiedzieć jak rozwiązać- załóż kierunki o klasycznym kształcie , ładny przełącznik na kierownice i przerywacz 2x10W wtedy oryginalna prądnica podoła. Takie przerywacze były w CZ 175 z lat 70-80.
Powiem tyle- najwięksi przeciwnicy kierunków w zabytkowej Jawie nie jeżdżą nią albo wcale- bo to resztki w szopie,albo jeżdżą polnymi drogami lub większość to pozamiejskie wyprawy. Jakby posmigali bo miejskim gąszczu wystawiając co chwile łapy to by wymiękli- ręce musza trzymac kierę i to mocno bo dziury,koleiny
i powaleni kierowcy taksówek czyhają na naszą skórę z kolana i lakier z motocykla.
Po prostu kierowcy puszek przyzwyczajeni są do motocykli z kierunkowskazami. Nie widzą wystawionej ręki a juz po zmierzchu to jest samobujstwo. W jawie kyvacce mozna założyc kierunkowskazy bez ingerencji wiertarka- mamy z tyłu mocowanie pałąka do błotnika a z przodu śruby zaciskające dolną półkę na lagach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 11:29, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Ja też założę niebawem kierunki, wybiorę chyba "jajka", pasują idealnie do wyglądu maszyny.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cochise dnia Sob 11:29, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 13:30, 13 Kwi 2009    Temat postu:

a kto Jawą po nocy jeździ ;p toż ona ma za słabe światła...
W trasie nie przeszkadza brak kierunków, nawet przy przejazdach przez miasta, a na codzień nią nie jeżdżę bo nie mam gdzie trzymać w Poznaniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Pon 22:43, 13 Kwi 2009    Temat postu:

Ja jeżdżę- wole miec jawe z kierunkami niż kwitek ze złomowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:57, 13 Kwi 2009    Temat postu:

Dokładnie z tego samego założenia wyszedłem - wolę odbiec troszkę od oryginału, ale mieć spokojną głowę, do cieszenia się z jazdy niż stresowe prowadzenie jedną ręką. Tyle ode mnie w temacie "machania" Wink

Dzisiaj się przyglądałem SenNej... (zboczenie...?) Wink i stwierdziłem, że można dać mały chromowany wysięgnik mocowany śrubą od klaksonu a z tyłu doczepić do shineażnika lub uchwytu za kanapą.

Teraz największa zagwostka, to od jakich modeli szukać kierunków, bo chyba najładniejsze będą delikatne okrągłe na przód z chromowanymi tyłami oraz takie same lub prostokątne (nawiązujące do kształtu tylnej lampki) na tył.

Co do włącznika, to dam go na prawą stronę kierownicy, bo z lewej jest włącznik długich i klaksonu i też czegoś podobnego chciałbym poszukać...

Od jakich motocykli można dobrać, by pasowało wyglądem...?

Co myślicie o takim zestawie (choć sam nie mogę się przekonać do kierunków w kierownicy...) Sad

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
nie mogłem namierzyć 2 x 10 W

[link widoczny dla zalogowanych]
Kolor bym zmienił na wiśniowy, choć najchętniej, to małe chromowane, ale trudno znaleźć w sieci... Sad

Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falco dnia Wto 7:44, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Śro 8:30, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Ehhh- wcale nie trudno znaleźć - masz tu linka-mocowane w kierownicy. [link widoczny dla zalogowanych]
Te plastikowe do mz/simka są ch**a warte. Jak już chcesz zakładać kierunki to zakładaj 4- nie dwa w kierę bo- masz rolgaz z suwakiem- ciekawe jak chcesz założyć prawy kierunek w kierownicę? Musiałbyś założyć manetkę od Jawki 50- a cały urok kivacki w pochowanych przewodach kierownicy.
Kierunki z allegro- "Jajko chrom" sa tanie i klasyczne w wyglądzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:49, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Jawsim napisał:
Ehhh- wcale nie trudno znaleźć...

sorki, mało precyzyjnie się wyraziłem... Wink
Chodziło mi o to, że trudno (po omacku) szukać w sieci zdjęć zabytkowych motocykli z których można by zaadoptować do Kyvacki, nie wiedząc których motocykli szukać (wiem, wiem, że szukać, to ...) Wink Wink Wink

Jawsim napisał:
...ciekawe jak chcesz założyć prawy kierunek w kierownicę?

sorki nr 2 Wink (jak zwykle) pomyślałem, ale nie powiedziałem do końca co pomyślałem... Wink
Nie chcę kierunków w kierownicę, bo zupełnie mi nie pasują i jak się okazuje nie nadają do montażu. Wink Pomyślałem tylko czy ma sens założyć dwa (właśnie takie co świecą w przód i tył) na delikatnym, chromowanym wysięgniku mocowanym śrubą do klaksonu. Nie chcę ingerować w "karoserię" Wink

Jako Nowicjusz zapewne trochę kombinuję, ale z pewnością pamiętacie swoje pierwsze (nie)koniecznie trafione pomysły... Wink

Zapewne skończy się na 4 delikatnych, okrągłych lub jajeczkach, tylko najgorsze, że nie ma jak/gdzie wcześniej po przymierzać, aby nie zepsuć linii...

Jawsim napisał:
Kierunki z allegro- "Jajko chrom" sa tanie i klasyczne w wyglądzie.

Nowoczesne znalazłem w sieci, czy esklepach, ale na razie żadne mnie nie powaliło... Wink
Krok po kroczku i coś dopasuję, może na Służewcu w łykend coś wypatrzę...

Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falco dnia Śro 8:50, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 13:26, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Poczekaj do soboty, dwa zestawy "jajek" będę próbował przypasować, zrobię fotki motocykla z każdym zestawem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:50, 15 Kwi 2009    Temat postu:

cochise napisał:
Poczekaj do soboty, dwa zestawy "jajek" będę próbował przypasować, zrobię fotki motocykla z każdym zestawem.


O! Piękne dzięki! Mam nadzieję, że coś znajdę też na moto bazarze, ale każda pomoc będzie na wagę złota... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Czw 8:00, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Bo prawda jest taka,że żaden motocykl z tej epoki i z tego bloku nie miał kierunków więc nie jest łatwo coś dopasować. Ja po prostu założyłem japońskie stanleye z mocnymi uchwytami na elastycznych silnetblockach i tylko na zdjęciu wyglądają dziwnie- juz się przyzwyczaiłem- grunt że działają- no i wyglądają o niebo lepiej niż kierunki od Jawy Ts które były tam na próbę Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawsim dnia Czw 8:00, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 17:04, 18 Kwi 2009    Temat postu:

Nie miałem w garażu aparatu, ale ja zamawiam komplet tych kierunkowskazów, świetnie wyglądają, nie rzucają się w oczy i pasują do stylistyki motocykla. Rewelacja.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falco
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:43, 18 Kwi 2009    Temat postu:

cochise napisał:
zamawiam komplet tych kierunkowskazów
[link widoczny dla zalogowanych]


Byłem dziś na motobazarze i... pomacałem sobie to i tamto... Wink
Z kierunków "podwójnych", czyli adaptacji tych z kierownicy gdzieś indziej zrezygnowałem, bo nie widzi mi się to wcale... Wink

Ogólnie rzecz biorąc to nie było specjalnie w czym wybierać, ale najbardziej spodobały mi się takie:
[link widoczny dla zalogowanych] = 40zł/szt

Na tył pięknie można wkomponować tuż za kanapą w fabrycznych otworach, gdzie są śruby mocujące błotniki.
Na przód, trzeba skrócić gwint i dać króciutkie, chromowane wsporniki mniej-więcej na wysokości klaksonu.

Nie znalazłem chromowanego (na wzór oryginału) zespolonego włącznika klakson+światła+kierunki, więc zapewne dokupię osobny i dam obok gazu (wygląda niemal identycznie jak oryginał do świateł/klaksonu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Przerywacza 6V 2 x 10w również nie było, ale odpisali mi z esklepu Jawaczęści, że sprowadzą na początku maja. Cena (chyba) ok. 30-35zł.

Teraz największa zagwostka o której już niektórzy wspominali, czyli czy oryginalna instalacja podoła...?

P.S. Za wszelkie fotki innych adaptacji kierunków oraz wskazówek co do instalacji z góry dziękuję! Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falco dnia Sob 18:46, 18 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Nie 5:55, 19 Kwi 2009    Temat postu:

Podoła. Na kierunkach nie jeździsz przecież non stop- czasem zamigasz troszkę. Ale najlepiej właśnie 2x 10W ja mam taki u siebie- nie ma żadnych problemów. Hehe- ten przełącznik jest niezły,ale zobaczysz jak cięzko sie przyzwyczaić do jego obsługi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin