 |
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster

Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:03, 13 Sie 2012 Temat postu: Jawa 250 1961r. by # jawkom # |
|
|
Witam!
Udało mi się w końcu dopaść jawę 250 wraz z moim bratem a zarazem użytkownikiem tego forum (moto-maniak). Jawę znalazłem 15 km od mojego obecnego miejsca zamieszkania. Kupiłem ją od pierwszego właściciela, jest ona zarejestrowana oraz ubezpieczona. dziś zrobiłem przegląd. Jawa ma oryginalny lakier oraz chromy.
Niestety jak każdy motor ma ona swoje wady, a mianowicie nieoryginalna tylna lampa, i chyba ciągnie olej z silnika (strasznie kopci ale tylko na jak doda sie jej gazu bo na wolnych leci delikatna mgiełka, zaznaczam że oleju jest tyle ile się należy czyli 1:50).
W sobotę zaraz po przywiezieniu mojej jawy wyczyściłem bak gaźnik, oraz wymieniłem świecę i odpaliła za 2 kopnięciem, teraz odpala na "rys".
Do jawy dostałem mnóstwo części (lampy klosze błotniki szklanki zawieszenia sprężyny oraz wiadro części silnikowych). Dostałem również nowy akumulator oraz nowy czeski łańcuch.
Pozdrawiam!
GALERIA ZDJĘĆ:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek.we
Wyjadacz

Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sierakowice (pom)
|
Wysłany: Pon 21:16, 13 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Super maszynka,i wiele roboty nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARCIN_B
Kierownik warsztatu

Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 363
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 21:16, 13 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Tylko pogratulować udanego zakupu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster

Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:24, 13 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Zastanawiam się czy lakier zmieniać bo w sumie najgorszy jest bak a takto nie ma źle. dorobiłbym tylko szparunki i chromy zrobił (koła tłumiki kierownica itp) i remont silnika mnie czeka bo ten olej ciągnie, ale sprężanie piękne chodzi cicho i równo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Wto 12:31, 14 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ja lubię oryginały więc wyrzuciłbym tą lampę od komara, założył od jawy i śmigał.
Gratuluję zakupu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster

Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:56, 14 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Właśnie chyba tak zrobię. Tylko nowe kolanka i tłumiki i koła odnowię i wszystkie nowe gumowe elementy oraz pozostałe chromy i remont silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrarek
Młodszy majster

Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piekarnik Śląski
|
Wysłany: Wto 21:02, 14 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
piękny stan
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator

Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1977
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 23:12, 14 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
nie zapomnij o szparunkach. Bak można jeszcze odratować pastą polerską.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster

Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:48, 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
już cały motor zrobiłem pastą polerską 2 dni temu, bak chcę kupić jakiś w dobrym stanie oryginalny szparunki domalować i zrobić chromy i wszystkie elementy gumowe i myślę że będzie się pięknie prezenetować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster

Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:19, 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Wczoraj byłem na rajdzie, zrobiłem jawą 140 km przy 80 km wyskoczyło brak ładowania z prądnicy wystarczało prądu tylko na iskrę światła nie działały. Także podczas rajdu czułem słabe sprzęgło, dziś już wyciągnąłem silnik z ramy już jest rozpołowiony tylko części zamówić cylinder do szlifu oddać i będzie jak nowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster

Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:50, 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Silnik wyciągnięty, rozpołowiony, co prawda było kilka niespodzianek przy pracy ale wszytko poszło gładko
dziś zamówiłem już preparat do czyszczenia silników, zrobić szlif nowe sprzęgło łożyska simerigni i skłądamy
Kilka zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] | [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pią 6:01, 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Labirynt już jest baaaardzo zmęczony, więc proponuję Ci winstalować w niego siemering - nie pamiętam rozmiaru.
Karter masz punktowany, więc przy wymianie łożysk proponuję nacynować bieżnię łożyska, tym samym zwiększasz średnicę. Możesz również naspawać gniazdo i wyfrezować współosiowo z drugą połówką ale to musi zrobić rzemieślnik z prawdziwego zdarzenia, bo jak spartaczy robotę to już tylko szukać nowych karterów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawkom
Młodszy majster

Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:30, 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
myślałemżeby je delikatnie nacynować a potem na kleju do łożysk albo do szyb tylko przy następnej próbie wymiany łożysk kartery poszłyby do wyrzucenia.. ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
black-dimon
Moderator

Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wieluń/Łódzkie
|
Wysłany: Pią 9:28, 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Po cynowaniu nic złego się nie dzieje.
W mojej CZ 450 tak jest robione juz ileś wymian łożysk i ok.
Przy składaniu nadmiar cyny się ścina a reszta trzyma łożysko w gnieździe.
Raz pokusiłem się na punktowanie i skończyło się tym, że rozbierałem silnik i cynowałem.
Czy z klejem montować? Ja bym nie próbował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
muczos
Moderator

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
|
Wysłany: Pią 10:36, 17 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Ja zamontowałem na klej anaerobowy i na razie nie zaobserwowałem żadnych wad tego rozwiązania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|