Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wał od 250 do 175 ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:02, 13 Lis 2010    Temat postu: Wał od 250 do 175 ?

Czy wał od Jawy 250 podejdzie do karterów od 175 ? Mógł by mi ktoś z was zwymiarować ? Już wyjaśniam do czego zmierzam, bynajmniej nie zamierzam przerabiać półwiecznego motocykla. W opisach Tomasza Sałka znalazłem informację że z dwóch wałów od 175-tki można poskładać jeden do śilnika 350. Jawa 250 ma skok tłoka większy o 10mm, gdyby użyć takich wałów do 350-tki pojemność wzrosła by do 396cc, miał bym Jawę 400 Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 12:35, 13 Lis 2010    Temat postu:

ahh ale masz pomysły.... bez komentarza.. masz za mało praktyki bo z teorii to ty Einstein jesteś.. nie da sie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:40, 13 Lis 2010    Temat postu:

Praktyki też już trochę mam tylko akurat nie w Jawach. Dla czego nie da się ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 15:42, 13 Lis 2010    Temat postu:

Zdwóch wałów 250 nie złożysz jednego 350, bo ma większą średnice przeciwwag . Dłuższe korbowody wymagają dłuższych tulei cylindra ,bo te 10mm to jest bardzo dużo. trzeba by mieć szereg maszyn by to poskładać. Dać to może i się da ale trzeba mieć dużą wiedzę jak P.Sałek i dużo maszyn do wykonania takich czynności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:34, 13 Lis 2010    Temat postu:

Pod cylindry chciałem dać aluminiowe dystanse o opdowiedniej długości, korbowody musiały by być o Panelki pod swożnie 18mm albo tłoki od 354 żeby weszły na korbowody od 353. Przeciwwagi można stoczyć bo widziałem że jest sporo miejsca żeby zebrać materiał. Najbardziej interesuje mnie jaką szerokość (bez czopów) ma wał i jaką średnicę mają czopy u nasady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 19:42, 13 Lis 2010    Temat postu:

tylko że jak stoczysz przeciwwagi to nie będą wyważone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:25, 13 Lis 2010    Temat postu:

Przy takim zabiegu wał wyważa się na nowo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 21:39, 13 Lis 2010    Temat postu:

no i jak go wyważysz?? przecież nie naspawasz korbowodu albo tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:02, 14 Lis 2010    Temat postu:

Nawierca się przeciwwagi a korbowód i tłok szlifuje. Najważniejsze żeby po przeróbce wału wszystkie jego części ważyły tyle co stare ale nie mniej, potem można ściągać materiału tak jak napisałem wyżej

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Nie 9:07, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 12:09, 14 Lis 2010    Temat postu:

Jak chcesz wiercić w wale, to już lepiej wywierć sobie otwory na sworzeń w wale od 175 bliżej krawędzi, też zwiększysz skok i nie trzeba tylu przeróbek. Jednak to jest tylko teoria, w praktyce to raczej niewykonalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:47, 14 Lis 2010    Temat postu:

Wał wyważa się z założonym oryginalnym sworzniem tłokowym wiercąc otwory po przeciwnej stronie sworznia korbowego. żeby wytoczyć nowe otwory pod sworzeń tłokowy trzeba by zaspawać stare a spawy będą pękać, taki wał i tak trzeba by na nowo wyważyć, prościej jest zebrać materiał po zewnętrznej stronie przeciwciężarów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 18:18, 14 Lis 2010    Temat postu:

Żeby wyważyć trzeba wiercić po tej samej stronie co sworzeń.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motomaciey
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:14, 15 Lis 2010    Temat postu:

Wierci się po przeciwnej stronie sworznia, żeby dociążyć wał wierci się otwory w poprzek tarcz i dociąża zalewając ołowiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 20:10, 24 Kwi 2011    Temat postu:

kolego chęci i fantazje to faktycznie masz, ale praktyki i teorii zero. piszesz o wywarzaniu wału choć nie masz do tego sprzętu i doświadczenia a zapominasz o podstawowych kwestiach- jakie dystanse pod cylinder? konty otwarcia i zamykania okien i kanałów przestały by istnieć, cylindry od 350 mają okna dopasowane do skoku 65mm a inny skok tłoka wogóle niębędzie do tego pasował , nie mam czasu sie rozpisywać, ale to tak jek byś chciał do motorynki założyć cylinder wsk. lub odwrotnie. zapamiętaj- średnice tłoka można w pewnym stopniu zmienić- skoku po pierwsze bezkarnie nie, a po drugie w wyspecjalizowanym zakładzie i za sporą kase, ale w dwusówie to bezsensu jeśli cylindry i tłoki chcesz zostawić stare. jeśli chcesz modernizować silnik to najwyżej delikatnie zmień stopień sprężania np z 6.6 na 8.5 (oczywiście np w warsztacie tokarskim a nie pilnikiem) pod warunkiem ze wał korbowy jest w dobrym stanie lub regenerowany i ze wiesz jak to się oblicza i sprawdza. ja kończyłem szkołe z wieloletnimi tradycjami mechanicznymi, pracowałem w serwisie mercedesa, doedukowałem się mnustwem publikacji, wiele motocykli w rzyciu robiłem i chętnie ci pomoge bo sam przekonstruowałem nieznacznie silnik w swojej jawie,(przepraszam za to co powyżej napisałem- nie miałem na celu chwalić się tylko uzasadnić ze mogę się wypowiedzieć)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Nie 20:21, 24 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 20:23, 24 Kwi 2011    Temat postu:

skąd kolego jesteś? bo jeśli gdzieś z okolicy to moge cie wspomóc lub wykonać ci niektóre elementy czy przeróbki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Usprawnienia,patenty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin