Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Malowanie jawy - poradnik know how
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 20:36, 26 Sty 2012    Temat postu:

koledzy mam pytanko odnośnie tematu - wiem jaki odcień i jakiej firmy kupie, ale ile tego lakieru około wam było potrzebne do pomalowania jawy? sądze że 0,75l mi wystarczy, ale wole zapytać was bo macie to już za sobą

ja początkowo miałem nie lakierować motocykla bo był ładnie zachowany, ale jednak się na to pokusze Smile

tak na marginesie dodam że dowiedziałem się że jest lakier pewnej firmy który jest specjalnie tak skomponowany aby był bardzo wytrzymały - służy do malowania dziwnych rzeczy (motocykli i samochodów też) np statki , łodzie , maszyny rolnicze i inne dziwadła które wymaqają wytrzymałej powłoki, występuje w bogatej palecie kolorów między innymi RAL 3004


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 21:23, 26 Sty 2012    Temat postu:

Mój lakiernik zużył prawie 1litr riala 3004 ale miał kilka poprawek bo mi się nie podobało, ale myślę że o,75l powinno wystarczyć na dobre malowanie w swoim wydaniu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:32, 26 Sty 2012    Temat postu:

Polecam kupić 1 litr, lepiej mieć trochę w zapasie niż ryzykować, że podczas malowania skończy się lakier Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 21:42, 26 Sty 2012    Temat postu:

ale mogą mi wysłać 10 litrów, 2,5litra lub 0,75litro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 17:31, 27 Sty 2012    Temat postu:

jak chcesz to ja mogę ci załatwić ile tam chcesz (akryl rial 3004) , ja za lepszą jakość farby płaciłem za 0.5 litra z utwardzaczem chyba 50 zł , mam dobre rabaty bo pracuje w hurt. motoryzacyjnej no chyba że ty masz lepsze różnie to bywa
jak coś to możesz do mnie walić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 19:21, 27 Sty 2012    Temat postu:

tzn ten lakier który chce kupić kosztuje 33.33pln za 0,75litra, utwardzacz 7pln , do tego podkład 34pln za 0,75litra no i rozpuszczalnik tej samej firmy co reszta 19pln za litr i do tego przesyłka około 16-20zł (w sumie około 110/115zł)

niedaleko mnie jest hurtownia z lakierami, szpachlówkami , rozcieńczalnikami itd itp możliwe że tam korzystniej bym coś kupił i za wysyłke nie płacił, ale to nie jest astronomiczna kwota a zachęcił mnie opis że ta farba jest bardzo wytrzymała:

.... wysokiej jakości lakiery stosowane w maszynach rolniczych, budowlanych, samochodach, motocyklach i łodziach. Lakier produkowany jest w prawie wszystkich kolorach w jakich były produkowane zachodnie maszyny rolnicze i budowlane. Farby mają jakość oryginalnych fabrycznych farb i posiadają wysoki połysk.

Cechy:

świetne właściwości kryjące
oryginalna fabryczna jakość
oryginalny odcień
duża wydajność: 8-12 metrów kwadratowych z 1 litra farby
elastyczna - posiada drobne właściwości obróbkowe


Wysoka odporność na:

uderzenia
zderzenia
zadrapania
warunki pogodowe
olej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 19:52, 27 Sty 2012    Temat postu:

jak tam wolisz nie narzucam się , ja tam swoje wiem że akryl który kosztuje ok 50zł za litr to jakiś kiepski chyba że jakiś tz. szemrany
ja ci proponuje przejść do tej hurtowni i popytać
ja kupowałem lakier który dla zwykłego wyjadacza kosztuje 190zł za litr ( nazwę mogę podać ale w poniedziałek ) wiec albo ja przepłaciłem albo ty masz szczęście tak tanio kupić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Pią 21:41, 27 Sty 2012    Temat postu:

nie wiem czy ten lakier faktycznie jest dobry, wiadomo że dystrybutor może napisać wszystko żeby towar sprzedać,
malowałem pare rzeczy ale lakiernikiem nie jestem (wiele rzeczy w życiu robiłem: pracowałem w serwisie mercedesa ; jeździłem jako kombajnista w niemczech - co ciekawe nigdy wcześniej nie siedziałem w kombajnie, nie jestem rolnikiem i nie znam niemieckiego ; kładłem kostke brukową w kanadzie ; byłem kierowcą auta z wywrotką i HaDeeSem ; jestem spawaczem ; kładłem dachy ; byłem pilarzem ; nawet krowy doiłem- wszystko to i wiele wiele innych ,,zawodów które było mi dane wykonywać,, robiłem bez doświadczenia i pierwszy raz i dawałem rade ale lakiernikiem jeszcze nie byłem Smile Wink jeden motocykl pomalowany w życiu nie czyni mnie wyjadaczem - dlatego na pierwszy ogień pójdzie teraz inny mniejszy motorek który w międzyczasie podreanimowałem , a jawa w wyniku wyciągniętych wniosków dostanie ten sam lakier albo zupełnie inny Smile myśle że to sensowne wyjście : jeśli farba się sprawdzi to nie strace bo itak miałem go malować , jeśli nie to też będzie pozytywna strona bo nie strace na marne mnóstwa czasu na przygotowywanie wszystkich elementów jawy
puki co do malowania jeszcze troche więc narazie moge się dowiadywać szczegółów

mam kolege lakiernika któremu wiele przysług zrobiłem i powiedział że jest moim dłużnikiem i pomaluje mi motocykl a nawet dwa - abym tylko lakier kupił- ale niewiem czy poświęci tyle serca jawie co ja Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Nie 21:18, 29 Sty 2012    Temat postu: Re: Malowanie jawy - poradnik know how

black-dimon napisał:


13. NIE STOSUJEMY LAKIERU BEZBARWNEGO


kilka razy spotkałem motocykle z lakierem akrylowym pokrytym ,,klarem,, - co w tym złego? czemu nie powinienem tego robić? wczoraj pytałem kolegę co się stanie jak na akryl dam lakier bezbarwny- powiedział że lepszy połysk uzyskam - nie odradzał mi tego - ale ja tak naprawde nieznam się na lakierowaniu więc prosił bym o porade znawców tematu
z góry dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Pon 16:47, 30 Sty 2012    Temat postu:

O kwestię położenia bezbarwnego na akryl pytałem profesjonalnego lakiernika. Jest taka opcja, ale powiedział, że jest to eksperyment. Oczywiście akryl musi być w 200% wyschnięty.
Widziałem pianino pokryte czarnym akrylem i na to poszła warstwa bezbarwnego. Efekt jest naprawdę świetny i fakt jest dużo lepszy połysk!!
Co do lakieru idź do sklepu lakierniczego i poproś o dany odcień (RAL 3004). Namieszają Ci ile dusza zapragnie, a nie baw się w jakieś przesyłki. Co do ilości i cen: ja kupiłem 1,5 litra w komplecie z rozpuszczalnikiem, utwardzaczem i włókniną do matowania podkładu. Zapłaciłem 250 zł ale lakier wziąłem z górnej półki. Za 33 zł to chyba jakiś szajs musiałby być. Takie moje zdanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czeresss dnia Pon 16:49, 30 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pon 17:57, 30 Sty 2012    Temat postu:

Generalnie akryl nie jest przystosowany do ponownego malowania bezbarwnym.
Widzieliście może żółte VW POLO 6N 93-99rok?
Tam zastosowano akryl+bezbarwny po pewnym czasie bezbarwny zaczął się łuszczyć.
Na bazę metaliku maluje się bezbarwny lakier. dlaczego?
Baza ( + rozpuszczalnik NIE MA UTWARDZACZA ) jest malowana na powierzchnię ( podkład ), na to jest malowany bezbarwny ( rozpuszczalnik + utwardzacz ) ta warstwa częściowo rozpuszcza niedoschniętą jeszcze warstwę bazy i wiąże/wysycha.
Osobiście nie podejmowałbym się malowania akrylu z bezbarwnym, chyba, że ktoś wymyśli taki lakier co na 100% nie spowoduje problemów.
Teraz wchodzą lakiery wodne to może czymś takim niedługo się coś wymaluje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 21:20, 10 Mar 2012    Temat postu:

Siemka, mam kilka pytań dotyczących tego malowania. Na początku chce zaznaczyć, że jestem kompletnie zielony w temacie malowania, a moje doświadczenie ogranicza się do malowania błotników sprayem w simosnie Razz
A więc: w punkcie 6 chodzi o nałożenie zwykłej szpachli w miejsca jakiś większych nierówności? dobrze myśle?
Jak ma się punkt 13 do 13a bo troche nie rozumie.
Jeżeli ktoś może mi wyjaśnić co to jest ten klar bo pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
I czy szparunki malujemy już po zakończeniu opisanego tutaj procesu malowania, czy powinno się to gdzieś tutaj znajdować?
Z góry dzięki za pomoc, pytanie pewnie banalne no ale kompletny brak styczności z tym tematem jest tego przyczyną Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 21:44, 10 Mar 2012    Temat postu:

12. akryl RAL 3004
13. NIE STOSUJEMY LAKIERU BEZBARWNEGO

12a. baza metalic - do wyboru, do koloru
13a. lakier bezbarwny - malujemy zaraz po umyciu pistoletu i zalaniu go przygotowanym lakierem

Sprawa wygląda tak, że jeśli malujesz akrylem to nie stosujesz już na to klaru - lakieru bezbarwnego.

Baza metalic wymaga lakieru bezbarwnego, ponieważ po wyschnięciu robi się matowa i jest podatna na uszkodzenia - nie stosujemy do niej utwardzacza, utwardzacz dodajemy do lakieru bezbarwnego.

Szparunki najlepiej malowane, po dokładnym wyschnięciu farby.

Kolego nie przejmuj się, nikt uczony się nie urodził, a poza tym jak byś wszystko wiedział to nie zawitałbyś tutaj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 21:59, 10 Mar 2012    Temat postu:

No teraz rozumie. Czyli malując akrylem nie daję potem bezbarwnego, a szparunki daję po wyschnięciu, bezpośrednio na ten akryl? i potem już nic na to nie idzie? tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Sob 22:08, 10 Mar 2012    Temat postu:

Dokładnie, i mała uwaga: farba na szparunki nie powinna się gryźć z akrylem, (nawet nie może) zapytaj o dobrą w sklepie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin