Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 by Paweł
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 22:53, 13 Lis 2010    Temat postu: Jawa 250 by Paweł

Jeszcze raz witam.

Moja Jawa to 353 z roku 1960, która odziedziczyłem po dziadku. Stan jak sami zobaczycie do odrestaurowania. Nie użytkowanie jej przez blisko 30 lat spowodowało troszkę zniszczeń. Była przechowywana w stodole pod kocami, "ruda" jednak nią dopadła - ale i temu damy rade.
Silnik cały czas zalany olejem, ale zostanie rozebrany do ostatniej śrubki i złożony na całkowicie nowych uszczelnieniach.
Skorupa kompleksowe odrestaurowanie.

No a potem czuć wiatr we włosach.

A teraz foto:




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 21:23, 18 Lis 2010    Temat postu:

Witam.
Fajna baza do odnawiania i do tego pamiątka po dziadku. Życzę wytrwałości i powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Czw 21:27, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:51, 18 Lis 2010    Temat postu:

widzę wydech przepalałeś Laughing Laughing Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 22:14, 19 Lis 2010    Temat postu:

Z tym motorkiem jeszcze nie było nic robione...niestety, w sierpniu ożeniłem się i mam na głowie remont domu, dlatego ciężko będzie znaleźć czas na Jawę.

Ale żonie już sie podoba i chce żebym ją odrestaurował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 20:30, 03 Lip 2012    Temat postu:

Temat z powodu remontu umarł blisko na dwa lata, aż dwa lata - jak ten czas leci. Ale dziś odbyłem rozmowę z tatą, który stwierdził że damy radę ogarnąć silnik bo zna go dobrze. W czasie rozmowy okazało się też że silnik przeszedł już kiedyś remont - ja myślałem że przebieg jest tak niski, tata uświadomił mnie że licznik już się przekręcił bo dziadek bardzo lubił jeździć na motorze i jeździł nim wszędzie.
Mam nadzieję że w niedługim czasie będę mógł się pochwalić jakimiś fotkami z prac, trzymajcie za mnie kciuki.

I jeszcze jedno spostrzeżenie - to mój pierwszy motor na którym w zasadzie będę się wszystkiego uczył, macie jakieś wskazówki dla mnie? Od czego najlepiej zacząć?

Mój plan jest taki:
- wyjąć silnik z ramy
- przeprowadzić generalny remont, wraz z wymianą wszystkich potrzebnych elementów i doprowadzeniem go do odpowiedniego stanu technicznego jak i wizualnego. Oczywiście w tym samym czasie układ jezdny i hamulcowy także będzie na nowych podzespołach.
- włożyć do ramy sprawdzić jak jeździ
- ponowny demontaż i doprowadzenie "blacharki" do ideału

Gdzie najlepiej szukać potrzebnych rzeczy do remontu uszczelek, pierścieni, filtrów, itp. Słyszałem również że jest tam jakiś dziwny akumulator, jest to prawdą? Jakie ma rozmiary?
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel-e34 dnia Śro 8:38, 04 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinpolniak
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl/Żurawica

PostWysłany: Sob 13:04, 08 Wrz 2012    Temat postu:

Życzę powodzenia, moja Jawka czeka na przypływ wolnych środków finansowych Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 13:55, 29 Gru 2012    Temat postu:

Temat Jawy całkowicie umarł, ale od Nowego Roku jest postanowienie ze będzie jeździć. Napędem do tego jest fakt zdania Prawa Jazdy kat. A, a na inny jeżdzący motor póki co nie ma kasy. Postanowiłem ze sprawdze na początek czy silnik odpali.
Na poczatek wymienie olej, cewke, filtr powietrza, wyczyszczę karnik i wsadze akumulator ( w odpowiednim dziale pytałem o jego rozmiary bo nie wiem jaki tam ma sie zmieścić, ori powinien mieć takie parametry 6V 14Ah). Bedzie próba odpalenia. A potem? No własnie odczego zacząć?

Wyjąc silnik i zająć sie ramą, oraz elektryka, a po wyremontowaniu silnika złożyc w całość, czy może zrobić silnik i wsadzić do takiej ramy i to wszystko sprawdzić, a potem ponowniej wyjąć w celu remontu "nadwozia".

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:34, 29 Gru 2012    Temat postu:

rób według takiej kolejności, chyba się domyślisz.

[link widoczny dla zalogowanych]

Co do akumulatora musisz zmierzyć sam ile masz miejsca w puszcze. Wejdzie tam żelowy 12Ah


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sob 15:46, 29 Gru 2012    Temat postu:

Super strych i garaż, zdjęcia na pewno pomogą.
Możesz mi napisac jakie sa szacunkowe koszty reanimacji takiej Jawy, wiem ze każdy przypadek jest inny, ale tak mniej więcej.

Chyba najdroższe sa chromy, gdzie je wykonujesz i jak jest liczony koszt? Od wagi czy powierzchni?
I jeszcze jedno pytanko, gdzie zaopatrujesz sie w cześci?

Poydrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel-e34 dnia Sob 15:48, 29 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 21:50, 29 Gru 2012    Temat postu:

koszta około 3000 wzwyż zależy jak dużo zlecisz, lub zrobisz sam.

chrom, wycenia zazwyczaj facet któremu zlecasz.

części, listę sklepów poszukaj na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.we
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sierakowice (pom)

PostWysłany: Nie 19:48, 30 Gru 2012    Temat postu:

Jak Jawor pisze, zależy ile zrobisz sam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 18:41, 31 Gru 2012    Temat postu:

Ale mnie wzięło, od dwóch dni siedze na forach i allegro przegladam, czytam i tak w kółko. Dziś skorzystałem zładnej pogody i dorwałem moją kivacke. Poniżej kilka fotek co udało mi sie rozebrać i ustalić.
Na początku Jawa wygladała jak na zdjęciach powyżej, a po chwili:

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Tutaj próbowałem coś zrobić z chromem, użyłem ścierniwa stalowego (takie nitk[img][URL=http://www.fotosik.pl]

[/URL][/img]

Jedyny chrom na którym nie widac jakis uszkodzeń i rdzy to ten przy liczniku

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Siedzisko od spodu, zastanawiam sie czy te chamskie spawy jakos poprawic i ładnie oszlifować, czy może kupić nowy spód siedziska?

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Zresztą samo siedzenie nie jest w zbyt fajnym stanie, co z nim zrobić? Reanimowac czy kupic nowe?

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Kilka zbliżen:

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Zastanawia mnie ten pękniety błotnik, co z nim zrobić? Spawać? Czy kupić używany w bdb stanie?

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Chciałem uchwycic co jest w srodku zbiornika, ale nie dało rady.

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Ze zbirnika wylałem około litra starej (ok 30 lat, a moze więcej) benzyny, potem wsypałem kamienie, zrobiłem szuru buru i wysypałem to co na zdjęciu poniżej. Na konieć wypukałem ciepłą woda i w tej chwili zbiornik leży na piecu CO i się suszy.

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

A to nie kawa, to właśnie ta benzyna

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Tu zabawa z puszka filtra powietrza, w srodku juz nic nie było, a to chyba za sprawką myszy. Zastanawia mnie ta stalowa siatka i jak działa filtr powietrza który ewentualnie założe. Powietrze lecąc dośrodka nie zostanie przefiltrowane, tylko poleci tym lejkiem bezposrednio do gaźnika, a moze sie myle?

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Ciekawe czy to oryginalne opaski?


[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Miejsce na akumulator, nie wyglada ciekawie. tylna scianka posiada wyzartą dziurę ( w zasadzie cała do wymiany), spód jest pekniety na długości ok 1cm i w jednym miejscu widac sitko. Chyba nie opłaca sie reanimowac, jak mowicie? A klapka jest delikatnie zgięta do srodka.

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Zastanawiam sie czy to ori element układu hamulcowego?

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

System anty kradzieżowy, patent dziadka, szkoda tylko że zrbił dwie dodatkowe dziurki Very Happy Chyba się sprawdzał skoro motor przetrwał do dziś...hehe. A tak w zsadzie to odciecie prądu.

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Wykręciłem też świecę, gładko poszła, ale zgadnijcie który to rok?
VIII 1969, a motor 1960.

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Szkada że fotosik nie puszcza większych zdjęć, lepiej by się oglądało. Teraz robię liste zakupów na allegro. Pierwsze co to akumulator, cewka, filtr powietrza. Przed rozebraniem silnika spróbuję go odpalić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon 19:35, 31 Gru 2012    Temat postu:

Chyba wykminilem jak działa ten filtr powietrza, jeżeli to te z linku: [link widoczny dla zalogowanych]

To powietrze wlatuje przez ten lejek wewnatrz filtra i zostaje wypchane przez scianki filtra do jej obydowy, a potem juz do gaźnika. Zgadza się?

EDIT: kilkanaście minut później:
Według instrukcji nie musze juz mieć innego filtra, ten który widac na zdjęciu wyżej jest jedynym filtrym, co 500 km powinno sie go wymyc w benzynie, a następnie nasączyć oliwa....dziwne to.

Następny gwóźdź, czym różni się penelka od kivacki?
Na tabliczce mam 353 1960r, więc to kivacka, a po czym rozpoznać czy jest to 03, 04?

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel-e34 dnia Wto 0:45, 01 Sty 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel-e34
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw 15:19, 03 Sty 2013    Temat postu:

łasnie spisałem sobie z katalogu wszystkie łozyska, pierścienie usczelniajace, kuleczki, wałeczki i tulejki, które chcye kupic do wremontu mojej Jawy. I tu pojawaia się pytanie jest takie łożysko 6302 (do kół) w katalogu, ale na sytronie motoren jest sprzedawane łożysko 6302 2RS jak teraz to rozumieć?
Dotyczy sie to wszystkich łożysk.

A jak znaleźć rozmiary tych tulejek , a może ich wogóle nie wymieniać?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel-e34 dnia Czw 15:26, 03 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:41, 03 Sty 2013    Temat postu:

Cytat:
A jak znaleźć rozmiary tych tulejek


Jakich tulejek?

Skrót RS to łożysko wysokoobrotowe

Łożyska zamawiasz z motoren? Nie prościej iść do pierwszego lepszego sklepu z łożyskami i kupić fag/skf lub jakieś polskie?

PAMIĘTAJ że na wał idą z luzami C3!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin