Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jawa 250 problem z obrotami
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mako125
Pan Henio



Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:14, 09 Lip 2010    Temat postu:

ja miałem kiedyś tak ze po prostu jak odpaliłem ja przejechałem jakiś 1km to na jałowym biegu dostawała max obrotów ... ale to była przyczyna braku symeringu od wału... i ogólnie już byłu zjechane symeringi. wymieniłem i mi nie robie tak już...tylko po prostu nie dostanie teraz maxymalnych obrotów ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Sob 9:46, 10 Lip 2010    Temat postu:

do JAWOR

a czym się różnią obroty, od obrotów biegu jałowego ???
a co do tego że na rozgrzanym silniku to właśnie zawsze tak robię, ale wtedy gdy ma dobre obroty na rozgrzanym silniku to znowu na zimnym w ogóle gaśnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Pon 22:48, 12 Lip 2010    Temat postu:

No trudno, że gaśnie. Rozgrzać się musi i tyle. Przecież będziesz jeździł na ciepłym a nie na zimnym silniku. Nie przejmuj się że gaśnie na zimno. Ważne że ciepły chodzi jak należy. Jak zimny gaśnie to trzeba trochę poczekać dać mu się rozgrzać i tyle:)
Hofek - A przypadkiem ten Twój sprzęt nie jest jeszcze na dotarciu? Bo jak tak to możliwe, że zbyt nagrzany nie daje rady. Biorąc pod uwagę obecną pogodę łatwo przegrać silnik.
A sama śruba powinna być WKRĘCONA maksymalnie do końca potem jeden obrót wykręcasz i po zapaleniu wykręcasz dalej pomału szukając miejsca gdzie obroty są najwyższe. Potem opuszczasz przepustnice i dalej szukasz i tak kilka razy, do skutku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Wto 8:39, 13 Lip 2010    Temat postu:

Mcha chyba źle mówisz. Wkręcasz do końca i wykręcasz 1,5 obrotu. następnie śrubka od wolnych regulujesz obroty i dopiero na koniec po rozgrzaniu silnika nasłuchujesz silnik jak się wkręca i regulujesz powietrzem . Jeśli robi buu to śrubkę wkręcasz , jeśli tak terkota to wykręcasz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Pią 9:33, 16 Lip 2010    Temat postu:

W sumie to wszytko jest w instrukcji:) Ale doprecyzuje.
1 ROZGRZEWAMY silnik, 5-10 minut jazdy powinno starczyć do pełnego nagrzania. Gasimy motor.
2Śrubę od powietrza WKRĘCAMY do końca i WYKRĘCAMY 1-1,5 obr. Śrubę wolnych obrotów wkręcamy tak żeby wyraźnie podtrzymywała przepustnicę).
3 Odpalmy ponownie silnik i śrubę przepustnicy WYKRĘCAMY (opuszczając tym samym przepustnice) żeby obroty były jak najniższe, ale silnik nie gasł bez dotykania manetki gazu.
4 Powoli wykręcamy śrubę śrubę powietrza. Obroty w powinny się zwiększać. Wtedy obniżamy przepustnicę znów do najniższych i tak w kółko aż dojdziemy do naprawdę NISKICH.
Dlatego ważna jest sprawna elektryka i akum, bo na niziutkich obrotach nie ma ładowania i wszystko idzie z baterii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hofek
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Nie 12:55, 18 Lip 2010    Temat postu:

więc sprawa została załatwiona.

to co piszecie o powietrzu na wolnych obrotach to wszystko przerabiałem, ale nie tu tkwił problem.

napisałem maila do p. Jerzego Ruszczyka z JAWA "IMPOL" i wszystko opisłem, odpowiedeział żeby wstrzyknąć bespośrednio pod świecę 10mg benzyny i jak odpali to znaczy że są gdzieś nieszczelnośći i nie zasysa paliwa.

tak właśnie zrobiłem, rozkręciłem wszystko na nowo, dałem nowe uszczelki i hermetyk, skręciłem na nowo i o dziwo pali z pierwszego kopa czy zimna czy ciepła.

Naprawdę polecam tą firmę ze względu na podejście do klienta, i oczywiście jest to firma zajmująca się tylko JAWĄ, wszystkie częśći tam można kupić no i zawsze służą dobrą radą. Polecam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin