Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Statyczne wyważanie kół

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 19:57, 12 Sie 2012    Temat postu: Statyczne wyważanie kół

Dzisiaj wyważyłem sobie przednie koło w cezetce, potrzebne są do tego naklejane ciężarki do alufelg (ja mam te [link widoczny dla zalogowanych] ponieważ mam wyważarkę i trochę tego idzie do aut, na 2 motocyklowe koła się nie opłaca kupować, lepiej zapytać w warsztacie wulkanizacyjnym to nawet za darmo można dostać).
Jest to bardzo prosty zabieg, jeżeli chodzi o przednie koło to tak:
-stawiamy motor na nóżce tak, aby przednie koło nie dotykało do ziemi
-poluzowujemy linkę hamulca tak aby koło mogło się swobodnie obracać i czyścimy felgę z brudu
-zakręcimy kołem i puszczamy, żeby samo się zatrzymało
-teraz trzeba obserwować, kiedy koło kręci się już bardzo wolno to ma tendencję do tego, że obróci się do pewnego momentu i wraca w drugą stronę, kiedy już całkowicie się zatrzyma to naklejamy ciężarek 5g na obręczy w miejscu które po zatrzymaniu jest na górze
-znowu kręcimy kołem i obserwujemy co się dzieje, jeżeli koło znowu się "waha" to doklejamy kolejne 5g w tym samym miejscu, tylko że z drugiej strony
-powtarzamy czynność do skutku, czyli momentu w którym koło przestanie się "wahać", tylko po pokręceniu zatrzyma się w jednym miejscu
-gdy koło się zatrzyma to przekręcamy je kilka razy mniej więcej o 90 stopni, puszczamy i patrzymy czy chce się samo obrócić, jeżeli nie to wyważenie jest prawidłowe.

Jeżeli chodzi o tylne koło to trzeba je wyjąć z motocykla, bo łańcuch uniemożliwia swobodne obracanie i zamocować ośkę np w imadło, resztę czynności wykonujemy analogicznie jak przy przednim kole.

Przy prędkościach osiąganych przez Jawę złe wyważenie raczej nie ma wpływu na jazdę, ale dla rozrywki można się pobawić w wulkanizatora np po załataniu kapcia, czy wycentrowaniu koła.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Nie 20:15, 12 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin