Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ŚRUBY
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszek-leszek
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pobiedziska Wielkopolska

PostWysłany: Pon 18:47, 25 Paź 2010    Temat postu: ŚRUBY

Zaczynam kompletować Jawę i mam dylemat dotyczący śrub. Często widzę odrestaurowane Jawy na zdjęciach ze śrubami na imbus. Wydaje mi się, że w latach 50-tych posługiwano się raczej z rowkiem na płaski śrubokręt lub zwykły łeb sześciokątny. Mam Osę i nie mam w niej ani jednej śrubki na imbus. Co Wy na to ? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Pon 18:56, 25 Paź 2010    Temat postu:

Zalety śrub na imbus:
- można je lepiej dokręcić niż oryginalne
- nawet po kilkukrotnym odkręcaniu nie wykazują śladów zużycia
- są czymś pokryte co nie rdzewieje i śniedzieje
Wady:
- nie są oryginalne

Co do śrub oryginalnych, bardzo ciężko je kupić bo wyszły z mody i zostały zastąpione imbusami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Pon 19:04, 25 Paź 2010    Temat postu:

ja przy mojej jawie też zacząłem imbusy ładować, ale koledzy z forum mnie od razu PRZEGNALI.... http://www.jawa250.fora.pl/nasze-jawy,50/jawa-250-z-59r-kreciu84,595.html

także wróciłem do oryginałów - silnikowe na płaski śrubokręt.

Resztę śrub sześciokątnych, podkładek, nakrętek kupiłem nowych ze stali nierdzewnej (A2)
wg mnie takie będą najodpowiedniejsze...

Aha.... nie zapomnij o kleju do gwintów, co by się nie odkręcały


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Pon 20:46, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Obile
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:38, 25 Paź 2010    Temat postu:

Ja swoją Jawe mam poskładaną na zwykłych cynkowanych sześciokątnych śrubach. Silnik miałem skręcany oryginałami, ale po wpadce z rozszczelnionym silnikiem zmieniłem na imbusy stwierdziłem że lepiej i z większym wyczuciem dam rady ściągnąć połówki.

Jeśli o elementy chodzi myśle, ze lepiej będzie użyć zwykłych sześciokątnych śrub, silnik lepiej skręcić na imbusach co stwierdziłem ze swojego doświadczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Wto 17:01, 08 Mar 2011    Temat postu:

Znajde gdzies wymiary i rozmiary srub ?
Stare sa juz czarne ;p przydadza sie nowe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 17:10, 08 Mar 2011    Temat postu:

tak w katalogu części do jawy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1894
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Wto 20:49, 08 Mar 2011    Temat postu:

Kreciu pamiętasz może ile zapłaciłeś za taki komplecik śrub z nierdzewki? Mają jakieś sygnowania na łbach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1500
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 20:58, 08 Mar 2011    Temat postu:

Na łbach muszą mieć oznaczenie A2-70, nakrętki również, podkładki nie mają oznaczeń (oczywiście magnes nie powinien ich "łapać", silny delikatnie może).
Z doświadczenia wiem, że trafiają się "nierdzewiejące" i też mają takie oznaczenie.
z resztą są to elementy normowane DINami
933- Śruba z łbem sześciokątnym z pełnym gwintem
931- Śruba z łbem sześciokątnym z niepełnym gwintem (ciałem)
912- śruba imbusowa


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez black-dimon dnia Wto 21:03, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Wto 21:01, 08 Mar 2011    Temat postu:

Na allegro widzialem aukcje ze srubami do peraka: [link widoczny dla zalogowanych] moze sa tez do innych modeli ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1894
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Wto 21:10, 08 Mar 2011    Temat postu:

no właśnie wypolerować to nie problem tylko dostać takie bez sygnowań na łbach. Question

pierdziele te zasrane ocynki przemysłowe... najpierw zachodzą białym nalotem później wszystko bierze korozja. Jednym słowem gówno warte Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Wto 21:13, 08 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1500
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 21:15, 08 Mar 2011    Temat postu:

To tylko sześciokątna śruba w klasie 5.5 czyli lipa totalna
jeśli chcesz to A2 delikatnie zeszlifować sygnowania i polerować, znaczenia są wypukłe, a w imbusie są wytłoczone, czyli muszą zostać.
Dobrej jakości śruba w imbusie jest z połyskiem i nie trzeba polerować, te z allegro pewnie takie są.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1894
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Wto 21:28, 08 Mar 2011    Temat postu:

trochę by było pracy z tymi z sześciokątnymi, ale efekt jednak pierwyj sort Very Happy

Cytat:
Aha.... nie zapomnij o kleju do gwintów, co by się nie odkręcały


Zamiast stosować klej do śrub można kupić samozaciskowe nakrętki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 13:34, 09 Mar 2011    Temat postu:

Między połówki można spokojnie pakować imbusy, przecież ich nie widać, tylko pokrywy lepiej żeby były na płaski, chociaż u siebie mam na czarne imbusy i wygląda dużo lepiej niż zniszczone oryginały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Wto 10:12, 07 Cze 2011    Temat postu:

Nie ma ktos z was gotowej listy wszystkich srub, podkladek i nakretek do Kyvacki ? Konkretnie do 356.
Wiem ze wszystko jest w katalogu czesci, spisalem je juz raz ale niestety moje zapiski gdzies wcielo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pon 10:41, 07 Lis 2011    Temat postu:

Panowie pracuję w firmie która zajmuje się konstrukcjami ze stali kwasoodpornej i nierdzewnej, używanie śrub A2 w stali czarnej (czyt. zwykłej) może spowodować że śruby nie odkręcimy. Nie można wkręcać śrub w gat. A2, A4 w stal czarną, oraz mieszać nakrętek ze śrubami.
Nie jedna śruba już się "zapiekła" i kończyło się na ucinaniu i rozwiercaniu.
Ja w swojej perełce do połączenia karterów oraz przykręcenia pokryw będę stosował śruby ocynkowane 8.8
To tylko moja sugestia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin