Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 Przy wyższych obrotach spada napiecie.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 21:33, 04 Wrz 2014    Temat postu:

Można też przelutować bieguny stojana na odwrót, ale już nie pamiętam jak ta prądnica wyglądała z bliska i nie wiem ile z tym roboty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Sob 20:42, 06 Wrz 2014    Temat postu:

Dzięki NBR. Reasumując - ja mam plus na masie, więc plus od aku podpinam pod wzbudzenie, a minus na szczotkę. Sorry za łopatologię Wink ale biegły w tym nie jestem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Sob 21:19, 06 Wrz 2014    Temat postu:

Wspólny punkt szczotki i wzbudzenia (-) a wolny przewód wzbudzenia (M) do plusa w przypadku plusa na masie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Sob 16:34, 13 Wrz 2014    Temat postu:

Koledzy - jeszcze jedno ważne pytanie. Jak ma się podpięcie regulatora APE a sprawa zapłonu bez akumulatora, czyli prosto z prądnicy? Nic tam nie trzeba zmieniać? Wszystko tak jak na schemacie [link widoczny dla zalogowanych] ?? ps. przemagnesować stojan na minus na masie, czy nie trzeba?? Wzbudzi się samoczynnie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 10:54, 14 Wrz 2014    Temat postu:

W pozycji stacyjki "bez akumulatora" cewka zapłonowa jest połączona bezpośrednio ze szczotką prądnicy. Czyli musisz połączyć styk 61 ze stacyjki z kablem szczotki przy regulatorze. Ale nie wiem czy to będzie działać przy elektronicznym reglu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Sob 11:59, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Założyłem regulator APE zgodnie z instrukcją. Wcześniej wyciągnąłem stojan i dałem mu impuls prosto z akumulatora (cewki zrobiły magnes więc ok). Założyłem wszystko do motocykla, zmieniłem biegunowość aku i jedyne co się pojawiło, to po włączeniu zapłonu amperomierz działa odwrotnie czyli wyładowanie pokazuje na stroną "+" ale to rozumiem, bo bieguny odwrotnie. Natomiast co do ładowania dalej nic. Sprawdziłem dwa razy czy wszystko do odpowiednich styków podpiąłem i jest dobrze, a ładowania nie ma. Problem musi zatem tkwić gdzie indziej. Mój stary elektr regulator penie jest dobry. Gdzie teraz szukać problemu?? Dziwi mnie, że po wyciągnięciu stojana nie ma przebicia ani na uzwojeniu ani na szczotce, natomiast gdy podepnę wszystko na motorze, to sprawdzam po kolei przedzwaniając i szczotka dzwonie (oczywiście mówię o tej która jest odizolowana od masy). Sprawdzam po kolei kable idące do regulatora i nie ma przebicia. Krew mnie już zalewa. Straciłem cały ostatni piękny tydzień na grzebanie zamiast jazdę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 13:09, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Ciężko coś powiedzieć konkretnego. Może lepiej jak byś zaprowadził motocykl do jakiegoś elektryka co by na to spojrzał chłodnym okiem. Nie ma co się denerwować, prędzej czy później znajdziesz pierdołę przez którą nie ma ładowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Sob 15:21, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Jawor - gdybym miał pewność, że oddaje moja Perełkę w ręce dobrego fachowca i na pewno odbiorę w lepszym stanie niż oddaję, to pewnie bym tak zrobił, ale wiesz jak to z fachowcami u nas jest - szczególnie od motocykli w dodatku zabytkowych Smile Ale łatwo się nie poddam. Walczę dalej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Nie 10:47, 21 Wrz 2014    Temat postu:

Magnesowanie musisz przeprowadzić na złożonej prądnicy musi być wirnik i stojan.
Dla bezpieczeństwa regulatora odpinasz tylko przewód M wzbudzenia [link widoczny dla zalogowanych]
Co do wskazań amperomierza ,tak się zachowuje po zamianie biegunów aku. Jak już będziesz miał ładowanie to rozbierasz amperomierz ,jest tam cewka 4 zwoje i nawijasz taką samą tylko odwrotnie kierunek uzwojenia. Do kalibracji łączysz amperomierz jawy i np. miernik uniwersalny 10A szeregowo żarówka i akumulator i regulując odległość cewki od wskazówki ustawiasz taki sam prąd jaki wskazuje amperomierz wzorcowy (amperomierz jawy wyjęty z metalowej obudowy do kalibracji będzie wskazywał 2x większy prąd po założeniu w obudowę. Musimy więc podczas kalibrowania ustawić odległością cewki połowę wartości pobieranego prądu czyli np na uniwersalnym 4A to amp. jawy pokazuje 2A)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Czw 19:53, 25 Wrz 2014    Temat postu:

Dziś wszystko poskładałem raz jeszcze i włożyłem do Jawy. Odpaliłem i nic. Więc pociągnąłem przewód od plusa aku i dałem impuls na wspólny punkt szczotki i wzbudzenia - zaiskrzyło trochę, ale prądu dalej nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Czw 21:03, 25 Wrz 2014    Temat postu:

Z tego co Czeresss napisałeś to odwrotnie namagnesowałeś jeśli podajesz + na wspólny punkt szczotki i wzbudzenia a na M - to masz minus na masie a Ty podawałeś link z regulatorem z + na masie
[link widoczny dla zalogowanych] tu masz link do tanich i dobrych regulatorów kilka takich przeszczepiłem i nie ma problemów z ładowaniem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Pią 19:39, 26 Wrz 2014    Temat postu:

No tak. Przemagnesowałem na minus na masie bo taki tym razem założyłem regulator. Dokładnie APE RP15t 6V z minusem na masie i dalej nic. Pozostaje jeszcze wirnik. Może on ma gdzieś przebicie, choć wcześniej działał dobrze.
A jeszcze jedna rzecz. Tak jak napisałem założyłem regulator APE RP15t 6V ale na nim jest napisane "do motocykla MZ". Jest on z wyglądu identyczny jak ten z napisem "do motocykla Jawa". Oznaczenia też mają jednakowe a mimo wszystko producent sprzedaj je oddzielnie dla każdego z motocykli. Czy to może być problem. Ich działanie może być inne?? Bo jeśli działały by w ten sam sposób, to po co sprzedawać oddzielnie - nie lepiej napisać "do motocykli Jawa i Mz"??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czeresss dnia Pią 19:50, 26 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Sob 13:44, 27 Wrz 2014    Temat postu:

W MZ jest inaczej podłączone wzbudzenie [link widoczny dla zalogowanych] wspólnym punktem jest masa Można to przerobić
dotychczasowy punkt M wzbudzenia podłączyć do masy i odłączyć przewód wzb. od szczotki i podłączyć do regulatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Pon 20:49, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Moment moment, nie wiem, czy łapie. Teraz mam tak: Wspólny punkt szczotki i wzbudzenia podpięty do reg. pod wpinkę oznaczoną "szcz+", Wolny przewód wzbudzenia podpięty pod "wzb." Ty proponujeszc wolny przewód wzbudzenia podpiąć na masę, a wspólny punkt szczotki i wzbudzenia rozlutować i wzbudzenie podpiąć pod "wzb" a szczotkę zostawić solo pod "szcz+"!
DOBRZE ROZUMIEM??[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Pon 23:27, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Właśnie tak jak piszesz , wtedy regulator od MZ będzie prawidłowo podłączony
pozostaje tylko namagnesowanie , minus na masę i plus do wzbudzenia i powinno działać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Problemy z instalacją elektryczną Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin