Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łomotanie silnika po nagrzaniu - CZ 175/450
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 22:00, 29 Mar 2013    Temat postu: Łomotanie silnika po nagrzaniu - CZ 175/450

Panowie, mam problem z CZ. Od remontu ma zrobione jakieś 1200km, z powodu braku papierów dotychczas była jeżdzona wokół komina z małymi prędkościami i chodziła normalnie, ale teraz gdy ją trochę przegonię na trasie to po nagrzaniu silnika coś strasznie łomocze na średnich i wysokich obrotach im bardziej odkręcam przepustnicę i trochę traci moc. Gdzie szukać przyczyny? Myślałem że to przez za wczesny zapłon, ale opóźnienie nic nie zmieniło. Gaźnik wyregulowany według instrukcji. Dźwięk jest taki metaliczny, podobny do tego gdy korbowód i łożyska wału mają duże luzy, ale one są w porządku, bo niedawno ściągałem cylinder i poza luzem na połączeniu sworzeń-piasty tłoka nie stwierdziłem nic niepokojącego. Czy to może być przez ten luz?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez muczos dnia Pią 22:01, 29 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:30, 29 Mar 2013    Temat postu:

Silnik podczas jazdy przy energicznym dodaniu gazu powinien wydawać dźwięki które wraz ze wzrostem obrotów będą cichnąć. To jest oznaka dobrze dostrojonego silnika.

Czy na wyższych obrotach dławi się i nie reaguje na gaz? "Czterotaktuję"? Jaki kolor świecy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pią 22:38, 29 Mar 2013    Temat postu:

Długo jeździłem z samozapłonami (nieszczelna głowica i źle ustawiony gaźnik), ale teraz mieszanka jest ok, czterotaktuje tylko na zimnym silniku przez ok. pierwsze 200 metrów jazdy (od samego początku tak ma, czy na ubogiej mieszance, czy na bogatej to samo). Reaguje na gaz dobrze, tylko po nagrzaniu czuć spadek mocy pod obciążeniem i ten hałas. Świecy jeszcze nie wykręciłem bo trochę się wymarzłem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:46, 29 Mar 2013    Temat postu:

Musisz zerknąć na świece. Zobaczymy co ma do powiedzenia. Podaj jeszcze jej ciepłotę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Sob 9:07, 30 Mar 2013    Temat postu:

A ja spytam tak, łańcuch i zębatki w jakim są stanie? Kiedyś w 50 typ 20 momentalnie zestaw odmówił posłuszeństwa, nie dało się jechać powyżej 40km/h...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 9:43, 30 Mar 2013    Temat postu:

Łańcuch był kupiony słabej jakości, trzeba wymienić. Ale dźwięk jest taki sam na wszystkich biegach i to raczej nie to. Świeca to Iskra F80, przerwa 0,7mm, kolor brązowy z tym że elektroda boczna wygląda na przegrzaną, bo ma fioletowe przebarwienia, a środkowa ma taki siwy kolor. Nie wygląda na typowo ubogą mieszankę, może to wina źle dobranej ciepłoty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 14:33, 30 Mar 2013    Temat postu:

Przerwa dość duża. Być może mostkuję pod ciśnieniem przez co źle zapala mieszankę.

Pierwsze co to bym kombinował ze świecami. Kilka ciepłot, różne odstępy.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1590
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 15:54, 30 Mar 2013    Temat postu:

Ja bym sprawdził luzy na korbowód - sworzeń - tłok. Miałem kiedyś podobny problem w cz350, problemy się skończyły kiedy wymieniłem łożyska w główkach korbowodów. Pamiętam że to dzwonienie było najbardziej słychać jak schodził z wysokich obrotów po zamknięciu przepustnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 16:48, 30 Mar 2013    Temat postu:

Zmieniłem świecę na F95, ale kolor dalej ten sam. Opóźnienie zapłonu znacznie pomogło, już tak nie stuka, ale myślę że przydałoby się jeszcze doregulować gaźnik, bo prawdopodobnie ma za ubogą mieszankę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Sob 17:03, 30 Mar 2013    Temat postu:

Znaczy się co, spalanie stukowe? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal124jdm
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 08 Lip 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Sob 17:16, 30 Mar 2013    Temat postu:

miałem taki sam przypadek,przyczyną był za wczesny zapłon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Nie 13:35, 31 Mar 2013    Temat postu:

A macie jakieś sprawdzone wyprzedzenie zapłonu dla 175? Bo na fabrycznym 4mm dzieją się cuda, a na czuja ciężko ustawić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek_j
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FGW

PostWysłany: Pon 18:52, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Kilka innych metod jest, generalnie opartych na przeprowadzeniu doświadczeń.
1. Ustawiasz zapłon na np. 3mm przed GMP, następnie bawiąc się przerwą na przerywaczu ustawiasz tak, żeby silnik najlepiej wkręcał się na wysokie obroty, generalnie motor pracował należycie.
2. Przejście z mm przed GMP na stopnie. Rysujesz sobie w AutoCADzie czy innym programie tarczę wyskalowaną od 0 do np. 35 stopni, nakładasz na obudowę prądnicy tak, żeby przy GMP było 0 stopni, na pokrywie, którą obracasz można jakiś punkt zaznaczyć czy to markerem, czy czymkolwiek innym, żeby wiedzieć ile stopni przestawiłeś... Przestawiasz sobie zapłon co np. 1-2 stopnie, sprawdzasz jak jeździ.
3. Podnosisz przepustnicę o ileś tam mm, znaczy się lekko dodajesz gazu, ale tak, żeby linka była zablokowana, potem kręcisz płytką tak, coby motor pracował na najwyższych obrotach przy danym wyciągnięciu przepustnicy...
Kilka różnych rozwiązań jest? Jest... Smile Jak coś z tego się przyda, fajnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Pon 20:58, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Przestawiłem dzisiaj na 3mm, ale niestety pogoda nie pozwoliła sprawdzić czy jest dobrze, ale dużo łatwiej odpala.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 21:02, 28 Maj 2013    Temat postu:

Panowie, postanowiłem odgrzać kotleta. Dalej zmagam się z idealnym ustawieniem, bo motocykl dalej nie działa tak jak powinien. Miałem zapłon ustawiony na 2,8mm przed gmp i co zaobserwowałem:
-silnik tarabani przy wyższych obrotach
-jedzie się "ciężko"
-łatwo odpala
-nie kopci
-osiąga ok 80km/h, ale przy podjazdach pod górkę czuć, że brakuje mocy
-słabe przyspieszenie
-na zimnym silniku nie chce wchodzić na wyższe obroty (czterotaktuje)
Następnie rozlutowałem iglicę pływaka i ustawiłem najniższy poziom jaki się da (dalej nie mogę obniżyć, bo zatapiacz nie dosięgnie, pływak jest trochę poniszczony i był już kiedyś naprawiany)
-silnik przestał hałasować
-osiągi nie zmieniły się
Potem przestawiłem zapłon na 4mm wg instrukcji:
-silnik zachowuje się tak samo jak na początku z tym, że zaczął trochę dymić
-minimalnie lepiej przyspiesza

Nie wiem już co robić, czy wymiana pływaka załatwiłaby sprawę? Czubek iglicy pływaka wygląda na zużyty, ale jest szczelny.
Gaźnik 2924 SBD chyba 12
Dysza główna 98
Dysza wolnych obrotów 42
Iglica na 2 ząbek od góry
Przepustnica jest już trochę wytarta i ma luz
Skład mieszanki wyregulowany przyrządem [link widoczny dla zalogowanych]
Opony napompowane, hamulce nie obcierają, olej z paliwem w proporcji 1:50.
Nie za bardzo reaguje na regulacje zapłonu i gaźnika.

Ma ktoś jakieś pomysły? Ile taka 175 powinna jechać nie męcząc się?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin