  | 
				www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ    
				 | 
			 
		 
		 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  adbok 
		  
		      Kierownik warsztatu 
		       
 
  
		      Dołączył: 19 Maj 2010 
		      Posty: 366 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Śro 11:05, 13 Paź 2010    Temat postu: Chlodzenie silnika | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Czesc,
 
Jak wyglada sprawa z chlodzeniem silnika w jakie 356 ?
 
Jak wszyscy wiemy nasze motory chlodzone sa powietrzem co oznacza, ze zbyt intensywne uzytkowanie moze "zabic" silnik  
 
 
Jak jezdzic aby unikac przegrzania ?
 
Czy po odpaleniu odczekac ta minute czy dwie aby silnik nabral odpowiedniej temperatury ?
 
 
Slyszalem ze jadac w dluzsza trase nalezy robic dosc czeste przerywy.
 
Zgodzicie sie z tym ?- pytanie co ile sie zatrzymywac ?
 
 
Pozdrawiam
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   | 
        |  
         |  
    
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  Jawor 
		  
		      Administrator 
		       
 
  
		      Dołączył: 08 Mar 2009 
		      Posty: 1977 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Śro 14:40, 13 Paź 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    wszystko o czym piszesz jest kwestią doświadczenia i prawie każdy motocykl różnie się charakterystyką jazdy...
 
 
Motocykl przed jazdą powinien pochodzić sobie z minute żeby złapał temperaturę.
 
 
  
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  aker6 
		  
		      Kierownik warsztatu 
		       
 
  
		      Dołączył: 16 Gru 2008 
		      Posty: 370 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Śro 22:49, 13 Paź 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    ja zazwyczaj robię przerwy co 1-1,5h jazdy, zupełnie wystarcza i tyłek może odpocząć
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  adbok 
		  
		      Kierownik warsztatu 
		       
 
  
		      Dołączył: 19 Maj 2010 
		      Posty: 366 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Czw 11:10, 14 Paź 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				     	  | aker6 napisał: | 	 		  | ja zazwyczaj robię przerwy co 1-1,5h jazdy, zupełnie wystarcza i tyłek może odpocząć | 	  
 
Czyli mniej wiecej po 80km ?
 
Dzieki!
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  gustaw 
		  
		      Wyjadacz 
		       
 
  
		      Dołączył: 17 Gru 2008 
		      Posty: 901 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrowiec Św
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Czw 14:46, 14 Paź 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Silnik najlepiej pracuje w temperaturze  więc jaki sens ma przerywana jazda - nie wiem . Często się zdarza że wsiadając na jawę zatrzymuje się tylko przy tankowaniu.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  sachs98 
		  
		      Czeladnik 
		       
 
  
		      Dołączył: 23 Kwi 2010 
		      Posty: 34 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Óć
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pią 15:06, 15 Paź 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    zJawę baaardzo ciężko przegrzać. W przypadku np mz ts to inna sprawa.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  adbok 
		  
		      Kierownik warsztatu 
		       
 
  
		      Dołączył: 19 Maj 2010 
		      Posty: 366 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Drzewica / Łódź
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pią 23:45, 15 Paź 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				     	  | sachs98 napisał: | 	 		  | zJawę baaardzo ciężko przegrzać. W przypadku np mz ts to inna sprawa. | 	  
 
No wlasnie kolega opowiadal mi ze jego MZka musi odpoczywac po ok 60km drogi. 
 
Przestraszyl mnie troche ale milo slyszec że ze starymi jawami jest lepiej  
				    
  Post został pochwalony 0 razy
  Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Pią 23:49, 15 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  sachs98 
		  
		      Czeladnik 
		       
 
  
		      Dołączył: 23 Kwi 2010 
		      Posty: 34 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Óć
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Pon 20:37, 18 Paź 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Nieno to przesadził z tymi 60 km. Mz TS jest sprzetem na tyle wysilonym, że tam by było dobre chłodzenie cieczą. Ja miałem problemy w przypadku gdy były podjazdy pod góre , zjazdy ,teren itp.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat   | 
	 
	
	
		| Autor | 
		Wiadomość | 
	 
    
	
		
		  muczos 
		  
		      Moderator 
		       
 
  
		      Dołączył: 08 Mar 2010 
		      Posty: 907 
		      Przeczytał: 0 tematów
  Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki
		  
		   
		  
         | 
		
		  
			
				 Wysłany: Sob 22:14, 06 Lis 2010    Temat postu:  | 
				    | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				
				    
				    Ja nie mam żadnego problemu z chłodzeniem w CZ 175/450, w trasie wogóle się nie zatrzymuję, bo pęd powietrza dostatecznie chłodzi silnik, co innego gdy jedzie się z pasażerem pod stromą górę na 1-2 biegu, wtedy przydają się przystanki. A zaraz po odpaleniu zimnego silnika ok. 1km jadę delikatnie, bez "pałowania" i to wystarcza na rozgrzewkę, zresztą moja CZ wchodzi na wyższe obroty tylko wtedy gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę.
				    
  Post został pochwalony 0 razy
				 | 
			 
		  | 
	 
	
		| Powrót do góry | 
		 | 
	 
	
		  | 
	 
	   
	
		 | 
	 
 
  
	 
	    
	   | 
	
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
  | 
   
 
 
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo 
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
  
             
        
 
        
        |