Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chlodzenie silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Śro 11:05, 13 Paź 2010    Temat postu: Chlodzenie silnika

Czesc,
Jak wyglada sprawa z chlodzeniem silnika w jakie 356 ?
Jak wszyscy wiemy nasze motory chlodzone sa powietrzem co oznacza, ze zbyt intensywne uzytkowanie moze "zabic" silnik Sad

Jak jezdzic aby unikac przegrzania ?
Czy po odpaleniu odczekac ta minute czy dwie aby silnik nabral odpowiedniej temperatury ?

Slyszalem ze jadac w dluzsza trase nalezy robic dosc czeste przerywy.
Zgodzicie sie z tym ?- pytanie co ile sie zatrzymywac ?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 14:40, 13 Paź 2010    Temat postu:

wszystko o czym piszesz jest kwestią doświadczenia i prawie każdy motocykl różnie się charakterystyką jazdy...

Motocykl przed jazdą powinien pochodzić sobie z minute żeby złapał temperaturę.

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Śro 22:49, 13 Paź 2010    Temat postu:

ja zazwyczaj robię przerwy co 1-1,5h jazdy, zupełnie wystarcza i tyłek może odpocząć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Czw 11:10, 14 Paź 2010    Temat postu:

aker6 napisał:
ja zazwyczaj robię przerwy co 1-1,5h jazdy, zupełnie wystarcza i tyłek może odpocząć

Czyli mniej wiecej po 80km ?
Dzieki!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 14:46, 14 Paź 2010    Temat postu:

Silnik najlepiej pracuje w temperaturze więc jaki sens ma przerywana jazda - nie wiem . Często się zdarza że wsiadając na jawę zatrzymuje się tylko przy tankowaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sachs98
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Óć

PostWysłany: Pią 15:06, 15 Paź 2010    Temat postu:

zJawę baaardzo ciężko przegrzać. W przypadku np mz ts to inna sprawa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Pią 23:45, 15 Paź 2010    Temat postu:

sachs98 napisał:
zJawę baaardzo ciężko przegrzać. W przypadku np mz ts to inna sprawa.

No wlasnie kolega opowiadal mi ze jego MZka musi odpoczywac po ok 60km drogi.
Przestraszyl mnie troche ale milo slyszec że ze starymi jawami jest lepiej Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Pią 23:49, 15 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sachs98
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Óć

PostWysłany: Pon 20:37, 18 Paź 2010    Temat postu:

Nieno to przesadził z tymi 60 km. Mz TS jest sprzetem na tyle wysilonym, że tam by było dobre chłodzenie cieczą. Ja miałem problemy w przypadku gdy były podjazdy pod góre , zjazdy ,teren itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 22:14, 06 Lis 2010    Temat postu:

Ja nie mam żadnego problemu z chłodzeniem w CZ 175/450, w trasie wogóle się nie zatrzymuję, bo pęd powietrza dostatecznie chłodzi silnik, co innego gdy jedzie się z pasażerem pod stromą górę na 1-2 biegu, wtedy przydają się przystanki. A zaraz po odpaleniu zimnego silnika ok. 1km jadę delikatnie, bez "pałowania" i to wystarcza na rozgrzewkę, zresztą moja CZ wchodzi na wyższe obroty tylko wtedy gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin