Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klekotanie w Jawie 250
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawka
Pan Henio



Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:40, 01 Cze 2015    Temat postu: Klekotanie w Jawie 250

Witam wszystkich! Jestem nowy na forum. Właśnie skończyłem Jawkę 250 353 z 1962 roku. Dostałem ją od dziadka, gdyż u niego tylko stała 30 lat nie ruszana. Wszystko składałem sam, tylko silnik dałem do mechanika. No i sprawa wygląda tak, że silnik dość mocno klekocze, brzęczy... sam dziadek to przyznał.. Niektórzy mówią, że tak ma być, niektórzy, że nie i sam się gubię... Silnik był uszczelniany, wał regenerowany i założone nowe pierścienie.. Niżej wstawiam link do filmiku. Ogólnie motor ładnie jeździ, chociaż czasem bywa, że jade i nagle lubi sobie zgasnać (tak jakby sie grzał, chociaż temperatura głowicy wynosi 105*C) albo ostatnio stanął mi w miejscu(ostrzegam przed kupowaniem napinaczy na jawaczesci.pl) Napinacz się wygiął, poluzował się łańcuch i zablokowało mi koło przy 60km/h... cudem bez wypadku...

PS. Jaką mieszankę stosujecie do Jawki? Razz Bo jak lałem 1:25 z orlenem(maliniak) to była za bogata Razz

https://www.youtube.com/watch?v=ETSB3mqHZKY&feature=youtu.be

Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:55, 01 Cze 2015    Temat postu:

Coś ci chyba szlif spartolili bo pierścienie bardzo głośno chodzą, może kwestia dotarcia. Gdzie kupowałeś tłok? Piszesz że jawa staje jak się nagrzeje, ciężko ją potem odpalić? Na dotarciu lej 1:30 nie więcej, później możesz nawet do 1:50 zejść.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 7:37, 02 Cze 2015    Temat postu:

Już gdzieś słyszałem takie dzwonienie -> http://www.jawa250.fora.pl/silnikowe-kwestie,6/zagadka-co-dzwoni-w-tym-silniku,4360.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
black-dimon
Moderator
Moderator



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 1637
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieluń/Łódzkie

PostWysłany: Wto 9:01, 02 Cze 2015    Temat postu:

Zgadzam się z jaworem - tłok puchnie po rozgrzaniu.
Poszukaj używanego z oryginału lub współczesny dobrej jakości; mozesz jeszcze spróbować uratować ten co masz poprzez gotowanie w oleju.
Co do dzwonienia to większość jaw tak ma, moja 354, 356 dzwonią a 450 i 353 nie dzwonią. Perak na początku dzwonił, a teraz już mu przechodzi.

Gość co składał silnik nie złamał przypadkiem pierścienia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 10:55, 02 Cze 2015    Temat postu:

Sprawdź jeszcze luz przepustnicy w gaźniku. Podczas gazowania potrafi wpadać w wibracje i klekotać.

Seba poradziłeś coś ze swoim silnikiem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jawor dnia Wto 11:03, 02 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawka
Pan Henio



Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:03, 02 Cze 2015    Temat postu:

Właśnie tłok jest oryginalny Smile podejrzewam tez troche niedopasowane pierścienie:p a czy regulacja motoru moze miec wpływ na klekotanie? Ile pierścienie powinny sie docierać? ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 13:13, 02 Cze 2015    Temat postu:

Co to znaczy że tłok jest oryginalny? tzn że kupiony w czechach? stara produkcja? był robiony szlif cylindra?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawka
Pan Henio



Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:15, 02 Cze 2015    Temat postu:

Znaczy, ze ten co mu dali na początku w fabryce :p mechanik stwierdził, ze nie ma potrzeby szlifu bo jest w bardzo dobrym stanie, moto wczesniej jakoś jeździł, ale był nieszczelny Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:01, 02 Cze 2015    Temat postu:

no to założył pewnie tylko nowe pierścienie. Ja znam takich mechaników...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 15:22, 02 Cze 2015    Temat postu:

Więc mamy stary tłok i cylinder, nowe pierścienie. Tłok z cylindrem były ok, a wał zajechany nadawał się do szlifu? Jakie są założone pierścienie? Nominalne czy doszlifowywał nadwymiar? Ściągałeś głowice? tłok jest założony poprawnie? Uszczelka pod głowicą jest? A ten mechanik zaufany jest?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawka
Pan Henio



Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:39, 02 Cze 2015    Temat postu:

Było tak, ze po złożeniu silnika i próbnym odpaleniu padły łożyska na wale, trzeba było regenerować. I szczerze nie wiem jakie sa tam pierścienie , bo cylindra nie rozbierałem. Uszczelek pod głowica nie ma, bo oryginalnie nie bylo :p a czy zła regulacja gaźnika moze tez byc przyczyna? Bo aktualnie świeca jest czarna :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abdul
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:03, 02 Cze 2015    Temat postu:

Nie powinna tak zegotac, u mnie jawa 353 z 1957 i 353 z 1960 nie charczaly tak jak twoja a silniki byly troche zjechane i do remontu. Mnie sie wydaje ze pierscienie ale kiedys mialem w shl-ce troche podobny dzwiek i spieprzone bylo rozwiercenie tulejki korbowodu pod sworzen. Byl luz i sie to troche tluklo,
P.S ladna jawa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawka
Pan Henio



Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:23, 02 Cze 2015    Temat postu:

Dziękuje Smile Zastanawiam sie, czy to moze byc kwestia dotarcia. Ile docierają sie pierścienie? Mieszankę teraz wlałem 1:30, wczesniej była bogatsza. Będe miał czas to podreguluje gaźnik Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1591
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 18:12, 02 Cze 2015    Temat postu:

które łożysko na wale poleciało? to w stopie korbowodu? Moim zdaniem to nie jest kwestia dotarcia. Mój silnik też dzwonił, i też słyszałem że to kwestia dotarcia, że pierścieni itp. W żadnej mojej jawie nie dzwonił silnik i w tej już też nie dzwoni. Najlepiej by było gdybyś ściągnął głowice, cylinder, pierścienie i sprawdził czy przypadkiem pierścienie nie są za ciasne na cylindrze, czy tłok jest dobrze założony. Sprawdź też jak wysoko wysuwa się tłok z cylindra i czy nie masz krawędzi denka tłoka sklepanych o głowice. Pod głowicą jest uszczelka, miedziana lub aluminiowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawka
Pan Henio



Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:40, 02 Cze 2015    Temat postu:

które łożysko to nie wiem :/. Będzie teraz trochę wolnego, to się za to wezmie Wink hmm.. u mnie żadnej uszczelki nie było, słyszałem, że Jawy są tak spasowane, że nie potrzebują.. i nic tam nie dmucha Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin