Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Malowanie jawy - poradnik know how
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Motórzysta
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 14:21, 11 Mar 2012    Temat postu:

Oki rozumie Smile a powiedzcie mi jeszcze ile orientacyjnie warstw akrylu należy położyć? a jeżeli chodzi o szpachlówke natryskową to ile może jej pójść na cały motor?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Nie 20:49, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Panowie ile kosztowało was lakierowanie?? Pytam tych, którzy nie malowali sami, tylko oddawali komuś do pomalowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Nie 20:57, 15 Kwi 2012    Temat postu:

Położenie samego lakieru 250zł + lakier jakieś 150zł, co do ramy to poszło 6 warstw. Podkład i szpachlowanie (to co najdroższe Very Happy ) robiłem sam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Czw 22:38, 19 Kwi 2012    Temat postu:

Ja zapłaciłem 2300zł za full serwis czyli piaskowanie, klepanie spawanie dziur, szpachlowanie i malowanie ze szparunkami i warstwą bezbarwnego lakieru. Poza podstawowym zestawem była jeszcze przednia osłona, boczne osłony silnika i nadkola więc malowania było dużo więcej. Malował warsztat zajmujący się wyłącznie renowacją starych motocykli i samochodów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Pią 14:23, 10 Sie 2012    Temat postu:

Dorzucam jeszcze sposób na wymalowanie szparunków na obręczach bądź zbiorniku paliwa.

1. Pochromowaną obręcz okleiłem tak aby zasłonić tą część, która ma być widoczna w chromie. Taśmą liniową szeroką okleiłem oddzielenie chromu i lakieru - jest łatwa w oklejaniu i trwała. Od połowy szerokości taśmy przykleiłem papierową.

2. Drucianą szczotką ( miedzianą ) zarysałem nie osłoniętą część obręczy.
Okleina musi być na tyle wytrzymała aby nie zerwała się przy pracy, a sam proces czyszczenia bardzo uważny.

3. Ewentualna poprawa oklejenia - ja zastosowałem taśmę BOLL i nic nie musiałem robić.

4. Podkład epoksydowy i jego wyszlifowanie.

5. Lakier RAL 3004

6. Tutaj zaczyna się najgorszy etap - zdejmowanie taśmy papierowej, zastosowałem namaczanie przez 24h.
Nie wolno zerwać taśmy liniowej bo zejdzie z lakierem - będzie się rwać!
Ostrzem noża odłamywanego delikatnie po krawędzi taśmy dookoła obręczy cięcie lakieru. Po tym można zerwać taśmę:

[link widoczny dla zalogowanych]

7. Kolejny etap to oklejenie taśmy liniowej ( 3mm ) na chromie przy krawędzi lakieru, po całym obwodzie.
Następnie po obu stronach przykleiłem taśmę liniową ( 5mm ) z tym, że od strony chromu krawędź do krawędzi, a od strony lakieru z delikatną szparą aby zalać odcięcie od lakieru i tym samym nie widać cienkiej warstwy podkładu.

[link widoczny dla zalogowanych]

8. Odklejam środkową taśmę.

[link widoczny dla zalogowanych]

9. Odtłuszczenie paska, a następnie wymalowanie pędzelkiem szparunku w kolorze stare złoto.
Tutaj mój kolejny ukłon dla kolegi Krecia za super farbę.
Nie maluję szparunku pistoletem bo nie mają uroku - nie ma smug i są sztuczne.

[link widoczny dla zalogowanych]

Po wyschnięciu - ok 3min odklejam taśmy i cieszę się pięknymi obręczami.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrarek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekarnik Śląski

PostWysłany: Pią 21:56, 10 Sie 2012    Temat postu:

tak czytam co piszesz i się zastanawiam, jak oni to wtedy robili Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 10:20, 11 Sie 2012    Temat postu:

Kiedyś chromowane były tylko boczki zbiorników więc na resztę blachy był podkład i na to lakier. Szparunki malowały odręcznie kobiety specjalnie do tego przystosowanymi pędzelkami; i to wszystko z jednego pociągnięcia.
Znalazłem taki pędzelek za ok 50zł Sad

Obręcze nie były malowane - to jest moja wersja, ponieważ część obręczy między szprychami nie była szlifowana przed chromowaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tołdi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Sob 7:04, 18 Sie 2012    Temat postu:

Po piaskowaniu należy od razu nanieść podkład, czy wypiaskowane elementy mogą trochę poczekać na malowanie?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tołdi dnia Sob 7:05, 18 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 8:34, 18 Sie 2012    Temat postu:

Jeżeli ich nie popalcujesz albo nie zostawisz w miejscu o dużej wilgotności to mogą poleżeć.
Po długim leżeniu zaczyna metal się utleniać - rdzewieć.
Jeśli nie zardzewieją po leżeniu to tylko odtłuścić i malować epoksydem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal124jdm
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 08 Lip 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Wto 6:27, 28 Sie 2012    Temat postu:

panowie mam pytanko jaki kod lakieru na złote szparunki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrarek
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekarnik Śląski

PostWysłany: Nie 17:36, 09 Wrz 2012    Temat postu:

panowie - pomału przymierzam się do pomalowania proszkowego. chcę malować tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
napisałem do nich @ o szacunkowych kosztach i paru innych sprawach, co do dostarczenia motocykla, ale odpowiedź była marna: "W CZĘŚCIACH BEZ ŁOŻYSKA I ELEMENTÓW PLASTIKOWYCH
WYCENA OD 350,- DO 1200,- TRZEBA BY KONKRETNIEJ"
powiedzcie mi - jak to u Was było, co i jak robić, by nie pomylić i wszystko było pomalowane jak powinno. co z zakamarkami w ramie, reflektorze. nie wiem, czy całość później poskładam Very Happy
chcę malować na RAL 3004.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mrarek dnia Nie 17:37, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARCIN_B
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 19:15, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Jeżeli chodzi o malowanie całego motocykla proszkowo to szykuj się na górną granicę czyli 1000zł w górę nie łudź się że to będzie kosztowało 600zł, za samą ramę u mnie w Lublinie biorą 200-400zł malowanie proszkowe jest dosyć drogie ale za to bardziej trwałe niż normalnie
Ja na twoim miejscu pomalował bym samą ramę proszkowo a resztę normalnie Rialem 3004 u jakiegoś lakiernika najlepiej znajomego bo wyjdzie taniej Smile
Piszę tego posta na swoim doświadczeniu i według stawek jakie u mnie obowiązują więc reasumując jak komuś zlecasz malowanie to nie wyjdzie taniej niż 1000złotiszy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 14:30, 17 Kwi 2013    Temat postu:

Dzis odbieram graty z piaskowania, fachowiec że najlepiej jest pomalowac podkładem w ciągu 48h potem rdza moze sie pokazywać. Co do malowania proszkowego ten sam fachowiec powiedział ze koszt samej ramy to 50 zł. Generalnie mozna u niego wypiaskować alumy i potem pomalować proszkowo w cenie do 500zl wszystko zależy od wielkosci felg.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tołdi
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Nie 6:32, 09 Cze 2013    Temat postu:

Ostatnio na jakimś forum wyczytałem, że niektórzy przed malowaniem oddają części swoich maszyn do ocynkowania w celu zabezpieczenia przed korozją. Zdania na ten temat były podzielone. Co koledzy sądzą na ten temat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 21:43, 09 Cze 2013    Temat postu:

Przerost formy nad treścią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nadwozie,układ jezdny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 5 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin