Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA JAWA KYVACKA 250 I NIE TYLKO...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

litera N przy nr silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 10:14, 03 Maj 2010    Temat postu: litera N przy nr silnika

niby zwykły silnik a zauważyłem coś innego... przed nr silnika litera N... ktoś wie co może ona oznaczać? tak poza tym wygląda całkiem normalne 353-04 (głowica z jedną świecą, wycięcie na dźwigienkę ssania itp)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Wto 19:46, 04 Maj 2010    Temat postu:

pewnie jakieś ulepszenie silnika,który to rok?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Śro 22:23, 05 Maj 2010    Temat postu:

N -naked, bez owiewki:D
A tak poważnie, może miała wymieniany silnik na nowy, kiedyś przecież silnika nie można było zmieniać ot tak, bo numer był wpisany w dowód. A ten numer, poza "N", zgodny jest z tabliczką znamionową?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Sob 22:24, 08 Maj 2010    Temat postu:

sorry zapomniałem dać link do tej aukcji
[link widoczny dla zalogowanych]

przy okazji szukania tego linka znalazłem jeszcze takie oto inne
[link widoczny dla zalogowanych] kwiatki przy nr
[link widoczny dla zalogowanych] ta świeca tak z boku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Nie 23:39, 09 Maj 2010    Temat postu:

Wg mnie to jest typ 353-03 sądząc po kształcie odlewów karterów. To wycięcie na dźwigienkę ssanie trochę tylko mi nie pasuje, ale raczej jest nieoryginalne. Bo są zagłębienia na blaszki od pokrywy gaźnika starego typu(03 i perak). W 04 (a być może i w późniejszych latach 03) ta pokrywa była przykręcana nakrętką na górze gaźnika i już nie miała tych blaszek ani zagłębień w karterze, w które wchodziły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aker6
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zdrójno, gm. Osieczna

PostWysłany: Pon 8:54, 10 Maj 2010    Temat postu:

wysokie żeberka głowicy, napis na pokrywie i wyjście na smarowanie wahacza raczej sugerują 353-04.... ale ten nr nie daje mi spokoju, może jakieś wersje sportowe miały takie oznaczenie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Pon 19:46, 10 Maj 2010    Temat postu:

moja 57r miała już smarowańsko na wahacz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcha
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ryki

PostWysłany: Pią 9:15, 14 Maj 2010    Temat postu:

Tej N-ki nie rozszyfruję, ale sam silnik wg mnie jest albo jakimś przejściowym modelem, albo po prostu ma bogatą historię napraw/przeróbek. Sądząc po przyspawanym kopniaku do wałka ta druga możliwość jest bardziej prawdopodobna. Głowica i lewa pokrywa może być nie od kompletu. Wg mnie to jest jakiś złożony z przypadkowych "odpadów" silnik.
A co do sportowej wersji to wydaje mi się, miałaby cylinder z aluminium tak jak wersja militarna, ale ekspertem nie jestem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin