Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łomotanie silnika po nagrzaniu - CZ 175/450
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:40, 28 Maj 2013    Temat postu:

Masz może na podmianę jakiś inny gaźnik? Jaka zębatka na zdawczym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Śro 15:41, 29 Maj 2013    Temat postu:

Właśnie nie mam żadnego, będzie oldtimerbazar to może jakiś wybiorę. Zębatka zdawcza 16, ale z tyłu mam trochę grubą oponę [link widoczny dla zalogowanych]

Rozebrałem dzisiaj gaźnik i okazało się że gdy przestawiałem iglicę pływaka to rozszczelnił się na łączeniu. Po zalutowaniu motor chodził wzorowo, ale po paru km skończyło się paliwo, gdy przełączyłem na rezerwę to zaczął chodzić trochę gorzej. Muszę zatankować i pojeździć trochę, bo teraz ciężko powiedzieć czy już jest dobrze.

Na razie teoria jest taka, że jakiś syfek zablokował iglicę pływaka, lub przy zakładaniu osłony na gaźnik przestawiła się iglica.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Śro 20:48, 29 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:45, 30 Maj 2013    Temat postu:

Robiłeś generalkę silnika? Jak ze stanem łożysk na wale?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Czw 21:31, 30 Maj 2013    Temat postu:

Silnik ma od remontu przejechane ok 1500km, praktycznie nie ma żadnego zużycia, ale takie objawy są od samego początku. Ale znalazłem już przyczynę, pływak ma już bardzo wytarty stożek zamykający dopływ paliwa i zależnie od tego w którą stronę się obróci jest zamyka dopływ paliwa, albo nie. Dlatego przez jakiś czas jechał dobrze, a potem dupa blada. Zamówiłem nowy pływak i dam znać czy coś pomogło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oldtimery
Pan Henio



Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chęciny

PostWysłany: Wto 10:06, 13 Sty 2015    Temat postu:

Kolego miałem kiedyś bardzo podobny problem... U mnie przyczyną było lewe powietrze miedzy gaźnikiem a cylindrem. Sprawdź dokręcenie śrub.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 22:10, 12 Kwi 2016    Temat postu:

Motor dość długo stał nieużywany bo silnik zaczął dziwnie klekotać. Wczoraj rozebrałem silnik i obejrzałem dokładnie wszystkie części. Okazało się że tłok od CZ 487 ma płaszcz dłuższy o 2mm w stosunku do oryginalnego tłoka CZ 450. Efekt był taki że tłok uderzał spodem o przeciwwagi wału korbowego przy wiekszych obrotach. Dodatkowo okno ssące w cylindrze nie otwierało się do końca. Mógłbym skrócić tłok na tokarce, ale wybiły się w nim otwory na sworzeń.
Na szczęście w międzyczasie udało mi się załatwić oryginalny tłok z lat 60-tych w odpowiednim rozmiarze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin