Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Malowanie jawy - poradnik know how
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:24, 14 Lut 2015    Temat postu:

Ok, dziękuję za opinie, czyli zapominam o metallicu. Chociaż przyznam się że jakieś 20lat temu pomalowałem motocykl który obecnie jest zabytkiem właśne na czarny metallic. Confused

Odnośnie konserwacji ramy, to przemyślałem sprawę i pomysł z myciem wodą i malowaniem reaktywną jest bez sensu bo jest zbyt mało otworów, woda by się uwięziła w zakamarkach. Korozja w środku ramy napewno jest bo oglądałem kamerą inspekcyjną, brak fabrycznego lakieru.

Pozostaje więc tylko konserwacja olejem napędowym który przeniknie przez brud i kurz tworząc na metalu tłustą warstewkę. Lub podgrzanie ramy i wtryśnięcie specjalnego preparatu do profili typu fluidol. Podgrzanie po to aby zminimalizować jakąkolwiek kondensację pary wodnej która mogłaby się uwięzić pod warstwą fluidolu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez freddy356 dnia Sob 10:24, 14 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 0:31, 17 Lut 2015    Temat postu:

Dotychczas do malowania używałem pędzla i aerozoli, tym razem chciałbym sie nauczyć lakierowania pistoletem.

Czy ktoś może poradzić ile objętościowo potrzebne jest lakierów do pomalowania Jawy? Wg takiego planu:

1. odrdzewianie Fertanem
2. podkład epoksydowy 2k z pistoletu
3. szpachlowanie i szlifowanie
3. podkład akrylowy 2k wypełniający
4. szlifowanie drobnych nierówności aby uzyskać gładkość
5. lakierowanie akrylem 2k RAL 3004

Lakieru końcowego pewnie 1 litr wystarczy, bo np wnętrza błotników odpadają. Ale nie jestem pewien ile mam zamówić podkładu epoksydowego i akrylowego, może puszka 1 litr to za mało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 21:22, 17 Lut 2015    Temat postu:

Kolego widzę, ze kolejny raz piszesz post pod postem.

Co do malowania, jak się będziesz uczył malować to możesz zużyć nawet kilka litrów. Wszystko zależy od wprawy i sprzętu.
Co do fertanu, kiedyś próbowałem i uważam, że nie szkoda zachodu lepiej wypiaskować i po sprawie.
Jak malować - kolejność wróć się do początku wątku, tam wszystko opisałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:33, 18 Lut 2015    Temat postu:

Tak, czytałem cały wątek i teoretycznie 1 litr /warstwa powinno mi starczyć, przy założeniu, że wcześniej sobię potrenuję.

Jedynie co jeszcze mogę dodać, to, że do odtłuszcania zamierzam użyć zmywacz silikonowy, dotychczas stosowałem benzynę ekstrakcyjnę ale to podobno błąd, wg filmów szkoleniowych Novola.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pią 22:46, 20 Lut 2015    Temat postu:

do odtłuszczania zawsze używałem nitro, można nim rozcieńczyć akryle i podkłady. Tylko ostatnio trafia się taki jakiś żółtawy, jak cienkie piwo to unikać bo zmienia odcień lakierów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 21:00, 21 Lut 2015    Temat postu:

freddy356 napisał:

Lakieru końcowego pewnie 1 litr wystarczy, bo np wnętrza błotników odpadają. Ale nie jestem pewien ile mam zamówić podkładu epoksydowego i akrylowego, może puszka 1 litr to za mało.


Jak to będzie twoje pierwsze lakierowanie pistoletem to uwierz mi 1 l ci nie wystarczy myślę że zakończy się na ok 2l żeby to naprawdę dobrze wyglądało
Kupuj lakier sukcesywnie , zacznij od 1 litra akrylu plus 1l podkładu
Jeżeli chodzi o podkład to w zupełności powinno wystarczyć
Jeśli chodzi o akryl to zawsze możesz dokupić
warto kupować u jednego dostawcy , wtedy unikniesz różnicy odcieni
A jezeli chodzi o usunięcie starych powłok to posłuchaj się Black_Dimonda i mnie tylko piach
wyjątek oczywiście powłoki chromowane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:34, 27 Lut 2015    Temat postu:

Chyba muszę przyznać rację odnośnie Fertanu. Napracowałem się przy zdzieraniu starej powłoki i korozji do żywego metalu, po zmyciu pyłu wodą pomalowałem Fertanem. Tylko we fragmentach Fertan przereagował na czarno, a w większości na metalu stworzyła się złocista miękka powłoka.
To oznacza, że teraz będę musiał na nowo wszystko szlifować papierem ściernym aby usunąć nie przereagowany Fertan.

Rozumiem, że po piaskowaniu można od razu malować podkładem epoksydowym, bo nawet najmniejsze ogniska i wżery były by usunięte. Akurat te 110zł zaoszczędzone na Fertanie poszłoby w koszty piaskowania.. Używałem kiedyś Cortanin F, i wygląda na dokładnie to samo tylko mocniejsze, aż pali w skórę.

Ale trudno, już tak zacząłem i będę kontynuował resztę części.


Kolejne etapy które planuję:
-po dobrym wyschnięciu Fertanu zeszlifowanie papierem ściernym
-umycie zmywaczem do silikonów
-pomalowanie podkładem epoksydowym, np Novol 360
-pomalowanie podkładem akrylowym w przeciągu paru godzin, np Novol 310 (metoda mokro na mokro, abym później nie musiał zmatowić epoksydu)

-oględziny części, w których miejscach wymagają szpachlowania, np wgniotki na baku
-lekkie zeszlifowanie warstwy podkładu akrylowego w miejscach zaznaczonych do szpachlowania

-nałożenie szpachli , tak aby trzymała się podkładu epoksydowego,
-szlifowanie szpachli

-nałożenie znów na całość podkładu akrylowego, Novol 310

-lekkie zeszlifowanie aby uzyskać gładkość

-nałożenie akrylu RAL3004


Nie jestem tylko pewien czy wystarczy zwykły podkład czy tzw filler, który bardziej wypełnia, ale wymaga większych dysz.
Pistoletu jeszcze nie kupiłem, ale planuję z dyszą 1.4 tzn aby był uniwersalny do podkładu i końcowego lakieru.


Nadal nie wiem jaką procedurę zastosować do powierzchni niewidocznych czyli wnętrza błotników.

Więcej warstw podkładu, czy może jakaś farba chlorokauczukowa bezpośrednio na pierwszy podkład epoksydowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 20:18, 27 Lut 2015    Temat postu:

Dobrze kombinujesz , ja robiłem jak ty piszesz i wyszło naprawdę dosyć dobrze tak że chłopaki ode mnie ze stowarzyszenia mi się pytają czy nie pomalowałbym ich motocykli jednak jak wiem ile mnie to pracy kosztowało to zdecydowanie mówię NIE bo to jeszcze później dojdzie matowienie lakieru plus polerka
Za żadną kasę nikomu nie lakieruję i sam się przekonasz ze to nie takie proste

Jednak wracając do tematu
Najwięcej ci zejdzie z doprowadzeniem gładkości
Piszesz czy nie zastosować szpachli w płynie do końcowego gładzenia ja ci proponuje kupić szpachlę w sprayu wtedy nie będziesz musiał kupować dodatkowego pistoletu , jednak jest to szpachla do naprawdę mikro wgnieceń
Wszytko musisz wcześniej wyprowadzić zwykłą szpachlówką
Moja dodatkowa uwaga kupuj podkład szary epoksydowy bo najlepiej wychodzą nierówności
Dodatkowo po każdym szpachlowaniu musisz położyć podkład wtedy wyjdzie ci czarno na białym co jeszcze dopieścić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ozzy
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 0:10, 01 Mar 2015    Temat postu:

Koledzy na pewno kolor RAL 3004 jest idealnym odpowiednikiem oryginału? Mialem oryginalne nowe blachy z dawnych lat do jawy 250 i w porównaniu do blach pomalowanych kolorem RAL 3004 byly ciemniejsze. W oryginale byla bardziej głęboka wiśnia a nie tylko czerwony. Chyba ze mi te blachy tak wyszły, ale spotkałem się później z podobną opinia innego posiadacza jawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 8:38, 01 Mar 2015    Temat postu:

może blachy wyblakły z racji wieku;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:55, 06 Mar 2015    Temat postu:

Lakier z wiekiem ciemnieje, tak jak drewno.

Poniżej porównanie lampki w lakierze z epoki, ze świeżym lakierem, ale jaki to ral to nie powiem, bo lakierowałem aeorozolami motipa.


Odnośnie lakieru dekoracyjnego, to pytałem się w lokalnym sklepie i zaproponowano mi 1 litr Sikkensa za 270plnów, do tego utwardzacz i rozcieńczalnik. Nie wiem skąd taka kosmiczna cena, może tylko za markę..

Czy ktoś zna może temat Akrylu Przemysłowego? Np T4W HT RAL 3004 w cenie 73.00 PLN. Skoro nie zależy nam na perfekcyjnym połysku, tylko jakości powłoki, to może taki przemysłowy akryl byłby optymalnym wyborem? Właściwie to nie udało mi się nigdzie znaleść na czym polega ten przemysłowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Sob 5:23, 07 Mar 2015    Temat postu:

Ja właśnie teraz lakieeruje RAL 3004 do drewna firmy millesi, wysoki połysk, nie pali się. Jedyne czego nie wiem to odporność na uszkodzenia... cena za litr to 60zł Pozdr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:01, 18 Mar 2015    Temat postu:

gustaw napisał:
Ja właśnie teraz lakieeruje RAL 3004 do drewna firmy millesi, wysoki połysk, nie pali się. Jedyne czego nie wiem to odporność na uszkodzenia... cena za litr to 60zł Pozdr.


Jakiś konkretny numer, nazwa handlowa tego lakieru?
Może jest alkaidowy? Jaki pod nim powinien być podkład aby się nie pogryzło? Jakie właściwości w stosunku do akrylowego.
Jakim pistoletem nakładany, rozmiar dyszy?

Wiadomo, że cena samych farb to nic w ogólnych kosztach pracy i czasu jaki się poświęca na przygotowanie powierzchni. Chodzi o to aby był trwały, trochę elastyczny aby nie odpryskiwał szczególnie na krawędziach.


Odnośnie aerozoli to wiem, że tak jest najłatwiej, efekt dekoracyjny zadowalający bo tak malowałem dotychczasowe moje kyvacki, ale jednak przy Peraku chciałbym się nauczyć lakierować pistoletem. Mam sprężarkę, jedynie muszę dokupić pistolet z filtrem. Mam stary ruski z dyszą 2.0, ale to jednak przyduża.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Śro 19:07, 18 Mar 2015    Temat postu:

Pistolet za 160zł dysza 1.3. Farba poliuretanowa do tego utwardzacz lbn 110 i rozpuchol lbn 71.
pomalowałem i jestem zadowolony, jedyne co skopałem to szparunki.... jestem zły na siebie....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
freddy356
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:46, 18 Mar 2015    Temat postu:

Ok, teraz znalazłem. Czyli poliuretanowa, w supermarketach tego pełno tylko, że bezbarwnych.

W każdym razie charakterystyka ciekawa:
Cytat:
...znakomita odporność na działanie wilgoci, wody, środków chemicznych i czyszczących. Są również odporne na działanie promieni ultrafioletowych, w przeciwieństwie do farb epoksydowych.
Stosowane są przede wszystkim do malowania powierzchni stalowych, drewnianych, betonowych oraz tych wykonanych z lekkich metali. Są bardzo elastyczne, a jednocześnie wyjątkowo odporne na ścieranie.



Ja narazie jestem jeszcze na etapie odrdzewiania fertanem. Niestety to co zauwazyłem, po paru tygodniach Fertan jakby się utlenia, i z czarnego robi się rudy. Może popełniłem bład, że nie odtłuszczałem zmywaczem silikonów tylko wodą destylowaną.


Poniżej świeżo pomalowany przedni błotnik, narazie czarny, ciekawe co będzie po jakimś czasie. Akurat w tutaj użyłem zmywacza silikonów.


----------------------------------------
Już chyba załapałem.. chodzi o to aby na gołą blachę lub odrdzewioną fertanem malować odrazu tym poliuretanowym, bez zabawy z podkładem epoxy, matowieniem, szpachlowaniem, podkładem akrylowym, szlifowaniem, i finalnym akrylem.
Po prostu trysnąć wszystko dwuskładnikowym poliuretanowym, kilka warstw i gotowe.

Porównałem sobie jakość powłoki zwykłej farby jednoskładnikowej, takiej z supermarketu na rdzę, poliuretanowo alkaidowej. Chyba dekoral, ma połysk, nie mogę tego paznokciem zarysować, elastyczna bo nie pęka.
Większych wymagań nie mam, a zdecydowanie ułatwi to pracę.
Dodatkowo taka farba na pewno lepiej zabezpieczy wnętrza błotników i ramę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez freddy356 dnia Sob 20:58, 21 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 7 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin