Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Korkowe sprzęgło dla ubogich
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 13:52, 14 Mar 2011    Temat postu: Korkowe sprzęgło dla ubogich

Mam problem z nowymi tarczami [link widoczny dla zalogowanych] które prawdopodobnie są wykonane z tektury nasączonej żywicą, nie mogę odpalić motoru na popych bo się ślizga, na dużych obrotach też czasami lubi pociągnąć i pomyślałem żeby reanimować moje stare korkowe tarcze. Dziadek mi mówi że on z pradziadkiem dorabiali korki z korka po winie, ale jak w mojej cześce jest 5 tarcz, po 20 koreczków w każdej to jak dla mnie za dużo roboty, a nowe korkowe tarcze szkoda mi kasy. Wpadłem na pomysł żeby kupić tarczki od jawki 50 i poprzekładać korki do moich starych tarcz. Znalazłem stare z pancerki wujka i pierwszy rzut oka korki mają taki sam kształt, ale będę musiał jeszcze zobaczyć i pomierzyć wszystko dokładnie. W tarczce z małej jawki jest 15 korków, czyli trzeba kupić 7 tarcz po 7,50zł na allegro + 14zł wysyłka= 66,50zł a z tego co pamiętam tarcze z korka do 175 kosztują chyba 20zł za sztukę + wysyłka, czyli oszczędzamy ok 40zł. Co o tym sądzicie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek123
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: Pon 16:42, 14 Mar 2011    Temat postu:

Według mnie, nie ma co kombinować. 40zł to nie majątek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:43, 14 Mar 2011    Temat postu:

one nie są powleczone jakimś dziwnym klejem? jak byś je odtłuścił ekstrakcyjną to nie puszczą korki??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 17:01, 14 Mar 2011    Temat postu:

Jawor, w tarczach małej jawki są tylko gołe korki, tak jak w oryginalnych od kiwaczki, a to te tajwańskie są zrobione z jakiegoś plastiku czy żywicy. One chyba nawet nie są z korka, tylko z prasowanej tektrury.

Porównanie tarcz: [link widoczny dla zalogowanych] udało mi się bez problemu przełożyć korki z jednej tarczy do drugiej, chyba przypasują bo otwór ma takie same wymiary. Tylko korki od 50 są grubsze, ale to się zeszlifuje na papierze ściernym.

Tomek tu nie chodzi tylko o oszczędzanie, takie tarcze są na pewno bardziej zbliżone do oryginału niż te nowe prasowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:28, 14 Mar 2011    Temat postu:

zeszlifuj bo są za grube. Ja wymieniałem jakiś czas temu w mustangu. Jeśli zrobisz już wszystko tarcze muszą poleżeć w ciepłym oleju, ponieważ nie będą na początku wysprzęglać a będziesz rwał włosy z głowy przy regulacji na moto Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 10:06, 15 Mar 2011    Temat postu:

Dziadek już mi wszystko wytłumaczył, będę musiał wrzucić tarcze do gorącej wody, bo wtedy korek dobrze się poddaje, a oni na koniec klepali tarcze młotkiem żeby wszystkie korki były równe. Dzisiaj zamówię te tarcze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 13:31, 15 Mar 2011    Temat postu:

musisz wrzucić do gorącej wody i ścisnąć !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 20:02, 26 Mar 2011    Temat postu:

Tarcze już gotowe, nie gotowałem ich, bo te korki są na tyle elastyczne, że udało się je przełożyć do tarcz cezetki "na sucho". Gdy poleżały kilka dni na kaloryferze to korki się uleżały i dość ciasno siedzą w tarczy. Niedługo zamontuję je do motoru i zobaczę jak się spisują.
Foty:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Nie 18:18, 27 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 19:47, 08 Kwi 2011    Temat postu:

No, dzisiaj wkońcu zamontowałem te prototypowe tarcze, na początku w kosz weszły tylko 4, ale jak przytrzymałem je pół godziny w pseudo-prasie o nacisku 5 ton to jakoś się pomieściły. Pojeździłem trochę ale za uja nie chce wysprzęglać, myślę że jak do rana będą ściśnięte i naciągną oleju to wszystko wróci do normy. Na popych po całkowitym wciśnięciu sprzęgła na 2 biegu troszkę odpuszcza, ale normalnie to nie ma bata żeby się poślizgło. Rano jeszcze pojeżdżę i zdam relacje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:29, 08 Kwi 2011    Temat postu:

może trochę za grube korki dałeś tzn nie przytarłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 7:30, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Jawor złożone sprzęgło jest prawie tak samo grube jak to poprzednie, tylko korki zachowują się jak gąbka i są miękkie. Zaraz odpalam sprzynt i jadę wypróbować czy coś się zmieniło.

Pomęczyłem trochę knedla po podwórku, ale sprzęgło musi chyba jeszcze trochę poleżakować. Wymieniłem olej w skrzynce z hipolu na używany dextron III i zaraz po odpaleniu sprzęgło jakoś chodzi, ale wystarczy że trochę się nim pobawię i nie chce wysprzęgalć. Chyba korki jeszcze się nie sprasowały.

A te tajwańskie tarcze zrobiły się twarde i błyszczące, tak jakby były wykonane ze szkła. To i nie dziwota że się ślizgały.

EDIT:
Sprzęgło już działa normalnie, musiało się ułożyć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Śro 12:05, 04 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 23:01, 15 Maj 2011    Temat postu:

Ostatnio w długi majowy weekend próbowałem przełożyć korki z tarcz Jawki 50 do 250. tarczki kupione gotuje, wyciągam, wkładam w miejsce starych i zonk... okazuje się, że jawa 250 miała inne wymiary korków, o 2mm wyższe i trochę (nie pamiętam ile) szersze. Wywnioskowałem że CZ Muczosa musi mieć już jakieś inne. Może ktoś orientuje się lub ma na wierzchu tarcze od nowszych CZ 175/350 i mógłby je pomierzyć? z tego co się orientuję trzeba by też zmienić przekładki bo jawa 250 ma tarcze z zębami wewnątrz i przekładki z zębami z zewnątrz a CZ odwrotnie

co jeszcze bardzo ważnego zauważyłem? dbajcie o to żeby podkładka pod koszem sprzęgłowym była jak najmniej zużyta. Moja dokonała swojego żywota (ok. 1,4mm) objawiło się to tym że między koszem sprzęgłowym i zabierakiem osadzonym na wieloklinie wałka na stałe powstał luz, luz ten był na tyle duży że wcisnęło mi w niego tarczę sprzęgła, która tracąc możliwość ruchu została dokładnie wytarta (korki). Oczywiście objawiało się to niemiłosiernym ciągnięciem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aker6 dnia Nie 23:19, 15 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 16:34, 17 Maj 2011    Temat postu:

Tarcze mojej cezetki mają idealnie takie same wymiary korków, może to jakieś polskie zamienniki, albo w którymś tam roku je znormalizowali dal wszystkich jaw, bo taniej jest robić 1 rodzaj korków i wpychać w inne tarcze niż osobno dla każdego modelu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KinioPP
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecinek

PostWysłany: Wto 18:36, 17 Maj 2011    Temat postu:

Może zamiast kupować tarcze to coś takiego? Powinno wyjść znacznie taniej.
[link widoczny dla zalogowanych]

Ja robiłem okładziny z podobnego materiału i dobrze działało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 19:56, 17 Maj 2011    Temat postu:

Kinio to tańsze rozwiązanie, ale korki od jawki 50 są już pocięte na wymiar, a mi się nie chciało bawić z nożykiem i dziergać 100 korków.

A co do mojego sprzęgła, to na dextronie chodziło dobrze, ale biegi ciężko chodziły, w sobotę go wylałem i wlałem hipol no i ciągnie jak cholera. Gdzieś czytałem że na superolu fajnie chodzi, a znowu inni chwalą lux 10. Co wlać? Miałem raz lux, ale skrzynia chodziła dość głośno, czy superol będzie się lepiej spisywał?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin