Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy zakładał ktoś ten filtr powietrza.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Pią 22:35, 10 Lut 2012    Temat postu: Czy zakładał ktoś ten filtr powietrza.

Witam czy zakładał ktoś ten filtr i jak to się sprawuje i czy w ogóle podejdzie on do 250/353 oczywiście z plastykową puchą filtra. Ja u siebie mam tam założone takie druciane sitko które co najwyżej zatrzymać może jakąś dużą muchę.

[link widoczny dla zalogowanych]

[img]http://blg.mypicturetown.com/cache/_VzQzu_%3DylmhW1-JU2GuFxpSIIGYmy%25GVQkc._bPRrXJfQ%26bz4C_%257g%3DGgGI26s/item.JPG?rot=0[/img]

Nie wiem co się dzieje ale nie mogę wrzucać zdjęć w post


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez harrymartin dnia Pią 22:43, 10 Lut 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 10:08, 11 Lut 2012    Temat postu:

podłączam się pod pytanie- też zastanawia mnie kwestia tego filtra bo niby według opisu jest to ,,oryginalny filtr,, a ja dotąd się z takim nie spotkałem - mam trzy ,,puszki,, filtra powietrza do 353 i 354 i w każdej jest ,,druciana wstawka,, - wiem że CeZetki miały tą puszkę troche inną i może tam był inny filtr, ale niemam przekonania czy ten wkład faktycznie pasował by

a co do tej drucianej wstawki to powinna ona być zwilżona olejem przez co pył będzie się do niej przylepiał - niestety raz na jakiś czas wymaga ona obmycia np paliwem i ponownego oliwienia - ja miałem zmieniać filtr według wskazówek pana Sałka, ale pozostawię chyba tak jak jest - wlot do tej puszki jest w takim miejscu że może nie będzie dużo syfu zaciągać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Sob 10:54, 11 Lut 2012    Temat postu:

Mam tylko też taką siatkowatą formę filtra i nawet jej nie naoliwiłem Wink muszę to zrobić na wiosnę. Teraz robię tą 356, i ona miała właśnie taki filtr jak podany w linku, tyle że on był cały druciano / metalowy, także wątpię, żeby on pasował do 250-tki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 11:04, 11 Lut 2012    Temat postu:

W mojej CZ jest filtr w kształcie konserwy turystycznej, wypchany pakułami i różnymi śmieciami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Sob 12:05, 11 Lut 2012    Temat postu:

Ja mam w swojej Jawie właśnie taki filtr jak w linku. Dobrze przylega do puszki i chyba działa jak trzeba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muczos
Moderator
Moderator



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 907
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzylesie powiat Kłodzki

PostWysłany: Sob 12:35, 11 Lut 2012    Temat postu:

Tam były 2 typy filtrów, są opisane na sesa-moto i chyba nawet w oryg. instrukcji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Sob 15:00, 11 Lut 2012    Temat postu:

Według mądrej książki Inz. Andrzej Cichowski. Naprawa motocykli. Ten filtr druciany należy nasączać mieszanką oleju z benzyną w stosunku 1:1.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 15:34, 11 Lut 2012    Temat postu:

też mam tą książkę- można pare mądrych rzeczy się z niej nauczyć - chociaż ,,prostowania korbowodu w imadle,, bym się nie podejmował Smile

ja jednak sugeruje sam olej i to najlepiej gęsty - mieszanka paliwowo-olejowa w moim przekonaniu częściowo odparuje, a częściowo spłynie z tej siatki - ale moge się myliś

u siebie dałem jednak sam olej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Sob 15:35, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Wto 11:43, 14 Lut 2012    Temat postu:

Ja pod tą metalową siatkę założyłem drucianą myjkę do naczyń. Może ktoś pomyśli, że to głupota, ale spisuje się znakomicie. Nic niepotrzebnego się nie przedostaje, powietrze przepływa bardzo dobrze. Tani patent, a działa!

ps. Nie smarowałbym filtra olejem. Z doświadczenia wiem jak do oleju zaczynają się przylepiać drobiny kurzu i po pewnym czasie filtr zamiast przepuszczać powietrze staje się uszczelką przeciw powietrzną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Wto 17:37, 14 Lut 2012    Temat postu:

czeresss napisał:
ps. Nie smarowałbym filtra olejem. Z doświadczenia wiem jak do oleju zaczynają się przylepiać drobiny kurzu i po pewnym czasie filtr zamiast przepuszczać powietrze staje się uszczelką przeciw powietrzną.


kolego - ale właśnie o to chodzi w tego typu filtrach - żeby wyłapywały kurz i pył - po to właśnie nawilża się tą kratke olejem

bo jeśli ten pył nie zostanie wychwycony to wędruje do silnika i przyśpiesza znacznie jego zużycie (łożyska kulkowe na wale, łożysko igiełkowe w stopie korbowodu, tuleja z brązu w główce korbowodu i gładź cylindra oraz płaszcz tłoka znacznie dłużej będą ci służyć jeśli nie będą systematycznie dostawać świeżej dawki piasku i pyłu)

sama druciana siatka i myjak nic nie filtrują (poza muchami wspomnianymi wcześniej) jedynie dalikatnie bardziej zaburza przepływ powietrza

łatwo można sprawdzić działanie takiego filtra - weź zmontowany filtr w prawą rękę, lewą wsypuj po trochu z góry kilka- kilkanaście gramów pyłu , potrząsaj 15 minut (imitacja przejażdżki po zapylonej drodze) i zobacz ile przeleciało

następnie spróbuj z siatką (i myjakiem) po nasączeniu olejem - i porównaj ilość pyłu który opadł na dół

jeśli nie będzie różnicy to przeproszę wszystkich za wygłaszanie głupot - a jeśli olej wyłapie część pyłu to znaczy że było by to korzystniejsze dla silnika

a jeśli chodzi o to że po jakimś czasie siatka jest pokryta mieszanką pyłu oraz oleju , i trzeba ją oczyścić i powtórnie przesmarować -to moge powiedzieć tylko tyle że współczesne motocykle nie są ,,bezobsługowe .. i też zmienia się w nich filtry - a maszyny z przed 50lat tym bardziej nie są ,,bezobsługowe,, i należy o nie dbać

kiedyś była po prostu taka a nie inna technika - http://www.jawa250.fora.pl/images/galleries/1463733024948a758bffcf-498200-wm.jpg - po otworzeniu linka należy powiększyć całość i zwrócić uwagę na dolną część prawej strony


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Wto 17:48, 14 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Czw 14:37, 16 Lut 2012    Temat postu:

Weźmy pod uwagę, że oryginalnie była wyłącznie ta siatka "na muchy". Więc pytanie- co konstruktorzy sobie myśleli projektując taki filtr?? Czy po to był zakładany, żeby szybciej łożyska itp. się zużywały??
W tamtych czasach były wyłącznie tego typu siatkowe filtry- w WSk-ach, WFM-kach itd. Nawet w książkach serwisowych zaznaczone jest jak czyścić taki filtr - po prostu przemyć i przepalić. Na pewno żaden z nich nie chronił przed pyłem.
Raczej mało kto po jednym przejeździ wiejską drogą ściągał filtr i go czyścił, bo nalepiło się do niego pyłków.
A i drogi były w większości szutrowe. Asfaltowa cywilizacja na szerszą skalę dotarła do nas troszkę później niż na przełomie lat 50 i 60.
Takie moje zdanie.
W sumie każdy i tak zrobi co uzna za stosowne. Ja osobiści wyznaję zasadę, że zabytek to zabytek, dlatego też do moich motocykli staram się nie pakować nowoczesnych rozwiązań a przynajmniej ograniczam takie działanie do absolutnego minimum.
Ale niezaprzeczalnie o motocykl trzeba dbać zawsze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czeresss dnia Czw 14:46, 16 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Czw 16:26, 16 Lut 2012    Temat postu:

smarowanie filtra olejem to nie jest ,,nowoczesne rozwiązanie,, Smile - to jest ,,oryginalne rozwiązanie,, bo tak jest nawet w instrukcji - wkleiłem linka w poprzednim poście

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 353-tuner dnia Czw 16:47, 16 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czeresss
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wiśniowa

PostWysłany: Pią 19:24, 17 Lut 2012    Temat postu:

353-tuner napisał:
smarowanie filtra olejem to nie jest ,,nowoczesne rozwiązanie,, Smile - to jest ,,oryginalne rozwiązanie,, bo tak jest nawet w instrukcji - wkleiłem linka w poprzednim poście

Nie chodziło mi o smarowaniu olejem - wiem, że instrukcje podają informacje o oleju i tu masz rację. Za nowoczesne uważam montowanie w zabytkowym motocyklu nowoczesnego filtra o który pyta twórca posta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adbok
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Drzewica / Łódź

PostWysłany: Pią 21:02, 17 Lut 2012    Temat postu:

Mam ten filtr w 356:

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Myślę że to dobry zamiennik (z drobnym ale) - "nowy" filtr jest jednorazowy (musimy go wymienić jeśli się zabrudzi).
Stary jest lepszy bo można oszczędzić kilka PLNów - wystarczy przemyć w wspomnianym roztworze benzyny i oleju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adbok dnia Pią 21:06, 17 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
353-tuner
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 543
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wilkszyn/wrocław

PostWysłany: Sob 13:26, 18 Lut 2012    Temat postu:

ten nowy filtr z pewnością jest lepszy pod względem oczyszczania powietrza- z tym że są dwa rodzaje ,,puszek,, (widziałem kiedyś od cz model 450 i jest inny niż w moich 354 i 353) nie mam pewności czy do obu typów taki wkład pasuje - może być tak że do 353 i 354 nie podejdzie - chyba że po wyjęciu tego elementu w kształcie lejka ze środka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin