Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki Gaźnik
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kudlaty
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Śro 10:12, 13 Sie 2014    Temat postu:

Ja mam starygaźnik z prostokątną komorą tylko jest popękany ze starości i brakuje w nim właśnie tej górnej nakrętki. Czy jeśli kupię np to: [link widoczny dla zalogowanych] to będzie się dało zamienić dysze ze starego gaźnika czy są zupełnie inne? Gdzie można odczytać numery gaźnika? Bo ja na swoim starym nie znalazłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 11:24, 13 Sie 2014    Temat postu:

Jest wysoce prawdopodobne ze nakrętki z gaźnika z okrągła komorą nie będą pasować do tego z kwadratowa, mam na myśli nakretke gaźnika i nakretke pokryw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Nie 8:12, 17 Sie 2014    Temat postu:

We wszystkich gaźnikach z okrągłą komorą pływakową nakrętki gaźnika i ozdobne pasują zamiennie, natomiast z kwadratową pasuje tylko ozdobna.
Gaźnik z kwadratową komorą ma większą przepustnicę.
Wczoraj sprawdziłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 10:58, 07 Wrz 2014    Temat postu:

Panowie, jak powinny być oznaczone dysze w gaźniku z okrągłą komorą pływakową? Mam kilka gaźników i nie wiem co jest z czego:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 20:04, 16 Wrz 2014    Temat postu:

Panowie, mam gaźnik oznaczony 2826 (z okrągłą komorą pływakową) i coś mi w nim nie pasuje, ciągle mam mokrą świecę. Wyregulowałem zapłon, nic to nie pomogło. Dysza główna ma oznaczenie 105, powietrze 50 i nie mam pojęcia jak go wyregulować, motocykl odpala, pracuje przy operowaniu przepustnicą, po puszczeniu gazu gaśnie. iglice mam na górnym rowku, teoretycznie schodzi najgłębiej. Po odkręceniu dyszy głównej do iglicy brakuje mi ok 8-9mm. Jest to mój jedyny kumaty gaźnik, mam jeszcze 2 z prostokątną komorą pływakową i jak tego nie ogarnę to będę musiał założyć ten. A i przy kopaniu pluje mi paliwem w stronę filtra paliwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:41, 16 Wrz 2014    Temat postu:

a z popychu idzie?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Wto 22:41, 16 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 22:55, 16 Wrz 2014    Temat postu:

nie wiem, nie mam złożonego przeniesienia napędu z zębatki zdawczej na koło. Jutro jak pójdę do garażu to ogarnę tą kwestię. Dlaczego o to pytasz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:56, 17 Wrz 2014    Temat postu:

Cytat:
po puszczeniu gazu gaśnie


Przeczytałem wczoraj że po ruszeniu gaśnie.

przykręć bardziej śrubkę która idzie ukosem do gaźnika. Nią regulujesz wolne obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 8:17, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Mam wkrecona ta srubke. Motocykl po puszczeni gazu pracuje przez chwile a potem gaśnie. Zalewa go bo mam mokra świece. Doszedłem do wniosku ze założę gaznik z kwadratowa komorą plywakowa i wyreguleje go jak jest napisane w ksiazce. Jeszcze mam pytanie, mokra świeca przy dobrze wyregulowanym zapłonie to za dużo paliwa a za mało powietrza, czyli srubke od powietrza musze wykrecic?
mam założona świece f95 iskry, może być czy powinna być inna wartość cieplna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 10:21, 18 Wrz 2014    Temat postu:

reguluj tak jak jest w książce.

z resztą w internecie masz książkę Cichowskiego [link widoczny dla zalogowanych] poczytaj sobie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Czw 13:18, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Ja mam taką świecę i nie mam z nią problemów.
Wyreguluj tak jak jest w książce. Ja w swoim gaźniku 2801 mam ta skośną śrubkę wkręconą do oporu a tą poziomą (nie brozową) wykręconą na ok 1.5 obrotu
Filtr powietrza masz założony i jest czysty??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 14:39, 18 Wrz 2014    Temat postu:

Nie mam założonego filtra, na początku miałem ale potem było tam pełno paliwa jak regulowalem zaplon, wiec go musialem zdjac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 7:58, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Seba rozkręć gaźnik i przedmuchaj go sprężarką, jak nie masz sprężarki to jedź na stację i tam jest kompresor do kół (ja tak zrobiłem)
Głupio się przyznać miałem taką sytuację, że mi paliwo zalewało świecę i ciekło przez filtr, u mnie problem był taki że odwrotnie założyłem pływak Embarassed
Uszczelkę pomiędzy gaźnikiem a cylindrem masz odpowiedniej grubość?? coś mi się kojarzy że w shl'ce miałem problem z odpalaniem bo miałem za cienką uszczelkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 9:29, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Faktycznie, nie przedmuchałem gaźnika, nie mam sprężarki ale mam powietrze w sprayu, powinno wystarczyćWink

Co do uszczelek to mam 3, cienka, gruba i znowu cienka, tak jak być powinno. Co do pływaka, to też przyszło mi to do głowy, sprawdziłem to i mam tak jak w katalogu, pływak umieszczony szpikulcem do góry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stasiek
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 04 Cze 2011
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpiny

PostWysłany: Pią 11:17, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Nie wiem jakie ciśnienie ma taki spray może przedmucha wszystkie zanieczyszczenia, na twoim miejscu podjechał bym na stację i tam bym przedmuchał.
Jak będę w garażu to zmierzę grubość uszczelki i napiszę jaka jest u mnie.

Grubość uszczelki wynosi 5mm.
U Ciebie również tyle wynosi??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stasiek dnia Pią 15:49, 19 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin