Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

obcierająca kopka!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Wto 15:10, 17 Lut 2009    Temat postu: obcierająca kopka!!!

witam!macie może jakiś patent na to żeby kopka nie obcierała tłumika,wiadomo że jak jest dokręcona prawidłowo nie ma prawa obcierać,ale jednak!!może ją podgrzać na gorąco i deka wygiąc?
co myślicie o tym?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafciojawa dnia Wto 15:11, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 15:53, 17 Lut 2009    Temat postu:

Ja odginałem bez podgrzewania bałem się o chrom . Wyszło b.ładnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Wto 20:41, 17 Lut 2009    Temat postu:

Nie wiem jak może obcierać o tłumik, u mnie tam jest duży odstęp, za to jak za mocno kopnę to lekko puka w podnóżek, a już jest niżej niż poziom w pozycji do biegów, więc dalsze przekładanie na wieloklinie nie wchodzi w grę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 21:15, 17 Lut 2009    Temat postu:

hmmm
najwidoczniej jest to jakieś niedociągnięcie.
u mnie w 175 cz jest jak u kolegi aker6 a w 350 jest bez zarzutu.
myślę że podgrzewanie jest skuteczne pod warunkiem że nie ma powłoki galwanicznej bo w innym wypadku jest prawdopodobieństwo złuszczenia powłoki-ale to w sumie zależy od jakości powłoki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 21:45, 18 Lut 2009    Temat postu:

z tego co mi wiadomo to zależy od sposobu położenia chromu, podobno na kolankach nie stosuje się powłoki miedzi pod chromem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawsim
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 428
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów- dolnośląskie

PostWysłany: Śro 21:51, 18 Lut 2009    Temat postu:

Stosuje się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Sob 21:10, 28 Lut 2009    Temat postu:

A *uj z chromem na kopce panowie,tłumik kosztuje kupę szmalu. A wy sie kopką przejmujecie,czyli "józek giąć". Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leckimarcin
Pan Henio



Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Nie 11:51, 13 Cze 2010    Temat postu:

Mam to samo Sad

Właśnie nie wiedziałem czy to nóżka się wykrzywiła czy coś nie halo z tłumikiem Razz

Ale widzę po odpowiedziach, że jednak nóżke trzeba podgiąć Razz

Nie wiem tylko czy jest sens bo tłumik jest już fest wbity przez tą nóżkę.
Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:52, 14 Cze 2010    Temat postu:

Jawsim napisał:
Stosuje się.


I tu się nie zgodze z Tobą. Może stosuje się u niektórych "fachowców" ale nie powinno się tego robić.
Po tym właśnie można poznać czy galwanizer któremu powierzamy nasze części ma pojęcie o swoim fachu. NIE MIEDZIUJE SIĘ KOLANEK.
Jakby ktoś chciał to mogę w osobnym wątku wytłumaczyć czemu. Jeśli ktoś wam radzi miedziowanie częśći układu wydechowego to lepiej poszukajcie innego fachowca. Miedź tylko na elementach nie mających kontaktu z wysoką temperaturą.

Kolego Rafcio. Imadło i gnij ! Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcinu dnia Pon 8:53, 14 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cochise
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pon 15:40, 14 Cze 2010    Temat postu:

Tłumiki przykładowo są chromowane na podkładzie miedzi (oryginalnie!), kolanka również (miedź mi wyłazi z kolanek 353 i 634).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinu
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 7:59, 15 Cze 2010    Temat postu:

W jednym z moich kompletów tłumików też jest miedź pod chromem. Chrom zszedł płatami a została miedź. Na kolankach miedzi nie mam. Ale wyjaśnijmy jedną rzecz. Ja nie twierdzę, że pepiczki nie stosowali miedzi na wydechy i kolanka. Owszem robili to. Tylko, że dziś jak często się zdarza, że po chromowaniu kolanek na podkładzie miedzi chrom sie z nich łuszczy. Przytomny galwanizer nie położy Ci chromu z tzw kwaśną miedzią na kolanka bo tam występuje zbyt wysoka temperatura i wszystko odejdzie. Teraz kładą inne podkłady zamiast miedzi. Ale nazwa jest taka, że język sobie można połamać niklocośtam cośtam cośtam. Na tłumikach temp jest niższa i miedź jest dopuszczalna. Wynika to z innej rozszerzalności cieplnej metali. Inaczej zachowuje się materiał z którego wykonane jest kolanko, inaczej miedź, inaczej chrom. Przy odpowiednio wysokiej temp chrom może zacząć "pływać" po rozgrzanej miedzi. Przepraszam za niefachowy język Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcinu dnia Wto 13:39, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Wto 21:23, 01 Cze 2021    Temat postu:

aker6 napisał:
Nie wiem jak może obcierać o tłumik, u mnie tam jest duży odstęp, za to jak za mocno kopnę to lekko puka w podnóżek, a już jest niżej niż poziom w pozycji do biegów, więc dalsze przekładanie na wieloklinie nie wchodzi w grę


Witam, mam ten sam problem w odbudowywanej 175/356- przy porzadnym kopnieciu uderza w rurke podnóżka. Zastsnawia mnie czy inni też tak maja i jest to normalne, czy mam coś nie tak z tą rurką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 15:21, 02 Cze 2021    Temat postu:

Obróc o jeden ząbek w lewo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 14:39, 06 Cze 2021    Temat postu:

mam dopasowane podkładki aby wyeliminować problem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek89gdz
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 10 Sty 2019
Posty: 242
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Nie 18:58, 20 Cze 2021    Temat postu:

W moim przypadku - przy zastosowaniu starej nieco skrzywionej stopki (wolę jednak mieć oryginał niż współczesny wyrób), obrócenie w lewo nie zdało egzaminu, ale zastosowanie podkładki od Black Dimon faktycznie pomogło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin