Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Korkowe sprzęgło dla ubogich
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: Wto 21:52, 13 Gru 2011    Temat postu:

Znalazłem taką firmę [link widoczny dla zalogowanych] posiadają korek naturalny (nie mielony). Można zamówić dowolną ilość sztuk korków o podanym dokładnie kształcie i wymiarze (podejrzewam, że najlepiej wysłac plik w jakimś programie wektorowym typu corel, cad itp). Wydaje się ciekawą opcją. Nie dzwoniłęm tam jeszcze, więc nie wiem jak cenowo wychodzi taki komplet. Niebawem będę się zabierał za regenerację tarcz, więc jak coś będę wiedział chętnie się podzielę na forum. A gdyby ktoś wcześniej obadał sprawę niech pisze!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 12:37, 15 Gru 2011    Temat postu:

Ma ktoś z Was jakiś sprawdzony i dość prosty sposób na zakładanie zabezpieczeń na sprężynkach w sprzęgle.
Z tego co wyczytałem wydaje mi się, że dość dobrym i wygodnym sposobem jest sposób opisany tutaj:
http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/z-remontu-silnika-fotoopowiesc,596.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 17:13, 15 Gru 2011    Temat postu:

Jak robisz to tylko raz to nie ma sensu robić do tego ściągaczy, najlepiej weź kogoś do pomocy, przystaw kombinerki prostopadle do podkładki, dociśnij, a druga osoba niech w tym czasie wsadzi zawleczkę. Sory że nie zmierzyłem tarcz, ale nie mam kiedy ich poszukać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 18:11, 15 Gru 2011    Temat postu:

oki, jak nie ma kiedy to nie ma kiedy Smile
ja sam silnik robię i nie mam nikogo do pomocy stąd takie pytanie Smile
wydaję mi się że żonę będę musiał zaprosić do garażu Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 19:20, 15 Gru 2011    Temat postu:

ja kilka razy składałem i rozkładałem to sam, ostatni raz co prawda w zeszłym roku, ale to sie da samemu zrobić Smile też kombinerek używałem do docisku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:12, 15 Gru 2011    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=xWjGnNSVKw0&feature=channel_video_title

Tutaj w filmie jest fajny ściągacz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Nie 12:45, 01 Sty 2012    Temat postu:

ja używam prostej rurki o odpowiedniej średnicy z wyciętymi na końcu fragmentami ścianki, drugi koniec zawinięty jest taśmą klejącą żeby w rękę się nie wbijał. Rurka ta pochodzi z tego typu kołka [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 10:31, 12 Lut 2012    Temat postu:

Udało mi się w końcu doprowadzić to sprzęgło do ładu, problem o którym pisałem wcześniej nie ustępował po wymianie oleju na inne o różnych lepkościach. Wczoraj rozebrałem sprzęgło, wytarłem tarcze szmatą do sucha i przeszlifowałem papierem ściernym na prostej szybie (wcześniej pomalowałem korki markerem żeby widzieć czy równomiernie się ścierają. Po takim zabiegu zamontowałem tarcze z powrotem i przetestowałem na razie bez zakładania pokrywy (oczywiście nie włączałem silnika, tylko kopałem kopnikiem na wciśniętym sprzęgle i włączonym biegu) i działa tak jak powinno. Na razie czekam aż przyślą mi nowy łańcuszek, bo stary ma już znaczny luz, jak to poskładam do kupy i zaleję oliwą to dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Pon 21:57, 13 Lut 2012    Temat postu:

Do ściągania sprzęgła zrobiłem sobie ściągacz dokładnie w pół minuty. Wystarczą 4 rzeczy: 1. szlifierka kątowa z cienką tarczą do metalu, 2. ścisk odpowiedniej wielkości,3. kombinerki i 4. Najzwyklejsza nakrętka 10', albo 12' (już nie pamiętam jaką wziąłem). W nakrętce "bosch'em" nacinamy rowek na głębokość około 5 mm. Nakładamy ją na sprężynę - skręcamy ściskiem, wyciągamy bolec kombinerkami, rozkręcamy ścisk i pierwsza gotowa. Operację powtórzyć na pozostałych. Montaż w odwrotnej kolejności. Nie trzeba nikogo do pomocy a i czas zrobienia ściągacza jest błyskawiczny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pon 23:10, 13 Lut 2012    Temat postu:

ja może jestem prymitywny Smile ale bez kombinacji zrobiłem to ostatnio tylko przy użyciu kombinerek - silnik miałem położony na boku, kombinerki przykładam pionowo z góry (nie zaciskając ich oczywiście na tym pręcie/bolcu z otworkiem na kołek) wywieram nacisk i wyjmuje kołek - wyjęcie lub założenie trzech kołeczków zajmuje mi kilkadziesiąt sekund Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:46, 29 Mar 2013    Temat postu:

Wrzucam ciekawy artykuł na temat regeneracji sprzęgła korkowego.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Pon 19:04, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Polecam posty kol. Leśnika z linku poniżej.

http://www.jawencja.fora.pl/tuning-mechaniczny,22/tuning-sprzegla,2581-15.html

Od siebie dodam - zrobiłem takie sprzęgło do Rometa Kadeta. Kilka lat temu, czyli jakieś 200-300km wcześniej, drewno olchowe, przesadziłem z grubością klocków o jakiś 1-1,5mm i... Mimo jazdy pod górki na wciśniętym sprzęgle, zero rozsprzęglania, teraz po prostu odpalam 'na pych'. Może kiedyś sprzęgło dotrze się i będę miał coś bardziej cywilizowanego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin