|
www.jawa250.fora.pl Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 15:41, 18 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | filtr jest jednorazowy |
Bez przesady, można go sprężarką przedmuchać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:34, 15 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Właśnie jestem na etapie czyszczenia tego oryginalnego filtra siatkowego. Pomimo że z wyglądu jest niby czysty, to ile bym go nie płukał w benzynie to zawsze wypłukuję z niego czarną ziemię
Robię tak że do uciętej butelki wkładam ten filtr, nalewam benzyny do połowy jego wysokości, kręcę filtrem dosyć szybko raz w jedną raz w drugą stronę.
Następnie odwracam filtr, i kontynuję kręcenie.
Myłem go tak już z 5 razy, i końca nie widzę.. nie wiem jak oni to czyścili w latach 60-tych.
W planach mam owinąć ten metalowy wkład specjalną włókniną filtracyjną, zamocowaną na gumki recepturki. Sprzedają takie włókniny m.in. do wkładów filtrów okapów kuchennych. Świetny materiał bo stawia małe opory, a jest gęsty.
Zastanwiałem się nad takim współczesnym papierowym wkładem, ale nie wiedziałem że pasuje, bo reklamują to jako do jawy 250/350TS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 19:01, 16 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
ten stary filtr można przerobić na fajny filtr gąbkowy lub papierowy wielokrotnego użytku. Umiejętnie rozciąć i wyciągnąć z środka te druty a na miejsce tego włożyć inny materiał. Przewiercić go z 2 stron i przez środek, i skręcić śrubą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:20, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Narazie umyłem dwa z trzech które mam, nasączyłem w mieszance ropy z olejem, i tak jak pisałem owinę je włókniną filtracyjną.
Jak widać różnią się trochę w dolnej części, ten po prawej stronie wyraźnie więcej wystaje.
Natomiast mam pytanie, czy to jest normalne że po włożeniu filtra do obudowy bardzo tudno zamknąć to górne wieczko? Tak jakby filtr był za wysoki o 0.5cm.
Mam w sumie 3 takie obudowy, i w każdym nie mogę zamknąć wieczka.
Rozumiem że to nie musi być szczelne, ale jestem ciekaw czy to akurat mi się trafiły takie części, czy wszystkie Jawy tak mają. Może z czasem ówczesne plastiki się jakoś pokurczyły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:59, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Filtr do modelu 353, 250cm.
Jestem ciekaw czy jest jakiś lepszy patent na dorobienie wkładu filtracyjnego? Poniżej przykład, wycięta włóknina filtracyjna i siatka zabezpieczająca. Problem w tym, że nie ma gwarancji że to się samo w środku nie przesunie, zagnie i stworzy nieszczelność.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jawor
Administrator
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:43, 20 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
ja bym dał kilka warstw tej włókniny bo jedna to mało.
Masz stary metalowy filtr? Rozetnij go i do niego włóż kilka warstw tej włókniny albo dotnij gąbkę z filtra skuterowego. Możliwości masz od groma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
freddy356
Fachowiec
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 105
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:32, 20 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Wkładu metalowego nie mam, nawet nie wiem jak wygląda bo w sieci jakoś fotki nie udało mi się znaleźć.
Konfiguracja jest taka, od dołu, czyli od strony gaźnika:
-plastikowa siatka-włóknina-włóknina, . Myślę aby na to jeszcze dorobić warstwę z gąbki drucianej (do zmywania garnków) nasączonej w oleju.
Natomiast problem jest z uszczelnieniem na krawędzi, tj pomiędzy materiałem filtrującym a obudową filtra. Więc chyba zamiast tej wiotkiej zielonej kratki dorobię metalową ramkę, to musi być sztywne aby było pewne.
Gąbki od skuterów (?) może te same co stosują w kosiarkach do trawy, z mojego doświadczenia to właśnie one słabo uszczelniają i puszczają piasek po krawędzi. Ale to już zależy od konstrukcji obudowy filtra.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez freddy356 dnia Wto 20:34, 20 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|