Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna www.jawa250.fora.pl
Forum poświęcone motocyklom Jawa / CZ
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożyska
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartosz
Młodszy majster
Młodszy majster



Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Czw 23:35, 02 Gru 2010    Temat postu: Łożyska

Może macie jakiś sklep gdzie pujdzie kupić łożysko wału albo może ktoś wie czy pasuje jakieś inne łożysko podobne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Czw 23:39, 02 Gru 2010    Temat postu:

cześć

Polecam ten sklep

[link widoczny dla zalogowanych]

Zarejestrowałem się na ich stronie, zamówiłem i na drugi dzień miałem łożyska u siebie....

zamawiałem już chyba z 3 razy u nich i zawsze bezproblemowo za pobraniem... BEZ RYZYKA....

pozdras


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Śro 22:47, 08 Gru 2010    Temat postu:

Które łożyska silnika mają byc zakryte, a które otwarte? Czy to w ogóle ma znaczenie? Jakiej firmy łożyska są najlepsze (w granicach rozsądku) - SKF?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 8:43, 09 Gru 2010    Temat postu:

Łożyska maja być wszystkie otwarte gdyż są smarowane mieszanka lub w skrzyni olejem. Jeśli zostawimy zakryte to zatrą się po kilku tys km. wg mnie w Polsce na wał skf z luzem C3 dosyć drogie bo ja za jedno zapłaciłem 55zł dopiero założyłem do silnika wiec nic nie wiem w tej sprawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Czw 9:17, 09 Gru 2010    Temat postu:

to sprawdź gustaw dokładnie katalog Jaw... tam masz na przykład łożyska na wale o oznaczeniu

62x25x17z

a to "z" to niby co oznacza???

[link widoczny dla zalogowanych]
na dole strony...

Ja teraz kupowałem do mojej Jawencji łożyska FAG... bez luzu c3, z dwoma blaszkami i z jednej strony wyrzucałem te blachy..

Stronami bez blaszek dałem w stronę wału korbowego, co by było smarowanie ich olejem mieszankowym.

Od strony sprzęgła wyrzuciłem obie blaszki, bo zamiast oryginalnego labiryntu uszczelniającego wstawiłem dwa simmeringi i bałem się o ich smarowanie....

Od strony zębatki zdawczej też zostawiłem jedną blaszkę.

[link widoczny dla zalogowanych]

Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Czw 9:23, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 11:52, 09 Gru 2010    Temat postu:

nie zgadzam się z tym ponieważ rowek smarujący łożysko - kanał w karterach jest długi że ma być smarowane od dwóch stron.
http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=375 tu nic nie jest zaznaczone Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 15:28, 09 Gru 2010    Temat postu:

Łożysko na wale nie może być zakryte bo smar w środku by się spalił. Chyba że są jakieś specjalne zakryte ze smarem odpornym na wysoką temperaturę np. smar grafitowy. Ale założenie jest takie że smarowanie tych łożysk jest z oleju mieszanki. Z tego co pamiętam to jak kupowałem w sklepi z łożyskami we Wrocławiu łożyska na wał. To gościu który znał się na rzeczy dał mi jakieś specjalne odkryte i z większym luzem. Tutaj jest sklep z łożyskami wszystkich typów [link widoczny dla zalogowanych] podobno nie drogi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kreciu84
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Września (WLKP)

PostWysłany: Czw 20:52, 09 Gru 2010    Temat postu:

Właśnie dziwi mnie fakt, że w Polskim katalogu tego nie ma zaznaczonego, a w czeskiej wersji jest.... hmmmmm

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Co o tym sądzisz Gustaw??? dziwne co nie Wink

A ten rowek o którym Ty wspomniałeś, nie jest przypadkiem do smarowania właśnie simmera?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kreciu84 dnia Czw 21:01, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 21:06, 09 Gru 2010    Temat postu:

Jak założysz Z-ke to masz większe prawdopodobieństwo że będzie szczelny, z drugiej strony masz obawę że szybciej zużyją Ci się łożyska. Czyli po co Czesi montowali kanały smarujące łożysko skoro zastosowali łożyska zamknięte...hmm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtex
Kierownik zmiany
Kierownik zmiany



Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków / Sarzyna

PostWysłany: Czw 21:49, 09 Gru 2010    Temat postu:

W karterach mam założone łożyska, możliwe że jeszcze nawet oryginalne. Sprawdzę jakie tam są.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
harrymartin
Fachowiec
Fachowiec



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Limerick

PostWysłany: Czw 22:01, 09 Gru 2010    Temat postu:

Może to to wyjaśni sprawę że po Czesku zakryte łożysko to" skryté lożisko " tak więc oznaczenie Z na nie ma nic wspólnego z zakrytym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawor
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 1971
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:13, 09 Gru 2010    Temat postu:

Gustaw dlaczego włożyłeś łożysko z luzem C3 a nie nominał?? Jakie to ma znaczenie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Czw 23:33, 09 Gru 2010    Temat postu:

Łożysko z luzem C3 - chodzi o to że w latach 50 , 60 , 70 fabryka jawy wypuszczała kartery w parze L+P , jak każdy wie nie można łączyć innych polówek ze sobą bo może wystąpić błąd powtarzalności. Czasem się zdarzy że jeden silnik przejedzie 30 tys od nowości i jego stan jest jeszcze ok a drugi przy tym samy sposobie użytkowania zrobi 15 tys km. Łożyska z luzem C3 są przewidziane do silników które mają lub mogą mieć nie osiowe gniazda łożysk - w takim wypadku tą nie osiowość niweluje ten luz C3 . Gdy założymy bez luzu to łożyska mogą szybciej paść gdy mamy właśnie nie osiowe kartery , przy czym naprężenia jakie powstają psują gniazda w karterach.
Łożyska z luzem C3 są bardziej wytrzymałe na wyginanie walu pod obciążeniem ale tyczy to raczej modeli 350ccm . W jawie 354 mam takie łożyska od 20 tys km i nie wykazują żadnych luzów - oczywiście łożyska są otwarte z dwóch stron.
P.S: Firmę SKF testuję od tego roku . Łożysko opisane wyżej to FŁT.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gustaw dnia Czw 23:59, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafciojawa
Kierownik warsztatu
Kierownik warsztatu



Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Smolec

PostWysłany: Nie 11:51, 12 Gru 2010    Temat postu:

witam,miałem założone łożyska skf,obustronnie kryte,przejeździłem 8 lat,padł tylko wał łożyska są ok,ale wiadomo będe je wymieniał na nowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gustaw
Wyjadacz
Wyjadacz



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 15:53, 12 Gru 2010    Temat postu:

ile przejechałeś km?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jawa250.fora.pl Strona Główna -> Silnikowe kwestie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin