Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

uszczelka pod głowicą
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gondas
Pan Henio



Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:30, 21 Cze 2016    Temat postu: uszczelka pod głowicą

Witam
Mam problem z uszczelką pod głowicą.
Mianowicie kupiłem coś takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]

Taka niby aluminiowa uszczelka. Problem w tym że założyłem już 2 taką i za nic nie mogę doszczelnić głowicy. Już 2 raz mi ją wydmuchało. Mam pytanie czy wy używacie do głowic takich właśnie uszczelek? Oryginalna była 3 razy grubsza i solidniejsza. Jak zna ktoś jakiś sposób na to to proszę o odpowiedź. Ewentualnie gdzie można kupić jakąś dobra uszczelkę.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 9:03, 21 Cze 2016    Temat postu:

Te części z gmoto są kiepskie, to raz, dwa jeśli coś takiego się dzieje to możesz mieć pokrzywioną głowiecę.
Powinna trzymać nawet na smar.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gondas
Pan Henio



Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:21, 21 Cze 2016    Temat postu:

A czy jest sens złożyć to na starej uszczelce? Wygląda jeszcze że jest w dobrym stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Wto 11:07, 21 Cze 2016    Temat postu:

Ja u siebie założyłem podobną ale kupioną w motorenie, po 500km miałem nieszczelności. Założyłem nową ale posmarowałem jeszcze silikonem uszczelniającym. Jak na przejechane ok 200 km wszystko jest oki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 15:30, 21 Cze 2016    Temat postu:

Ja też nie mogę tego uszczelnić.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 16:13, 21 Cze 2016    Temat postu:

Weźcie magnes i sprawdźcie czy przyciąga uszczelkę. Jeśli tak to uszczelka nadaje się tylko do wyrzucenia bo jest z blachy stalowej. Oryginalne uszczelki były z miękkiej blaszki aluminiowej która po dokręceniu idealnie się dopasowywała i była szczelna.
Jeśli nie da się kupić aluminiowych to najlepszym rozwiązaniem będzie wycięcie uszczelki samemu z blachy miedzianej lub aluminiowej. Może być nawet z puszki po piwie, moja CZ jeździła 3 lata z taką uszczelką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brytal
Czeladnik
Czeladnik



Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów (okolice)

PostWysłany: Wto 19:37, 21 Cze 2016    Temat postu:

Ja kupiłem cos takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale jeszcze nie jestem w stanie powiedziec jak to sie bedzie sprawowało.
Na pewno jest szersza od tej niby aluminiowej ktora od razu miała przedmuchy i wygląda podobnie do tego co zdrapałem jak rozbierałem silnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 19:40, 21 Cze 2016    Temat postu:

Brytal, mam taką samą, leży i czeka na montaż.

Muczos, puszkę od piwa podgrzać żeby aluminium stało się mniej elastyczne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawid2b
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Racławice Śląskie

PostWysłany: Wto 19:44, 21 Cze 2016    Temat postu:

Też miałem problem z przedmuchem, nową uszczelkę posmarowałem cienką warstwą masą z reinza i problem ustał. Pogarsza sie w ten sposób przewodność cieplna połączenia cylinder-głowica, ale silnik sie nie przegrzewa. Ważne żeby dać cienką warstwę i dobrze odtłuścić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Wto 20:22, 21 Cze 2016    Temat postu:

Masy uszczelniające raczej słabo nadają się w to miejsce. Przy jakiejś długiej trasie w upalny dzień może wydmuchać.
Blachy aluminiowej nie trzeba grzać, blaszka miedziana robi się miękka po nagrzaniu i ostudzeniu. Im bardziej miękka blacha tym lepiej.
Puszka od piwa nadaje się średnio, najlepsza blacha była z zamrażalnika od starej ruskiej lodówki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lech51
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:59, 22 Cze 2016    Temat postu:

Witam
Na skupach złomu można dostać blachę aluminiową o gr. 0.5 mm z walców od drukarni[chyba]
lub coś podobnego,wyciąć i po sprawie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Śro 22:37, 22 Cze 2016    Temat postu:

Ćwiczyłem uszczelki z alu. i miedzi i po pewnym czasie miałem nogawki w kropki.
Dostałem nowa uszczelkę pod głowice od znajomego mechanika ,prawdopodobnie FIAT , 72 mm otwór idealnie ciasno pasowała na wystający rant cylindra jawy 250, wypreparowałem jeden okrąg ze zdobytej uszczelki o szerokości około 4 mm fleksem i oszlifowałem na szlifierce i po lekkim dokręceniu mam spokój Z takiej uszczelki można zrobić tylko 2 sztuki bo są bardzo małe odległości między cylindrami , fotki w mojej galerii Mam oryginalną uszczelką używaną 1 mm grubości w dotyku jak kryngielit i przyciąga ja magnes.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Śro 22:54, 22 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gondas
Pan Henio



Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:25, 23 Cze 2016    Temat postu:

Ja założyłem w końcu starą grubą porządną uszczelkę. Jak na razie jest tip top. Te aluminiowe z gmoto niestety nie dają rady. Teraz mam problem kichania w gaźnik.. Co sprawdzić najpierw, zapłon, gaźnik, filtr powietrza? I jeszcze pytanie na którym ząbku powinna być ustawiona iglica w gaźniku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NBR
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 130
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Braniewo

PostWysłany: Czw 20:57, 23 Cze 2016    Temat postu:

Środkowy ząbek jeśli są 3 wycięcia lub 2 od góry przy 4 wycięciach ,a tak naprawdę to zależy i trzeba sprawdzić podczas jazdy robiąc próby.
Co do ,,kichania,, przerywacz ,świeca ,lewe powietrze w skrzyni korbowej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NBR dnia Czw 21:01, 23 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lentek91
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 18:38, 26 Lip 2017    Temat postu:

Panowie mam problem z uszczelnieniem tej nieszczęsnej głowicy, założyłem juz drugą uszczelkę jak w tym temacie i pierwszą mi wydmuchało (przerwało) od strony przedniego koła, a teraz druga puściła. Jednak tej drugiej nie rozerwało, ale mieszanka sączy się po cylindrze w tym samym miejscu, czyli od strony przedniego koła.
Stąd pytanie, czym to dobrze uszczelnić ,albo co zrobić, żeby to połączenie nie puszczało? Uszczelkę magnes przyciąga, bo po przyłożeniu uszczelki do niego był lekki opór jak zdejmowałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin