Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kyvacka 250 z Białegostoku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Śro 21:19, 11 Maj 2016    Temat postu:

Dzis naszła mnie refleksja.....
[link widoczny dla zalogowanych]
....po wizycie u tokarza - szlifierza i późniejsza u lakiernika... ten ostatni jak zobaczył wał i i cylinder .......
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
to oczy wielkie zrobił, że ja to na powaznie bez fuszerki remontuję ( napomknąłem o mojej ramie która juz 3 tydzień lezy i czeka na swoja kolej) i od komplementów wyszło że w przyszłym tygodniu sie za nia weźmie - przepraszam kolegę któremu miałem zwymiarowac mocowanie wózka do ramy - jutro specjalnie pojade i to robię - dzis rosłem pod wpływem komplementów........dzieki temu człowiek wie że nie ma opcji ze cos spierdoli i przejdzie przy odbiorze......k...a wybrałem temat LUŹNE GADKI a to tyczy mojej jadzi...hm....zmieniam...
Miałem napisac co innego ale rozpłynałem sie i to dedykuje ludziom którzy maja chwile zwątrpienia podczas remontów.....nic tak nie buduje jak widoczny efekt pracy lub czyjeś słowa pochwały, chociaz nie ma nic w garazu poza silnikiem to jednak odbiór wału i cylidra z 10 dniowym opóźnieniem cieszy jak dziecko.... kurcze nawet skrzynie poskładałem i biegi wchodzą....black-dimon wile pomógł i boje sie już dzwonić do niego bo zdaje sobie sprawę ze o pierdoły pytam.....i pomiem wam jeszcze, że jak zobaczylem wał i cylinder mając w sumie silnik gotowy do skręcenia to pomyslałem o jednym skeczu......" jest wszystko chodz chodz jest wszystko, jak niewiele trzeba żeby było wszystko" i spojrzałem na 0,5Razz link do skeczu polecam:
https://www.youtube.com/watch?v=QI3bQRjPNn4
tak naprawdę chociaż w garażu na razie sam silnik i częsci w drodze to przee wszystkim chciałem wam podziekować - wam ludziom z forum którzy bezinteresownie podpowiedzą doradzą....patrę na siebeiu jak na blondyna kiedys tam motorynke i deltę skręciłem - 20 lat temu.... ale zamiłowanie do rąk upier....ch w smarze zostało.....DZIEKI NAM LEGENDY MOTORYZACJI NA DROGI WYJADĄ......
P.S. post nie zawiera lokowanych produktówRazz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Czw 18:56, 12 Maj 2016    Temat postu:

ale wczoraj namazałem......ale teraz do rzeczy sni mi sie po nocach luz na tulejach w skrzyni a turki z alledrogo mnie nie intersuja wiec poczekam na te z czech co to 14.05 "Black'y" zamawia.....od tego wszystkiego nie sprawdziłem czy mi czujnik luzu działa - tak na krótko, wpadłem dzisiaj do jadzi spiąłem kabelek od czujnika dałem kabel na wałek(ten z prawej strony co klinem jest mocowany), podłączyłem do aku włączyłem luz...i dupa żaróweczka na przewodzie nie zaświeciła, z elektryki jestem noga, w sumie to na wódce sie znam i na "duchu puszczy" - podlasie zaobowiązuje:P ale kurcze pomóżcie "blądynowi" co robie źle.....
P.S znalazłem taki opis na forum"żarówkę 6v podłącz bezpośrednio do automatu tz taka śrubka obok zębatki zdawczej + żarówka a minus żarówka podłącz do akumulatora i zmieniaj biegi jak będzie LUZ to zaświeci Ci się żarówka i automat będzie działał poprawnie a wtedy szukasz dalej w elektryce" na krótko bedzie dobrze jak tak zrobie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ZETON dnia Czw 18:59, 12 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 19:40, 12 Maj 2016    Temat postu:

Fakt, wczoraj popłynąłeś w swoich rozważaniach ale masz 100% racji....
Poczekaj, aż włożysz ten silnik co tylko go masz w ramę która będzie wyglądała dramatycznie, założysz na szybko koła żeby tylko sprawdzić czy silnik działa, czy biegi wchodzą.... Ja to robiłem w ulewnym deszczu, ale frajda była niesamowita... Potem się okazało że w silniku coś dzwoni....

Wracając do czujnika luzu. żeby go sprawdzić nie jest potrzebna złożona skrzynia biegów, wystarczy że będziesz miał automat od biegów założony i skręcisz sobie połówki silnika. Możesz się bawić w żarówki itp ale prościej będzie jak weźmiesz jakiś prosty multimetr za 20pln albo i mniej ustawisz na pomiar oporu i sprawdzisz jaki masz opór pomiędzy złączem gdzie przykręcasz kabel a blokiem silnika, przy sprawnym czujniku na luzie powinieneś mieć opór bliski 0 ohmów, przy każdym innym biegu opór powinien iść w nieskończoność. Jeżeli tak nie jest to wykręć czujnik, tam jest taki drucik który może się zerwać, pomierz sobie opór na czujniku pomiędzy miejscem gdzie wkręcasz kabel a miejscem gdzie czujnik styka się z blaszką automatu od biegów, jeżeli jest blisko 0, jest ok. Więc pozostaje Ci tylko kwestia dogięcia blaszki w automacie od biegów tak żeby stykała się z czujnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Czw 20:36, 12 Maj 2016    Temat postu:

pawelooo2, dzwonisz bo masz problem/pytanie; jak wiem to odpowiem. p

Co do luzu tak jak pisze Seba, pamiętaj, że żarowka będzie świecić tylko między jedynką, a dwójką, a luz międzybiegowy jest między każdym biegiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pią 19:11, 13 Maj 2016    Temat postu:

seba napisał:
Więc pozostaje Ci tylko kwestia dogięcia blaszki w automacie od biegów tak żeby stykała się z czujnikiem.

no to sobie podginałem.....
[link widoczny dla zalogowanych]
jak rozkładałem silnik to mi blaszka wypadła z kartera odłozyłem z myslą że podpytam was od czego....od kilku dni wałkuje temat luzu i dystansowania skrzyni i nie wpadłem że to ta blaszka która kilku z was dorabiało zdaje sie od shl-ki
na szczęście jest wszystko....
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
na marginesie nie za dużo mam dziur w błotniku?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ZETON dnia Pią 19:39, 13 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Sob 8:19, 14 Maj 2016    Temat postu:

Zaspawaj wszystkie otwory z wyjątkiem poprzecznego ( otwór na przewód ) i tego poniżej na lampę, górne na lampę jest uszkodzone, więc dorobisz nowy otwór wg lampy. Nad otworem odblasku centralnie jest od tablicy rej ale zaspawaj i dorobisz nowy wg potrzeby.
Reszta otworów to radosna twórczość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 9:52, 14 Maj 2016    Temat postu:

Ten błotniki lepsze czasy ma już za sobą... Dziurki opisal Black-dimon, ja od siebie dodam że lewe mocowanie błotniki nie istnieje, a u błotnik jest trochę pokrzywiony...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Sob 11:32, 14 Maj 2016    Temat postu:

seba napisał:
Ten błotniki lepsze czasy ma już za sobą... Dziurki opisal Black-dimon, ja od siebie dodam że lewe mocowanie błotniki nie istnieje, a u błotnik jest trochę pokrzywiony...

totez robie przegląd blach,przed pasowaniem - zobaczymy które bedą się nadawać do naprawy. Przednie błotniki w sumie mam juz dwa, w sam raz żeby jeden zrobic ale mam jeszcze czas moze sie coś trafi z epoki na necie w rozsądnych pieniadzach
P.S. dzięki za uwagi i pomoc:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ZETON dnia Sob 11:32, 14 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Sob 17:39, 14 Maj 2016    Temat postu:

jeszcze mam jedno pytanie odnośnie skrzyni. Założyłem drugi automat z idealna blaszką skrzynia złozona poprawnie - a wszystkie biegi nie wchodzą- złożona skrzynia porównana ze zdjeciami z poprzedniego składania gdzie wszystkie biegi wchodzą. teraz nie mam wszystkich biegów i kontrolka luzu również nie działa, co to moze być?. naturalnie rozłożę to jeszcze raz i ponownie złożę ale moze macie jakies sugestie? czasu na próby mam sporo bo tulejki przyjda za jakiś czas......

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Nie 17:08, 22 Maj 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
walka ze skrzynią i czujnikiem luzu zakończona sukcesem -żarówka świeci:)Smile
nowe szpileczki się robiły......
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
i się zrobiły.......
[link widoczny dla zalogowanych]
i czekam na nowe tulejki do skrzyni (jak wszystko do wymiany to wszystko kompromisów nie ma)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Śro 16:06, 15 Cze 2016    Temat postu:

prace zostały wstrzymane....."renatka" wylądowała na kariologi:)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Nie 17:48, 03 Lip 2016    Temat postu:

Moja V6 jest juz po "kardiologii" wiec mogłem poświęcić sie "Jadwidze" która dostała nową tulejkę po "kopkę" w deklu i wymieniłem tuleje skrzyni biegów.
[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj małe wyjaśnienie dla potomnych - na zdjęciu założone sa w karterach tulejki z aledrogo - czeskie oryginalne, natomiast te luzem sa z motoren. Tulejki które mi wymieniono jak to powiedział tokarz " sa niewiele lepsze od tych które pan miał" po wymierzeniu i porównaniu z tymi z motoren różnica była "0.13mm" poza tym różnica jest w materiale z jakie są wykonane. Sami wyciągnijcie wnioski.....oczywiście załozono mi te z motoren.
Podczas skłądania skrzyni silnik nie prezentował sie tak okazale jak u Seby, wiec postanowiłem go szkiełkować - ale szkiełkować tak żeby nic nie popsuć i żeby efekt mnie zadowalał. Stwierdziłem, że najlepiej sie udac do kogos kto " od rana do wieczora" grzebie przy motorach. Tu znowu nieoceniona pomoc black-dimona który podpowiedział ze u mnie w "Śledzikowie" jest gość który będzie w stanie mi pomóc. Po przejrzeniu jego bloga uznałem że to jest to czego szukam.
Silnik po szkiełkowaniu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
dekle zacząłem polerować:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale okazało sie ze człowiek za niewielkie pieniadze zrobi łezki na deklach wiec szkoda mojej roboty - jeszcze bym cos spier....ł.
Teraz najprzyjemniejsza praca składanie silnika.
Nie będę reklamował ale może komuś sie przyda" wujek google na słowa motors creator białystok przeniesie na stronę do człowieka od którego równiez zacząłem czerpać wiedzę na temat jaw. Ciekwostką jest że zrobił peraka którego mi pokazał i co zmotywowało mnie do dalszej pracy.
P.S. Teraz seba jestem pewien ze moja będzie wyglądała co najmniej tak jak twoja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 7:48, 04 Lip 2016    Temat postu:

A ja jestem pewien że będzie wyglądać lepiej! Tak trzymaj:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZETON
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: białystok

PostWysłany: Pon 20:52, 18 Lip 2016    Temat postu:

"Nadejszla wiekopomna chwiła...."
https://www.youtube.com/watch?v=D63UF1QiTts&feature=youtu.be
pomimo przeciwnosci losu - złych tarcz, braku akumulatora gaźnika "z pierwszej łapanki" tak jak Seba mówiłeś: wezmiesz stara rame i bedziesz chciał odpalić - wtedy jak to czytałem to stwierdziłem że u mnie wszystko po kolei bedzie rama pomalowana skręcoina to odpale - jednak przyznaje ci rację - pokusa czy wszystko gra jest ogromna. Elektryka na krótko zapłon, kawałek prostownika i gra muzyka.....
A tak nprawdę to chciałem stwierdzić czy nic nie dzwoni bo to moj pierwszy poważny silnik w zyciu i udało sięSmile. W tym miejscu chciałem podziękować wam forumowiczom, bo dzieki waszej wiedzy udało mi sie zamknąc pierwszy etap prac - nie licząc pierdół które trzeba jeszcze wypieścić podregulować.
Czas wziąć "dziewiątkę" z pracy i pogadać z lakiernikiem:P[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 8:08, 19 Lip 2016    Temat postu:

Gratuluje! Kolejny krok do finału! Będziesz zakładał te cygara?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Nasze Jawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 4 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin